Dagen idag.....

Idag Sluta jag 10 då hade jag jobbat natt.Tog sedan bussen till Flen för att vara på möte med familjerätten med S..
Först fixa jag bank ärende,sen gick jag till Thims körskola,men det var ingen där,så jag får ta det på måndag och skriva in mej där för att börja plugga järnet för körkortet!!För då har jag nämligen blivit lovad ett Jobb till,Tim Vik det oxå men i Hälleforsnäs...Skit kul...
Drog sen till Linda och Stoffe på en kaffe innan mötet.
Mötet gick väl hyfsat..1 gång i veckan ska han få träffa barnen några timmar efter dagis.Inge mer,just nu...Jag bestämmer helt och hållet umgänget och hur det ska se ut,men det ska bara ske 1 gång i veckan för tillfället så barnen framför allt Tindra får skapa en relation till pappa då hon ej har det utan ser och säger pappa till Mogge...Sen så hade ju familjerätten atgit kontakt med Nova (Missbruksenheten)där då S och hans nya kärring påstår sej gå och lämna "rena" prover.
Då har tydligen S visat rena prover dom senaste 2 månaderna enligt papperna.
Men alkoholen kan han ju fortfarande ta då han hade fått antabus utskrivet av läkare i går!!!! och både jag,Mogge och mååååååånga andra har sett S och kossan komma ut från bolaget med påsar med öl....Man är fan inte dum i huvet som dom verkar tro...Jag är inte född i en farst direkt!!
Så nej jag och S kom överens om 1/veckan för tillfället sen får vi se med Ollie om han kan vara hos Pappa varannan helg elr nåt..Men det lär dröja innan nåt sånt umgänge kommer att ske...
Varför ska fanskapet bry sej nu,när jag har skött barnen själv under hela vårt förhållande?? Varför i helvete har barnen blivit så viktiga nu helt plötsligt!!!!!Nej fy fan säger jag..Men man får beteé sej vuxet och tänka att trots allt jävla jidder så är det trots allt barnens pappa det kan jag aldrig ta bort,varken ur mitt liv eller ur barnens liv,och det vill jag inte heller.Men det enda lilla jag kräver är nykterhet och drogfri het...Är det så mycket begärt kanske???
Plus problematiken med Ollie och allt som rör honom,men S fattar inte detta,han menar att det inte är nåt fel på Ollie och att hane j har tagit skada utav S missbruk och misshandeln emot mej när barnen var närvarande! WTF!!!!
Hur jävla dum får man bli???
Klart som fan ollie tror att det är normalt att slåss när hans egen "Vuxna" Pappa kan stå och puckla på mamman!! Det säger för fan sej självt!! Elr??
Det är ett stoooort problem hemma att Ollie blir såååå arg att han ej kan hantera sin ilska och frusteration så han slår!! Jag tar bara bort ollie från situationen och säger att det han gör är fel.Men Mogge däremot blir arg och skriker på Ollie och tycker att Ollies "slående"är ett sjukt beteénde!!;(
Jag har talat om för Mogge att han ej kan skrika för det blir bara värre och Ollie ska ej ha skrik och gap omkring sej pga av vad han har varit med om..Detta har även BUP betonat att det är jätte viktigt för ollies utvecklande att han har lungn och ro omkring sej och en trygg hemma miljö..Jag är oerhört mån om detta men visst jag kan bli arg på Ollie oxå men jag hanterar det på ett annat sätt för jag vet hur känslig Ollie är...Jag tror inte Mogge förstår riktigt hur illa Ollie har tagit skada....Så Mogge får nog vara med på ett BUP möte.
Tindra visar inga tecken,hon gillar bara läget.Men jäääääääävlar vilket humör hon har fått.....Röd håriga är eldiga påstås det.JA!!!!! Ja det kan man lungt säga,hon slåss och gallskriker när hon inte får som hon vill,hon är så envis så det finns inte...
Men mina troll är lika fina oavsett hur trotsiga och jävliga dom är,thats it!
Killarnas kläder till bröllopet är KLARA!!!!! Hitta faktiskt lite rockabilly stuk på kläder i H&M nya katalog,så jag betsällde till killarna;) 1000 kr styck och då är det skor,byxor osv....Det tyckte jag var helt oki...Tindra ska ju ha en lika dan som mammsen fast i liten modell..Har hittat så fina så;)
Erika och Amanda ska ju ha klänningar oxå...Men det har jag inte hittat nåt riktigt ännu...Jag vill ju ha en vit&svart klänning har hittat några men är osäker på vilken jag ska välja..vilken tycker ni???
Alla ska ju då vara vit/svarta...
Dessa brudklänningar passar med vårt tema rockabilly/Bikers tema nämligen om det är vit och svart...Men detta är en ljungel och välja bland...
Man blir tokig...Ska sätta mej och skriva inbjudnings kort snart oxå...
 
Jaja nej nu ska jag ta och bädda ner mej i soffan här på jobbet och se om man får några timmars sömn..Och hoppas att alla sover och ingen larmar...
Slutar 11.30 imorrn ska då hem och mysa med barnen och gubben sen till jobbet för ett nattpass igen...Fick deligering på medicin idag oxå:) Nu fattas bara insulin men det skulle jag få vid ett senare tillfälle då det var några till som skulle få deligering på insulin samtidigt....Men känns skönt att få detta då man blir helt självständig då.... sen leeeeeeeeeeedig några dagar men då ska jag plugga Geriatrik för på Måndag ska jag in och göra prov...
Håll tummarna....Måste ju för sjutton ha pengar....Nuuuuuuuuuu
Puss på er.
 
 
 
 
 
Livet är för kort för att slarvas bort. Älska de människor som behandlar dig väl. Glöm, välj bort de som inte gör det. Tro på att det finns en orsak till allt som sker. Om du får en chans till, så grip tag i den med båda händerna. Om det ändrar ditt liv, så låt det ske! Ingen har sagt att livet ska vara lätt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0