se det snöar!


Mammas fina troll :love:
ÄLSKAR ER!!! :love: to the moon and back

Trodde jag såg i syne i morse! det SNÖA!!! men det gjorde verkligen det.men va fan det är 3 maj och det snöar det är ju som man storknar.men vad ska man göra åt vädret,inget,det är faktsikt bara att gilla läget.

Tindra blir 10 månader idag,lilla tjejen börjar bli stor nu..
vart tar tiden vägen??
igår var jag och tindra till farbror doktorn.
jag har ju haft en sån hosta i över 3 veckors tid,har redan averkat en cocillana kur,men det har ej hjälpt så mycket,så nu gick jag till doktorn och allt såg bra ut och han sa att jag skulle ta en starkare kur med cocillana,så han skrev ut det.
Tindra är ju så rosslig i luft rören och hostar så hon fick oxå undersökas och doktorn konstatera att hon hade väldigt mycket slem i luft rören men att det ej hade blivit lunginflammation,så det kändes skönt.så hon fick ventolin utskrivet,som är ett luftrörs vidgande preparat.

ja jag börjar bli så himla trött på denna sjukstuga nu så jag kan faktiskt spy rätt ut!
annars då.jodå det rullar på.just nu är jag sjukt jävla ARG på soc!!! jag fick 60 kr beviljat från dom denna månad!!!!!jag ligger över normen påstår dom!! men det gör jag FAN INTE!!!!!! jag har inte ens underhålls stöd för barnen!! jag kommer att få det har fått brev från FK ang detta att jag är beviljad det,för april månad.så första utbetalningen borde bli under nästa vecka! men det är ju ej säkert!
hur fan kan jag då ligga över normen när jag inte har den inkomsten?
jag fattar inte!
jag har inte ens kunnat storhandla denna månad pga detat och det känns fördjävligt! har inte ens kunnat betalat alla viktiga räkningar pga soc skiten!!!!!
allt är förstört pga soc idioterna!
läkarbesöken plus medicinen fick stefan betala igår för jag hade ej råd:(:(
nu får stefan hjälpa mej med penagr denna månad!!det är ju fan inte rätt han har ju sina egna utgifter han oxå.men vad ska man göra.
det är ju skönt att han hjälper till och så men det känns ändå inte riktigt helt rätt.
jaja men men man får väl hoppas att jag får pengar från FK snart så man kan ta en tur till willys och handla lite..

den 1a juni är det rättegång med anledning av stefan.
jag är rädd/nervös inför den men är absolut helt klar med att detta är nödvändigt och t.o.m stefan vet att detta inte går att trolla bort.
kommer att bli skönt när rättegången är över och domslutet kommer oavsett vilket domslut det blir.
det blir lixom ett AVSLUT!
ja det känns skönt att vara särbos i veckorna och sambos under helgen! det låter kanske dumt,men det gör faktsikt det.
jag känner mej gladare och tryggare i förhållandet,och det mest positiva i allt detta är ju att stefan hjälper till med allt när han väl är här..jag kan få lite vila då och han tar barnen eller nåt och det känns skönt.
från sen torsdags kväll,till tidig måndag morron är jag sambo,sen är jag särbo! känns UNDERBART!!!!!:)
Stefan går på sina AA möten och sitt 12-stegs program på missbruks enheten med en drog terapeut.han går till IOGT-NTO på möten och får en massa hjälp och stöd därifrån.och ahn har även blivit medlem där,ska få familje semester via dom med inriktning för barnen.så i sommar blir det en 14 dagars semester med egen stuga vid havet och en massa aktiviteter/utflykter med barnen..ska bli kul och roligt och se vad det blir för ställe bara..;)
sen håller stefan på och plugga körkort!!! på torsdag har han sin första körlektion;) sen ska han ta risk 1+ halkbanan nästa månad..så om allt går som det ska och han satsar 110% på detta så har han nog körkortet tills sommaren är slut:)
ja jag ÄLSKAR Stefan,mina känslor går inte att kasta bort,tuvärr.
och det beslutet jag har tagit är det rätta det känner jag inombords.
jag har även räddat stefans liv.hade jag inte varit så beslutsam denna gång med att han var tvungen att fixa sitt eget liv så hade han nog inte insett vad som var viktigtast heller.
att stefan satsar 110% på sitt tillfrisknande och att leva ett nyktert/drogfritt liv resten av sitt liv,med hjälp av 12-stegs programmet,AA och sånt är A-O för att han ska hålla sen ren oxå,utan det och nyktra vänner så går det inte.!
och det viktigaste är ju att barnen har en mamma och en pappa som inte bråkar med varandra och som faktiskt mår bra och är lyckliga när vi väl är en hel familj.
det är fakstiskt så skönt!
jag ser på oliver hur glad och lycklig han faktsikt är nu när han får träffa pappa och han oliver ser att pappa faktsikt finns där och leker med oliver! att se olivers ögon då är ren och skär LYCKA!!
och då vet jag att mitt beslut är oxå det ända vettiga!


ja imorgon onsdag på kvällen ska olivers dagis ha grill kväll.föräldra träff:)
oliver och hans kompisar ska uppträda med trummor och sång;) ska bli sjukt skoj att se sin prins..kommer säkert att gråta..det brukar jag göra.
sen blir det grillning..då kommer stefan oxå han vill oxå se oliver uppträda:)
ja sen på fredag så ska vi ta en tidig buss till eskilstuna(stefan följer med och betalar ALLT!)
oliver ska till Logopeden och till allergi mottagningen för nya allergi tester för pollen osv och se om han har även allergi för björk osv..misstänker det:(

han har ju sen tidigre allergi för timotej:(

nej nu ska jag ta och slänga in tvätten i torken,sen ta mej en stor kopp kaffe.jag har migrän och känner mej inte så topp just nu.har tagit ett par Eeze tabletter,det brukar lindra lite iallafall.
sen igår kväll så tog jag cocillana ju en större dos som doktorn rekomendera till natten,så just nu känner jag mej helt moffad;)

men ni får ta hand om varandra.och tänk igenom era liv och vad som verkligen är LYCKA för just er.och vad  som är rätt för just era liv.
för just detta gjorde jag,och fann faktiskt lycka och ett lyckligare liv;)





hur kommer det sej att man kan gå 9 månader utan att veta om att man är gravid???
läs och häpna över denna tjejs omtumlande förlossning och allt därimellan:):)
http://www.aftonbladet.se/wendela/article12954348.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0