Julen&tankar

http://publishme.se/1531936/imagehandler/?go=upload&cb=tinymce.plugins.ImageHandler.cb_map.id_body
Ja det är nu inte långt kvar till det är julafton med allt var det innebär.
Julklappar till  barnen och all den goda julmaten...
Denna julafton blir ju helt annorlunda med tanke på hur familjen ser ut nu.Men det viktigaste för emj är att det ska kännas så normalt som det bara går för barnens skull.Det är iallafall barnens högtid.
På julaftons fm ska vi gå till pingst kyrkans årliga julbord!!!
Där får man äta hur mycket man vill och  betala det man tycker maten är värd;)
Sen får man en liten julklapp och en liten blomma vid slutet.Och barnen har aktiviteter där och en massa julgodis.
Sen ska jag och barnen ha en lugn och trevlig julafton ihop med ett par goda vänner!!!ska bli så mysigt.sen går jag och barnen hem till kl 15 för då vankas det kalle,sen är det paket öppning för trollen;) sen blir det mat efterd et!!
På juldagen tror jag att det blir ute hos mamma vi kommer att tillbringa dagen;)

ja usch man får lite ångest varje år inför den kommande julen&stressen,men det är väl sånt som hör till kan jag tro:)

Igår var jag i flen hela dan i skolan på föreläsnings dag/tema dagar varje onsdag och jag har ojämna veckor.
Det var en mycket givande dag!och mycket trevliga kurskamrater,dom få som var där..
På måndag ska jag in till skolan igen för det sista valliderings testet.Då ska vi se vilka kurser jag inte behöver gå på;)
Och på måndagen veckan efter ska jag in och göra prov 1..Mycket spännande ska det bli..pluggar som en galning nu så jag ska få in allting i huvet...PUHHHH
ja sen den 28e ska jag in på kurs,hjärt&lungräddning:)
Det har jag gjort när jag jobba och det var mycket kul och lärorikt måste jag säga.
Så det ser jag verkligen fram emot att få gå på;)

jag har varit vaken sen 5.30 imorse..satte mej med kurs boken ett tag,satte på kaffet,satte på en tvätt maskin,och lyssna på bandit rock...det är ljuv musik i mina öron:),
Älskar denna tysthet som råder på morron innan barnen vaknar mellan 6.30-7..
Man får en stund för sej själv det är kanske det enda som behövs för att få dagen att funka lite bättre:)

Ja sen vakna mina fina,och oliver får direkt ont i magen,det har nu hänt dom senaste veckorna att han får ont i magen och känner sej lite orolig för att gå till dagis,jag frågar honom varför han är orolig och varför han får ont imagen.
han säger att det är en "viss" kille som är dum mot han.Och JA!! jag har själv sett vissa saker med denna kille som han har gjort mot Oliver när jag hämtar ollie från dagis.
Har även pratat med dennas killes mamma och hon har problem med sonen och han är under utredning pga att dom misstänker asberger.
Prata även med personalen imorse ang detta med Olivers magverk&oro.
Dom sa att dom har problem med denna kille och han är elak mot andra oxå.Men att dom ser att Oliver inte tar skiten utan agerar lite elakt tillbaxs..
Oliver kan vara en riktig BITCH!! slåss och säga dumma saker.
Och är nån dum  mot honom,så tror jag att han inte är så snäll tillbaks,det är väl både på gott&ont det där...
Vi får se vad detta leder till,personlen skulle sätta sej ner och diskutera detta och även prata lite med killen om detta idag..
så vi får se vad som händer..


Nu ska jag sätta mej med kurs böckerna och plugga huvet av mej.
Sen fixa lite paket som ska skickas iväg idag.Lite grejer som jag har sålt på min favvo sida tradera.
Lite extra inkomster gör att man får varje månad att gå runt!!!
Puss på er och at hand om varandra!!




Kommentarer
Postat av: Nina

Vet inte om det är samma kille, men Tillan har vid ett flertal tillfällen sagt att en viss pojke slagit och sparkat henne ganska hårt.....Än sålänge så verkar hon inte bry sig, men gör hon det så tänker jag gå vidare med det. Den som gett sig på Tillan har en bror i skolan som inte heller fungerar särskilt väl....bråkar, jävlas och är allmänt bråkig.......



Fika nån dag??? Har du tid att slita dig från böckerna och ta en kaffe ;)



Kram och trevlig helg

2011-11-11 @ 16:11:51
URL: http://tjejmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0