julen är över....

 
Julen är över och det känns faktiskt skönt.....
Det blev en fin julafton med mycket god mat och en massa klappar till trollen!
Vi vuxna gav inget till varandra utan jag och Mogge kom  överens om att skänka till Stadsmissionen och ActionAid där jag har mitt fadder barn...
Jag fick en underbar teckning och brev utav mitt fadderbarn till julen...Det känns bra att bidra till hennes skolgång och vardagliga saker.
Oliver fråga vem teckningen var från,jag försökte förklara så bra som möjligt för honom vem flickan är och vem hon är.Varför mamma ger henne pengar varje månad..
Oliver sa att flickan är lessen och ensam.
Ja sa jag men mamma hjälper henne.
Oliver krama mej och sa mamma snäll...
Ja mamma är snäll:)
 
Ja mina troll är verkligen tacksamma för vad dom än får i sina klappar..
Dom fick alldeles för mycket paket:)
Det var allt ifrån underkläder till radiostyrda bilar för Oliver.Och dockvagn och Fiffi docka till Tindra och allt mellan himmel och jord i ca 20 paket var åt mina finaste diamanter:)
 
Och när vi fråga Oliver vad det var hans bästa julklapp så tänkte han en stund och sen sa han med ett stort leende att det var hans nya varsel byxer(Arbetsbyxer).
Jag trodde att han skulle säga den radiostyrda bilen som vilken kille som helst skulle säga ,men inte min Oliver som ÄLSKAR att få kläder...
Och min lilla Tindra som börja öppna paketet som innehöll en ny dockvagn..
 
Så fort hon börja öppna pappret och såg vad det var så utbrast hon" ååååå vad fiiiiiin"
det var hennes lycka och hennes bästa julklapp.
Sen att Gudfar hade köpt en stor docka med tillbehör gjorde ju inte hennes lycka total direkt!!:)
Åhhh mina fina troll.....
Sen så Gick Oliver och Tindra till pappa på juldagen för att fira lite och få lite klappar.
Hämta hem Tindra på annan dagen.Oliver var kvar hos pappa då han vill vara hos pappa;(
Ja Mamma hjärtat vill ej detta.Men Oliver vill ju....
Idag lämna vi Tindra hos pappa och Oliver..Tindra blev så glad för att träffa brorsan...
Jag fråga Oliver om allt var bra men han gav mej en kram och sa att jag skulle gå;(;(
Varför jo för han får göra som han VILL hos sin pappa.
När vi kom upp och lämna Tindra så kom Oliver ut med napp i käften!!!!
Jag blev upprörd och sa att Oliver skulle ta ut nappen för den får han bara ha när han sover..Ja då börjar Oliver att gråta förstås...
Men både jag och Mogge sa till Stefan att ta bort nappen nu...
Jag har fått Oliver att sluta använda napp förutom när han sover.
Jag har fått Oliver att sova i sitt eget rum i sin egna säng!!!!
Varför i helvete förstöra allt som jag lär min son???
Nej uppe hos pappa kan man sitta framför ett jävla xbox och spela istället för att göra annat..
Hemma hos mej finns inget jävla xbox kommer inte in nåt heller på dom närmsta åren.
Oliver har en max tid på 30 min på min mobil eller datan att spela eller kolla utube.och det accepterar oliver.
Men jag kan ju ej bestämma regler hemma hos deras pappa och tjej direkt oavsett om jag vill eller inte...
Detta suger verkligen att behöva lämna bort sina barn till deras pappa men då jag valde att skiljas från pappan så visste jag detta redan från början och framför allt att Oliver skulle välja pappa framför mamma;(
Men Tindra börjar fatta nu att Stefan är hennes pappa,men hon säger nästan aldrig pappa utan hon säger "stefan" eller "mogge".
Men hon är glad när vi lämnar Tindra hos sin pappa och det känns skönt!!!
 
Ja på Söndag går jag in i v 9;)
Och allt känns bra,Jag mår illa till och från,och är sååååå trött hela tiden.
Får en massa utslag i ansiktet och min mage är uppsvullen som en ballong:)
Jag ber till högre makter att jag får behålla pyret denna gång...
Jag har inskrivning på mvc den 31a januari...Så hoppas,hoppas.....
Sen har vi ju bröllopet då;)
Den 13e januari blir jag fru Johansson....
Allt är klart tror jag.....Elr???
jupp det tror jag...
Den 3e ska jag klippa och färga håret och sen samma dag som jag ska stå brud så ska jag få en bröllops makeup och en brud frisyr:):)
En kompis fixar bröllops tårtan för halva priset men den blir kanon och enligt mina önskemål..Rockabilly/döskalle tema;)
Nervöst??Jaaaa
men jag har ju en gång varit gift men det var ju inte direkt påkostat..
Men denna gång så är det ett kyrk bröllop med allt vad det innebär..
Och bröllops kostnaden går nog på med allt inräknat på runt 15,000 kr...
Men detta bröllop ska bli en dag att minnas...
 
Ja Oliver ska börja utredas på Bup den 22 januari...
Vi har fått hjälp därifrån så både Oliver får hjälp med sina koncentrations svårigheter och aggresions beteende,och att jag som mamma och Mogge som styv pappa får råd och stöd med Olivers problematik..
Känns skönt att Mogge får en inblick i min sons liv och vad han har varit med om..
 
Oliver fyller 5 år den 10e januari:)
Han ska få ett litet spindelmannen kalas...
Hans presenter är klara....
Fan 5 år!!! Shit vart tar åren vägen....
Min prins på sin alldeles egna fyrhjuling och vem vet tills sommarn kanske han får en egen cross cykel som han tjatar om oxå:)
Tindras 3 års present är redan på G:)
Yees hon får nog en
El scooter:):)
jaja men det är ju ett tag tills hon fyller i sommar!
 
 
Nej nu ska jag ta och lägga mej..Har ett natt pass på jobbet idag..Så när man har lagt alla och innan man kommer ner i varv och själv kan somna så sitter jag här ett tag..
God natt och va rädda om varandra!!
Puss
 
Mamma älskar er too the moon and back!!!!!
Utan er i mitt liv så vore jag ingenting......
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0