Trööööööt och så jävla ARG!!!!

Jag är sååå sjukt trött idag.Jag plugga till halv 1 inatt,om organ,vävnader och celler mm
Ska ju lämna in min 1a inlämnings uppgift snart ang detta plus ha mitt första prov oxå..spännande..men jag ska fan klara detta jag MÅSTE!!!

För jag ska bli USKA;)


Sen var jag uppe 5.30 imorse och satte mej vid köks bordet med Bandit rock på radion och en stor kopp kaffe sen börja jag plugga igen.Barnen vakna vid 8 så jag hann lite iallafall.
Oliver & Tindra har ju en lindrig form av svinkoppor så dom  har varit hemma från dagis,onsdag+igår.
Men med min behandling så börjar nu dom bli bättre så jag hoppas verkligen att dom kan gå till dagis på måndag så jag kan plugga till tusen.Annars får Stefan ta barnen eller om jag kan fixa nån barnvakt!
Jag måste plugga så är det.Jag måste in till skolan oxå.



Ja sen så blir jag så arg på en ytlig bekant som jag känner via en annan kompis till mej.
Hon väntar sitt 2a barn med sin sambo,dom har en 5 årig son sen tidigare.
sambon jobbar arslet av sej medans hon går hemma och skiter i ALLT!!!
då menar jag allt!!
Dom har inte ens mat på bordet hela månaden.Pojken har kläder på kroppen det är inte mer.
Jag sa ju vad jag tyckte när jag fick veta att dom vänta sitt andra barn och FYYY FAAAAAN vad skit jag fick,jag var inte ens värd skorna på fötterna enligt henne.
och jag var en sån jävla culing mamma åt mina barn och skämde bort dom till tusen.
Jag sa åt henne då att man skaffar väl för fan inte barn om man inte ens har pengar till 1!!!!
Hur fan ska dom ha råd då med 2 barn??
Men hon vägrara lyssna,hon tjata om att ja men vi får ju ett till barnbidrag.Ja SO WHAT??????
Tror ni att det gör skillnad???
Det svaret jag fick var JAAAAAAAAAAAA.
kan säga så här mycket,IDIOTER!!!
jag sa att inte fan skaffar man barn för barnbidragets skull,för det gör inte mycket skillnad i plånboken.
Man ska betala räkningar,hyran,Mat ska finnas hela månaden,kläder till barnen ska inhandlas,försäkringar ska betalas för barnen osv..Sen har dom bara 1 inkomst på hennes sambos sida.Och dom tror att ett barn till ska rädda ALLT!!

ja jag vart så ARG att jag grät t.o.m för jag tänkte på deras barn och tyckte synd om honom och det kommande barnet!

Jag vet att det är deras liv och beslut,men jag kan inte fatta hur man ens tänker att skaffa barn när man inte har RÅD!!!!
jag skulle aldrig göra det,för det är inte rättvist mot barnet!!
Det måste finnas ekonomi och en fast trygghet för barnet.För det kostar pengar att ha barn,det ska gudarna veta.
Jag är kanske en curling mamma,ja men bättre det än att skita i barnen och deras uppfostrande.
Skämmer bort dom,ja till en viss gräns kanske,men dom får ABSOLUT inte det dom pekar på.ALDRIG!!
jag ger dom hellre mycket kärlek,pussar,kramar och bekräftelse i överflöd än att dom får matriellea ting i deras liv!!!
Är det att skämma bort så THATS FINE!

Jag ångrar inte mina barn för något i världen.Det är dom bästa jag har i livet.
Och jag ger dom det bästa ett barn kan få.KÄRLEK...

sen att det blev som det blev mellan deras pappa och jag,är inte DERAS fel på något vis.
Pappa deras älskar dom lika mycket ändå,och dom älskar pappa.
Men vi kan helt enkelt inte leva ihop.

sen blev ju min ekonomi så pass mycket sämre i och med detta,men på nåt vis så klarar jag mej bättre ändå att leva själv med barnen.
Svårt att förklara men visst suger det i plånboken,men jag vet att jag och barnen klarar oss,och det är det viktigaste.
Jag tror att det hela grundar sej i att jag är en regler/struktur människa,jag följer min budget varje månad och på så sätt klarar man sej.
Men visst ibland har det känns rent ut sagt fördjävligt.Speciellt ekonomiskt.
Men jag har haft råd med mina 2 barn..Det har aldrig varit tal om annat.

Jag har fått avstå MIG!!!
men det har jag gjort med glädje då jag ser att mina barn är lyckliga&glada.

Det är ju mycket därför jag ahr valt att plugga nu till uska oxå,för barnens skull.Jag får en bra utbildning,får bättre jobb med bättre lön.Det blir ju bättre i plånboken och bättre för oss.
Sen har ju faktiskt barnen en bra förebild i sin mamma som fixar detta oxå..Jag vill att barnen ska växa upp och få styrkan i att vilja gå i skolan få en bra utbildning osv så dom får en bra start sen i livet.

Jag vill inte att dom ska hamna i skuldfällan som sina föräldrar pga dåliga val här i livet.
Jag vill att dom får ett bra jobb och det som alla föräldrar önskar sej sina barn.



Ja nej nu ska jag skita i detta och fortsätta att ta tag i städningen,för att sen ta tag i pluggeriet igen....


Ha en trevlig helg på er alla.
Ta en tur till kyrkogården och tänd ett ljus för era i himlen.Det ska jag göra med barnen i morgon iallafall...




Kommentarer
Postat av: anette

ja det där med ekonomin är märkligt...jag upplever det likadant. pengarna räcker bättre nu än innan då det fanns ca 9000 till på kontot varje månad...mycket konstigt



glöm inte bort dig själv nu när du pluggar...ta småpauser ...belöna dig med nåt när du är klar för dagen....



det är kämpigt men jag vet att du fixar det

kramar anette

2011-11-06 @ 08:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0