Im happy;)

ja ibland finns  det faktiskt ljusglimtar i livet!!
Jag har fått JOBB!!!!!!! visserligen tim vik,men det passar mej perfekt då jag ändå ska plugga i höst och några år farmåt så det var ju detta jag ville ha,ett extra jobb så man lixom tjänar lite extra pengar och samtidigt får mer erfarenhet utav det yrke man ska jobba med nu framöver!!!
åhhhh känns så jävla underbart!! och det är ju i byn oxå,känns ännu bättre då det är på hemma plan lixom..
ja så detta var verkligen en jätte bra nyhet för mej.
ska dit på introdukitions dag efetr inskolningen har varit med tindra,och hon börjar ju sin inskolning på dagis den 1a september och sen är det ju 14 dagar...så i mitten på september så ska jag till jobbet!!!
ja sen den 3e oktober börjar ju min USKA utbildning!!
ska till medlearn och komvux på måndag och ansöka om CSN och lägga upp ett bra plugg schema osv som passar mej och barnen och även stefan oxå.
plus att jag ska plugga hemma 1-2 dagar i veckan resten blir inne i flen....sen måste jag ju plugga efter jobbet osv och helger...så jag måste lita till 110% nu på stefan..för jag vill även kunna jobba helger,kvällar och nätter!!!
men som sagt var,jag måste kunna lita på stefan då eller ha en reserv back up,utifall det skulle skita sej...men nu ska man inte kasta sten i glashus..
en dag i taget och tänka positivt!!!
HAHAHAH lätt jag vet..
på fredag ska jag på viola samtal,och medberoende samtal...
på Tisdag ska jag till min advokat i katrineholm och hämta mina skadestånds pengar som jag har fått från brottsoffer myndigheten!!så då blir jag lite rik iallafall....och dom pengarna ska läggas på lite nya kläder,betala räkningar och stoooooooooooor handla mat och fylla upp frysen,kylen och skafferiet!!!
plus att barnen ska få lite nytt oxå,självklart.
sen ska resten utav pengarna sparas och lägga i en buffert!!
barnens skadestånds pengar har jag fyllt i ansökan om och min advokat har skickat iväg dom idag!
så dom får 5000 kr vardera!!
barnens pengar kommer att sättas in direkt på deras spar konto så dom får dom när dom är 18 år,går ej att få ut dom innan,dom är lixom spärrade på kontot tills den dan dom fyller 18 eller om något skulle hända oss föräldrar i förtid osv...
jaja men det känns skönt att dom oxå får skadestånds pengar pga att dom var närvarande vid händelsen..

usch jag börjar bli nervös inför inskolningen av Tindra;(
herregud hon ska börja dagis nästa torsdag!!!
DAGIS!!!!
Min lilla prinsessa börjar bli stor ju;(
vart tar åren vägen???'
Oliver är ju lixom snart 4 år!!!!!!!
WTF!
jag fattar inte vart åren tar vägen,sen man fick barn så flyger åren fram i en hiskelig fart! man hinner inte blinka förns man är ett år äldre och barnen är stora så dom klarar av det mesta själva.
Hjälp......
Men samtidigt så är det ju skönt att barnen blir stora,mera självständiga,och man får mera tid åt jobb/plugg sov...
men man måste oxå hitta kombinationen oxå familj/jobb/plugg/vänner så att ingen blir lidande i slutänden..

jaja men ‎"Man kan inte välja när och hur man ska dö. Det enda man kan bestämma är hur man ska leva"


och sen
Det finns en anledning att backspegeln är så liten och vindrutan är så stor, dit du är på väg är mycket viktigare än där du varit...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0