Sooooooomar!!!!!!!!!!!

Ja då var sommarn här med  hettan och dessa jävla myggor på kvällarna...Grrrrrr.....
Men barnen älskar denna årstid då kom näst intill springa nakna;)
Ja vad har hänt sen sist då??
Jag har haft ett möte ang Oliver.Det var en tjej från BUP och BVC sköterskan som var med.Detta första möte var utan Oliver då man ville få MIN uppfattning om problematiken.De kändes skönt efteråt vårt nästan 2 timmars möte och man fick en klarare uppfattning om Olivers problematik och VARFÖR han har dessa symtom!
Dels kan det vara ärftligt(Olivers halv syskon har Autism och ADD/ADHD diagnoser)Sen har olivers problem exploderat i omfång pga hemförhållandena och vad Oliver har sett(våld,mm,mm:(  )
Allt detta har gjort Oliver väldigt Otrygg...Så i höst blir Ollie kallad för att påbörja sin utredning på BUP!
Hos logopeden så var allt fint,allt går framåt trots att han ligger under medel.Han behöver träna på färger och uttal och lite små saker.
Så det känns bra att han gör framsteg i tal utvecklingen.

Barnen har haft grill kväll på dagis,dom sålde plantor för att pengarna dom får in blir ett extra till skott i kassan för deras lilla sommar utflykt...
Känns roligt att gå på sånt och bidra för deras resor..

Ja sen har jag pluggat en hel del så nu är det bara data kursen som ska bli klar sen kan jag gå på sommar ledighet!!!
Så skönt!!!!!
Sen i höst kan jag börja plugga sista delen i utbildningen och det är inriktningen! Och jag har valt allmän sjukvård!!!
Dvs jag kan jobba i sjukhus och i stort sett överallt inom vården..
Så i januari/februari ska jag göra min praktik (APU)på Mälarsjukhuset antingen på Akuten,BB eller på Viktoria enheten(cancer vård).
Ska bli så spännande och lärorikt..Jag ser verkligen fram emot denna praktik!!!

Ja sen har Tindra och jag utvecklat pollen allergi!!!!!:(
Fy fan vilket skit detta är..
Oliver har ju haft sin allergi sen han var 2 år,då mot hö och gräs...Och har ätit medicin mot detta varje säsong för att underlätta hans besvär..
Nu har även jag och Tösen fått skiten.Så tindra får äta samma medicin som Oliver tills denna pollen säsong är över sen ska hon in på allergi tester för att se VAD för allergi och mot vad Gräs vet vi ju från i år....
Och jag får äta Tavegyl och ha nässpray för att kunna vistas ute...
Så nu är det allergi stuga här hemma...Bläääää.


Här en bild från Gammel dags Marknaden i helgen:) Det är Tindra,Ella,Måns,Robin&Oliver framför ett gäng moppar:)
Ella och Robin är min Bästis barn(Robin är min gudson)
Måns är min bonus son...
Vi hade en hel dag ute med barnens dag,ansiktsmålning,popcorn,sockervadd karusell åkning,häst och vagn mm mm...Sen gick vi ner till Raggar clubben här i byn Rock town crusiers som hade 10 års jubileum...Och där fick barnen och vi rösta på våra favvo bilar:);)

Här kommer mommo med sin Raggar bil;) Oliver och Robin fick åka med i Raggar kortegen i byn:):) Gissa om dom var stolta?;)
Ja gud vad jag och Erika blev sugna på att få vara kvar där bland bilarna,musiken,stämmningen och gemenskapen....Får se om det kan bli att få åka på Power meet i sommar....Hoppas verkligen på detta..


Alltså hallå....Fiiiiiiiiiiiin eller vad????
Det jag tyckte var synd var att det var så få Hot Rods...Jag har en förkärlek för hot rods...

Jag älskar även Rat boys dvs raggare som åker i riktiga skrutt bilar rostiga och ser allmänt fördjävliga ut:)

Japp snart är det dags för nya taueringar oxå;);)
Hahaha gud vad idérna sprudlar i huvet...
Men 2 är redan bokade....




Mina gullungar från i helgen..

Oliver ville vara en "ledsen" Clown..

Tindra blev en kisse..

Måns blev ett Lejon....
♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0