Nu tar jag sommar ledigt!!!!!!

Japp ni läste rätt!!
Nu tar jag sommar ledigt från allt pluggande!!(ja förutom några enstaka onsdagar och föreläsningar)
Fan så skönt det ska bli.
Jag klara data kursen igår med VG:):)
Det var sista kursen som behövdes bli färdig innan sommaren och för att jag ska få CSN i höst oxå...
Så med detta med ledigheten så får trollen bara gå 15 timmar/veckan på dagis.
Inte mej emot,men tycker det är så jävla tragiskt att folk ska lägga sej i att mina barn går på dagis medans jag pluggar!! Man har faktiskt rätt att ha barnen heltid när man pluggar/jobbar!
Men det man INTE har rätt till tydligen är att ta en promenad ute för då jävlar skvallras det hit och dit och jag får skit!!!! Jag pluggar heltid,har barnen på dagis mellan 8.30-15,det är inte ens heltid!!
Får jag då inte ta en enkel jävla promenad ute för det finns vissa idioter till föräldrar som ska lägga sej i??????
PATETISKT!!!!!!!!!!!

Ja var på utvecklings samtal på Olivers dagis imorse,och det gick bra:)
Han gör framsteg men har sina svårigheter fortfarande.:(
Men hoppas det blir bättre i höst..

Ja vad ska man hitta på i sommar med barnen då?
Några idéer kanske??
Det blir parken zoo,kolmården(kanske)sagostigen,trollvandring,och små utflykter och mycket bad om vädret tillåter!
Man behöver ej vara rik för att barnen ska få ha roligt en hel sommar!!
Jag ska ju även vara barnvakt åt Robin(gudson)och Ella några dagar i sommar medans Erika jobbar...Ska bli jätte skoj tycker jag..Dom är ju som mina egna barn känns det som.Vi umgås rätt mycket så det blir som en familj dom oxå för mej..

Jag och Mogge ska gadda oss på Torsdag hos Stoffe:)
Vi ska gadda in våra respektive namn;)
Jag har en hel del idéer på tatueringar så vi får se vad det slutar.

Jag sitter och är lite rädd för ekonomin i juli månad...Jag får inget från csn,förutom drygt 2000 kr:(
Pga att jag har sommar ledigt ju...Jag ska lämna in en soc ansökan och hoppas på tur att få hjälp därifrån..För det gäller lixom bara 1 ynka månads hjälp..

Sen har jag försörjning igen genom csn ju....

Ja man överlever ändå konstigt nog..
Sitter och kollar efter lite nya kläder till Mogge.
Han älskar ju chopper kläder.
Mogge har ju själv motorcyklar,choppers!!

Så i sommar så ska han hämta dom där dom står förvarade och ta dom hit.Ska försöka fixa ett garage så han kan stå där och meka med sina hojjar:)
Det är ju lixom hans liv,hans hojjar...Vill att han ska kunna stå i garaget och hålla på med det han älskar!
Jag kanske får bli spätta i sommar;);)
Nej nu ska jag fixa den sista tvätten,trollen sover.Imorgon blir det att åka till skolan för ett studie besök hos brandförsvaret,där vi ska prata om katastrof beredskap!
Sen blir det psykisk ohälsa på eftermiddan i skolan.
Det blir intressant!

Hoppas ni tar hand om varandra,man vet aldrig hur länge vi vandrar på denna jord!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0