Börjar bli frisk....

Ja ÄNTLIGEN börjar jag bli frisk!! Efter 11 veckor med lunginflammation,viktminskning,hosta,trötthet och rent helvete!! Förra veckan avr den veckan då jag börja känna mej stark...Jag tror att mycket beror på att jag har börjat med att ta extra järn+c vitamin varje morgon pga att jag hade så dåliga blodvärden osv så tänkte jaga tt nej fan jag går och köper mej extra järn på apoteket.så jag köpte mej ett rör brus tabletter järn+c vitamin i en och samma tablett! så varje morgon tar jag nu en sån och jag tror att det hjälpte emj att bli frisk...ska även börja med omega 3(fisk olja)varje dag...
Detta beror på att jag har tappat aptiten,jag mår bara illa utav mat,får knappt i mej nån mat längre....vet ej varför men det går bara inte..jag har gått ner så jävla mycket i vikt så fy sjutton..Tappar snart alal kläder och det finns lixom inte mycket kvar utav mej längre pga viktminskningen.och jag mår faktiskt dåligt av det...Men jag försöker verkligen att äta när jag gör ordning mat åt barnen,men det är inte lätt,det är skit svårt...
Så därför kör jag med extra vitamin tillskott osv för min kropp behöver det då jag inte får i mej den rätta näringen från maten:(

jaja imorgon ska jag till mitt blivande jobb på arbetsintervjuv;)
det ser jag fram emot...
Jag hoppas på positiva besked,men det har dom ju lovat så det behöver jag inte vara orolig för...
Så det blir att hoppa in som TIM vik,det blir både natt,kvälls och dag pass.jag ska jobba som vårdbiträde inom äldrevården under tiden som jag ska plugga till USKA!!
så Stefan har lovat att ta hand om barnen dom dagar,kvällar och nätter då jag ska jobba..Han håller sej ju ren/nykter nu genom sin behandling och fixar det han ska så just nu kan jag lita på honom....Men jag har ställt STORA krav på honom och med socialen som backup.....Så det känns skönt utifall att det skulle skita sej..
Barnen får gå heltid på dagis,och det tycker Oliver ska bli kul då han älskar att gå till dagis.
Det går jätte bra med Tindra oxå på dagis och det går jätte bra att lämna henne på morron oxå,lite gråt precis vid lämning men sen går det kanon! Känns jätte skönt,då slipper jag gå hemma och va orolig att hon är lessen på dagis..
Och jag känner mej trygg med personalen och barnen känner sej trygga med personalen,och det är viktigast för mej att barnen känner och är trygga på dagis när dom är där..

ja nästa vecka ska jag till plugget och prata med dom sen få hjälp med att söka csn och hoppas på att få ansökan att gå igenom så jag kan plugga oxå..

ja annars då,planerar julklappar,Oliver har redan en sak klar;)
Jag har köpt en cykel åt honom;) Han tjatar så att få en egen cykel,han har ju sin tre hjuling men han vill vara stor och ha en riktig cykel som dom stora barnen på dagis har...och nu så ska han få det!! Nästan likadan som på bilden här nedan.fast ett annat märke .Med stödpinne och stödhjul...Så det blir Olivers stora och lite dyrare julklapp i år;) Så den lär han jubla över...Det värmer ett mamma hjärta att se sina barn glada...




Tindra vet jag inte vad hon ska få jo lite små grejer vet man ju,men vad den lite större och dyrare klappen blir vete sjutton..
Får se vad man hittar åt henne;)


Ja sen längtar Oliver tills han fyller 4 år!!
Vet ni varför??
jo för då ska han få börja spela fotboll(hans kusin ska träna dom som är födda 08)
sen ska han få börja och köra motor cross oxå;)


Malma racing här i byn har så man får komma dit med sina barn,från 4 år,så får dom testa och köra cross och även får fortsätta med det om dom tycker det är skoj...
Oliver bara tjatar om att när han är 4 år så ska han få "spela boll och köra motocoss";);)

Min älskade prins...

jaha ja nej nu ska jag ta tvätten och fixa den innan kl blir 12 och det är dags att hämta trollen från dagis...
Men ha det gott mina vänner så hörs vi en annan gång...

Tradera-I LOVE IT!!!!!
har suttit och lagt lite bud till barnen,och har även "köpt nu"..
Lite mössor,halsdukar,söta skor till Tindra och oliver....

Klicka för att stänga fönstret
Olivers nya mössa+halsduk
Klicka för att stänga fönstret
Tindras nya mössa+halsduk
Name it skor stl 21
Tindras nya skor,ska byta till rosa sko snören bara;)
Röda höga Converse All Star som nya!!!
Röda converse skor till Oliver..
Skorna kan barnen ha nu ett tag på hösten,sen ska dom ju ha vinter känger och det har dom redan står här hemma som väntar på dom:)
ja sen blev det kalsonger till oliver oxå:)
sen har jag lagt en beställning på H&M oxå med kläder till barnen..Men det kommer inte förns i mitten på november,det är bra då kan man hämta ut det paketet när man får barnbidraget i november..Då blir inte denna månads budget spräckt lixom...
Lite av det jag har beställt på H&M är detta:)






sen blev det strumpor,strumpbyxer,och lite smått och gott....
Ja som sagt var,det är alltid lika skoj att köpa nytt till barnen,och varje månad så köper jag antingen på tradera eller skickar efter kläder till barnen.För några hundra lappar behövs inte så mycket mer faktiskt...
Bara dom får det viktigaste varje månad...Sen så har dom ju så mycket kläder så man kan faktiskt skippa en månads inköp det dör dom lixom inte av.det kan jag lova...
och då kan det bli som nu när det ska inhandlas för vintern att det blir lite extra utgifter för kläd inköp och skor osv..Då är det bra att tradera finns...Speciellt nu inför jul oxå...
Man kan hitta mycket NYTT för hälften av pengarna..
Har hittat ett par skor till oliver på tradera sprillans nya som jag ska inhandla senare som en julklapp,för endast 89 kr!!! Tyckte dom var lite halv fräcka:) Ben 10 oxå....sjysst värre....
Nya Ben 10 sneakers skor bruna stl.  29 BILLIG JULKLAPP'
Hello KItty Skor
sen tror jag Tindra ska få Hello Kitty skor i julklapp oxå faktiskt.Då har dom skor till våren sen....
jaja vi får helt enkelt se vad det blir....
Men jag säger bara att fynda på tradera om inte plånboken är tjock;)
För där får man MYCKET av små slantar.....
Och jag lover,era småttingar bryr sej inte om det är nytt eller inte,dom blir glada ändå...
Mina troll blir glada för både gammalt&nytt..
Oliver älskar att gå på loppisar och fynda,och han kan ta sin plånbok med sina små pengar i och köpa nåt för en 5a och vara överlycklig!!!
Det gör ens mamma hjärta så lycklig...
Det behövs inte mycket för ett litet barn....




sitter och lyssnar på spotify samtidigt som jag bloggar,Melissa horn,jag älskar henne!!! Hennes texter säger så mycket....
Här är en text...
När det äntligen är över......
Jag vaknar bredvid dig
Ser alla bilder från igår
Du ser inte men hör hur jag frågar
Vem är jag ikväll?

Du är stor som en ande
Och gör mig liten som få
Men du får mig att le som ingen annan
Och sjunka lågt och be om mer

Åååhh när det äntligen är över
När broarna inte syns till
Åhh när du gett dig över
Så faller jag tillbaks
Dit du vill

När jag ändå är ensam
Ja, vad spelar jag för roll
Så när du säger jag finns om du behöver
Ja då öppnar jag min dörr

Och när jag ser att du ringer
Försöker jag att hålla kvar
Kvar i alla löften som lovats
Men vem är jag ikväll?

Åååhh när det äntligen är över
När broarna inte syns till
Åååhh när du gett dig över
Så faller jag tillbaks dit du vill

Åååhh när det äntligen är över
När broarna inte syns till
Åååhh när du gett dig över
Så faller vi tillbaks dit vi vill

När det äntligen är över
När det äntligen är över
När det äntligen är över
När det äntligen är över



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0