Barnvakt+Olycka

Ja denna vecka var en händelserik vecka.
På tisdan kom Erika med hennes barn som jags kulle va barnvakt åt hela veckan då ica skulle jobba natt och Micke jobbar kväll.
Så ajg erbjöd mej att ta barnen!!!
Allt funka bra förutom läggningen dessa barn vill INTE sova!!
Mina lägger jag mellan 7-8 på kvällen.Dom somnar direkt! Och vaknar mellan 6-7 på morron ibland tidigare oxå;)
Men Robin och Ella kan vara vakna till 11-12 på natten....Fattar zero....Varför???
Men barn är olika så är det bara.Jag tog alla barnen med mej ner till sjön och campingen så dom fick hoppa i boll havet och leka i parken sen tog vi en glass på fiket:)
Det gick jätte bra att vara ute själv med 4 barn det var inga problem alls!!!
Sen i Fredags när Micke skulle hämta dom så satt ollie och robin i fotöljen och Robin "råka" av misstag slänga en moppe hjälm i Olivers bakhuvud;(
Efter ca 30 sekunder så såg jag att Oliver blev lik blek och hans ögon vitor bara snurra runt.Han satt på golvet i sitt rum och bara grät.
jag krama om honom och märkte att han var stekhet!!!
Han hade sån hög feber så han var helt okontaktbar.Jag sa direkt till ica att det är hjärnskakning han har fått.Men det trodde ej hon..
Men efter att jag hade gett han zupp så blev han bättre..Tog en tur till affärn när Mogge kom hem..Men sen när vi kom hem så däcka Oliver i soffan och var helt borta..
Jag ringde 1177 dom hänvisa direkt till 112 och ambulansen.jag fick prata med en ambulans sjukvårdare som sa bestämt att vi var tvungna att fixa skjuts in själva med Oliver..Dom kunde inte skicka ut en ambulans för det skulle at längre tid än att åka in själva.jag sa att vi ej hade körkort men dom tog ingen hänsyn och sa att detta ej var prio 1...
Så jag ringde mamma och hon kom och hämta oss direkt!! Mogge fick vara hemma med TIndra och Måns!!
I bilen var ollie helt borta han svara knappt på tilltal..
Kom in på akuten där han fick en säng omgående och han hade extrem feber frossa...
Sen fick han komma in i ett rum där dom tog tempen 40 grader.Tog blodprover och sen fick han en glass för att vätska upp sej lite.Sen sov han......Sov hela tiden.
Hans sänka var förhöjd och dom bad oss att stanna över natten för observation på barnkliniken..
Mamma fick åka hem och vi fick komma upp till rummet.
Där kom dom och titta till oliver varje timme.
På morron vakna ollie till och åt frulle sen sov han igen fram till halv tolv,träffa doktorn som sa att det var en lindrig hjärnskakning som han hade fått..
Han åt lite lunch sen fick vi åka hem..
Mamma hämta oss...
Men sen på kvällen så kom febern igen;( Men den gick ner med flytande alvedon..
Och idag har det varit full fart på honom....Han klagar dock på huvud värk:(
Så ja det behövs inte mycket för att få en hjärn skakning....
Så på Tisdag på eftermiddag så ska Micke hämta oss för då åker vi ut till icas mamma och pappa för att vara tills på fredag!!
Då får ollie lova att vara försigtig på studs mattan!!!
Sen ska vi bada pool!!! Gud sååååå skönt det ska bli att få komma dit ut!!
Vi ska fira Tindra när vi kommer dit ut! Hon fyller ju 2 år på tisdag;)
Men hennes kalas får ju hon på lördagen sen,så hon får ett mindre firande på hennes födelsedag istället!!

Ja sen har jag hört att mitt X ska gifta sej med sin pundar hora!!!
Den kärringen han höll på med förra sommaren.
Han fattar inte vad han håller på med.Hon får INTE komma i närheten av mina barn!!!
Så om Stefan väljer att leva med denna kvinna,vad betyder då hans egna barn för honom????
Han menar att jag ej ska kritisera hans tjejer.
Nej det ska jag ej,men jag kan ha synpunkter!!!
Jag VET vad dessa 2 håller på med,alkohol och droger!!
Men då säger Xet att vet du vad Mogge har suttit inne för???
Jaaaaaaaa,det vet jag.
Eko brott,misshandel och dråp tydligen!! (Det sista med dråpet vet jag inte alla detaljer om)
Jag VET att Mogge är en gammal gangster och slags kämpe med en hel del missbruk bakom sej.!!!
Men sen den dagen hans förstfödda kom,Amanda har han inte tagit ett dugg!!!
Han har varit helt drog/nykter sen den dagen hon föddes!! Det  är nu 14 år sedan!!!!

DÅTID och NUTID är en jävla skillnad!!!!!!!!
♥ Min fina bonus dotter Amanda ♥


Ja Xet kan fan gifta sej med skatan om det gör han lycklig,absolut..
Men det som göt mej såååå arg,lessen och besviken är hur jävla mycket dom skämmer ut sej i byn i fyllan!!! Det är inte mej,Mogge eller dom själva dom sårar och skadar utan BARNEN!!!!!!!
Men dom har supit och pundat bort varenda liten jävla hjärncell så dom fattar inte ens det!!!!



Nej fy fan säger jag,jag kämpar till min sista blod droppe för mina barns skull!!!! Skulle inte Mogge ha accepterat mej och mina barn så hade jag ALDRIG inlett ett förhållande med honom!!! ALDRIG!!!!!! Barnen går ALLTID först!!! No matter what!!!!
Inte ens kärleken kan mäta sej med den kärleken man har till sina barn!!!!
Och jag kan säga så här mycket Mogge är mer pappa åt mina barn än deras egna pappa har varit sen dom föddes!!!!!! Det säger en hel del på pappa ansvaret och vad det innebär!!!
Det är därför jag har gjort MITT val att förlova mej.....Igen..
Ska gifta mej.....Igen..
Planerar bebis...igen....

Flytta ihop.....igen
Letar hus på landet.
Ja ett vanligt Svensson liv med hus,barn och man..Bra utbildning,bra jobb med bra lön...
Ja livet är på väg åt rätt håll för mej känner jag.
Och vet ni vad som är så härligt??
Jag är LYCKLIG!!!!
Han får mej att skratta!!!! Det var det jag blev förälskad i hans sätt att se på mej och beröra mej,han fick mej att skratta som ingen annan har fått mej till på det sättet!

Ja han gör mitt och barnens liv........KOMPLETT!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0