behöver jag säga nåt????

En dotter

Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på.
Det största och det bästa
en mor och far kan få.

En dotter kan förtjusa
från början med sin charm.
Och gärna blir hon buren
av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna
på att bara vara rar.
Och livet har så mycket
som lockar och som drar.

Den tiden går så fort


från liten tjej till stor.
Dock är hon alltid älskad
långt mera än hon tror.

En son

Från livets första steg
han testar vad han får
Han skrapar sina knän
och torkar bort en tår

Men barkbåten han gjort
förs ut på öppet hav
när sonen ska bli man
och möta nya krav

Hans pojkrum blir nu tomt
för söner är ett lån
och ständig närkontakt
byts ut mot telefon

Men trots att åren går
och han blir stora karln
förblir han alltid son..
och älskad som ett barn

visst säger dessa dikter allt??? och bilden SÄGER allt,och BETYDER allt för mej.....den talar för sej själv...behövs inga ord..inte för mej ialla fall...
ja datumet är ju helt fel ser jag nu..faaan alltså varje gång man byter batteri i kameran så blir datumet fel...bilden är tagen IDAG på morron....så det inte blir nåt missförstånd....
jaja så kan det bli ibland:)
annars så är allt bra här,förutom olivers hosta..många har sagt att han kanske har förkylnings astma,pga att han får detta varje gång han får en förkylning och symtomen är and nöd emellan åt,hostar tills han spyr upp slem...och detta är otroligt jobbigt för honom och oftast dyker detta upp på natten när han ska sova..men alltså jag tror inte att det är problemet utan jag tror att han helt enkelt får detta i samband med förkylning och att det ej har med förkylnings astma att göra...men som sagt var jag är ingen läkare...ja detta är svårt att veta...usch men man lider verkligen när barnen är sjuka......usch det är inte lätt att vara mamma ibland speciellt inte när dom är sjuka och bara gråter och mår allmänt dåligt..man gör ALLT för att dom ska må bättre ju...

nej jag ska nu ta hand om tvätten och byta sängkläder i alla sängar..sen dra fram snabel draken och skura golven plus städa båda badrummen....
bye bye så länge.....ha det gott,ta hand om varandra.puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0