Ton års mamma och småbarns mamma

Ja det ärn stor kontrast som man måste inse skillnaden på...
Jag har alltid haft bonus barn i mina relationer och det har varit både roligt och jobbigt.
Men det var absolut jobbigast med S barn...Vad jag än gjorde så var det aldrig tillräckligt och mina regler var bullshit enligt dom.
 
Mogges Dotter som blir 15 i december ska flytta hem till oss i November:) Hon fick klar tecken från Soc igår att hon fick det hon blev överlycklig!
Hon trivs absolut inte hos sin mamma i uddevalla(Henån)
Hon skolkar och har IG i nästan alla ämnen..
Jag har sagt att ska Amanda flytta hit så gäller det hårt pluggande så hon kommer i kapp i skolan så hon kommer in på gymnasiet! Hon har lovat det..
och jag litar på henne..
Hon röker och jag gillar inte det men kan ej neka henne.
Hon har nu lovat att hon ska sluta när hon flyttar hit..
Vi får se om hon kan sluta,vi får verkligen hoppas...
 
Att vara småbarns mamma och samtidigt ha en tonåring är skillnad och man får se till individen och dess behov och dess ålder.
Vi har lovat Amanda att hon ska få sitt barnbidrag när hon flyttar hit och att hon då ska köpa sina egna kläder,hygien osv..
Och klarar hon ej det så håller vi i pengarna och hon får varje vecka istället.
Hon måste lära sej att ta ansvar för sina egna pengar och sina handlingar.
 
Det är viktigt att man som tonåring lär sej saker som att hålla i pengar.
Jag ger mina troll månadspeng fast dom är så små..Ollie har förstått lite innebörden av pengar och att handlar man så minskar pengarna i plånboken:)
 
Att vara förälder är fan ingen självklarhet,utan ett heltids jobb!!!!!
Från morgon till kväll år ut och år in!!!
Men fan jag ska erkänna som alla andra säger åt mej jag är en super bra mamma som tar hand och ser till mina barns bästa...Och att jag alltid ställer upp för mina gud barn och mina vänners barn!!!
Jag hoppas bara att jag får hjälp den dan jag ber om hjälp.....
Det är väl då man ser om har några vänner...
 
ETT BARN:

Ett barn som får mycket kritik lär sig att fördöma

Ett barn som får uppleva fientlighet lär sig att slåss

Ett barn som görs till åtlöje utvecklar blyghet

Ett barn som ständigt får uppleva skam lär sig att känna sig skyldig

Ett barn som behandlas med tolerans lär sig tålamod

Ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende

Ett barn som får berömlär sig att uppskatta

Ett barn som får lära sig rent spel lär sig rättvisa

Ett barn som accepteras och möts med vänskap lär sig att känna kärlek i världen


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0