skilsmässa&deppighet

Allt känns fördjävligt just nu..Jag måste va stark i mitt beslut,för mina ♥♥ skull...Slutgiltiga pappren skickas in i veckan:=( sen får vi se vad framtiden har att ge mej/oss...
Just nu är det JAG&Barnen,inget annat.......Älskar er Oliver&Tindra,det är för er jag kämpar&lever.....♥♥ too the moon and back....
Japp den 5e oktober hade det gått 6 månader på vår betänke tid ang skilsmässa...
Vi separera direkt efter händelsen i mars,han flytta till egen lg och jag bodde kvar här med barnen..
Vi träffades ibland,mestadels för barnens skull,dom behöver sin pappa oavsett vad som har hänt mellan mej och pappa...
Men nu mot slutet så har inget funkat,det har tjafsats och bråkats..
Stefan har haft kontinuerlig kontakt med missbruks enheten,frivården och skött sin samhälls tjänst,men tuvärr fått återfall dagarna emellan och misskött sej ENLIGT vad JAG tycker.
Nu i går så kom han hem till oss.
Jag hörde direkt att han var påverkad,och enligt han själv så var det piller..Han var direkt elak mot mej,verbalt alltså i ord,och börja knuffa mej...Inför barnen.Jag sa att han skulle gå,men ej.
Han börja säga saker som att jag var en dålig mamma,och jag skulle aldrig ha haft barn osv..
tänker faktiskt inte dra upp allt han sa och har gjort för det orkar jag inte rent känslo mässigt.
Men då kom det fram att han ville bo här hos oss,där tryggheten finns och där han kan hålla sej drogfri/nykter(det kan ju sägas att det har inte lyckas förut så himla bra)pga att hans lgh var uppsagd nu till den 1a oktober och han ahr ingen annan lgh.Jag sa helt bestämt NEJ!
pga att han ej kan hålla sej ifrån drogerna/alkoholen så måste det bli så här oavsett att jag älskar honom och han älskar mej som han påstår.
Men jag måste tänka på mina/våra barn dom måste känna sej trygga i sitt hem,och dom måste få en fungerande vardag.
Pappa får dom träffa ändå,det kan jag aldrig ta ifrån stefan..
Jag kommer att skicka in det slutgiltiga pappret för skilsmässa i slutet på denna vecka...
Sen ber jag till högre makter att Stefan tar tag i sitt liv om jag&barnen är hans allt.Men tuvärr vet jag redan svaret...Det kommer aldrig ske..
Han kommer att flytta ihop med pundar kärringen och leva sitt knarkar liv...THATS FINE!!!
men lämna mej&barnen då för gott och han får träffa barnen via soc eller nåt...
Han säger ju att det inte och har aldrig varit nåt mellan dom,men jag vete sjutton,och innerst inne så tror jag att jag ej längre bryr mej heller..
Jag tar ensam vårdnad om barnen så länge...
Bäst så,för mina barns trygghet&väl mående.
jag ska även söka om avlastnings familj till barnen en helg i månaden,trots att mitt mamma hjärta säger NEJ!!!
Men jag måste inse att jag är inte en super morsa! Jag är en människa oxå,en som behöver egen tid för att bara tänka på sej själv oxå.
Jag har sen jag blev mamma,varit ENDAST mamma!!!!
i snart 4år,24 timmar om dygnet,7 dagar i veckan,gjort ALLT,fixat barnen,inskolningar på dagis,Föräldra möten,natt vak,matning,bytt blöjer,tvättat,städat hemmet,diskat,fixat tvätten,storhandlat,sett till att barnen har kläder&skor.JA ALLT HAR JAG GJORT!!!!
Är det konstigt att man är helt slutkört psykiskt&fysiskt????????
NOOOOOOOOOOOOOT!!!!
jag ÄLSKAR mina barn av hela mitt hjärta.Men en god vän till mej och jag har pratat mycket om detta om avlastnings familj och jag har börjat att se saker från en annan synvinkel...
så vi får se vad som händer.
Just nu så är det bara jag&barnen och inget annat.
Bara VI:love:
Sara Vargas låt-spring för livet
Den texten säger presis ALLT och den kan jag relatera till.../////
Du säger att du har förändrats 
Att du aldrig menade att slå 
Du säger att allt har förändrats 
Om jag ville, så skulle jag förstå 
Man skadar inte den man älskar 
Vilket du faktiskt säger att du gör 

Jag lever med mina minnen 
Och sår som ingen kan se 
Jag lever med mina minnen 
Försöka glömma är ingen idé 
Man skadar inte om man älskar 
Vilket du faktiskt säger att du gör 

Spring för livet om det är dig kärt 
Att slå tillbaka, det är det inte värt 
Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå 
Det enda du kan göra är att gå 
Det enda du kan göra är att gå 

Du skadade hela mitt väsen 
Du sa att jag alltid gjorde fel 
Du klagade på hela mitt väsen 
Tills jag inte längre var hel 
Man skadar inte om man älskar 
Vilket du faktiskt säger att du gör 

Spring för livet om det är dig kärt 
Att slå tillbaka, det är det inte värt 
Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå 
Det enda du kan göra är att gå 
Det enda du kan göra är att gå 

Och jag älskar livet 
Det får du inte ta ifrån mig 
För om nu hat är motivet 
Så finns där inget hat hos mig 

Spring för livet om det är dig kärt 
Att slå tillbaka, det är det aldrig värt 
Du kan inte förändra, du kommer aldrig förstå 
Det enda du kan göra är att gå 
Det enda du kan göra är att gå 
Det enda du kan göra är att gå


Kommentarer
Postat av: Johanna - Mamma till Liam

Du är så stark älskade gumma!

DU är värd så mycke mer än Stefan.. DU och barnen mår bättre utan han..

Han ska ju inte tro att de går att dra ett sträck över allt som hänt.. de funkar ju inte så..

Du vet ju va han gjort emot dig, påverkad eller ej.. de spelar liksom ingen roll, man gör inte illa den man ska älska. varken kroppsligt eller verbalt och verkligen INTE inför barnen...



Ollie och tindra ska inte behöva se sin mamma bli illa behandlad.. Det är inte bra för dom.. De är sånt som gör att barnen växer upp i ett skit liv..

Dom förtjänar ju det bästa ett bra liv...



Jag tror personligen att stefan aldrig kan ändra sig, men de är ju min åsikt.. eftersom han nu pundar mellan sina behandlingar och skit.. Då kommer han aldrig bli fri ifrån det..



Du är så stark...

Jag beundrar dig!!!

Du förtjänar så mycke bättre än ett liv med en "knarkare"..

Du är stark som skiljer dig! Du måste ju må bra men främst barnen!!!!!

2011-10-25 @ 13:12:59
URL: http://johannababblar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0