Måndag morgon,ingen stolt svensk.

ja man vakna ju inte upp som en stolt svensk idag inte,men som sagt var finnarna var så mycket bättre! så grattis och all heder till ert VM-guld i ishockeyn!!!

ja vad har hänt i helgen då,i lördags var vi på koutsläpp på grinda.


men ojoj detta blev nog Olivers hemskaste upplevelse någonsin:(
han var så rädd bara av att höra kossorna inne i ladugården,sen när kossorna kom ut så börja oliver att hyperventilera,skaka och gråta och ville bara därifrån,både jag ochs etfan försökte ta upp honom i famnen men han ville inte ens det han ville bara hem sa han:( HEEEEEEEEEEM skrek han och var helt förstörd stackars liten:( led så med honom....
vi hade gjort picknick korg med oss för att kunna vara där ett tag och ha picknick men det gick inte så vi fick ta picknicken hemma istället..
han var helt förstörd halva dan pga dessa kossor:(

ja nu på morron har jag suttit och ringt en massa samtal,ringt för återkoll för olivers öron,han ska dit den 31a för hörsel test och läkar besök,och då ska vi ju även prata om att han ska operera in plast rör i öronen så han ska slippa alla öron inflammationer och komma igång med pratet mycket bättre!
sen har jag ringt öppen vården och psyk för att få en tid dit för samtal:(
ringt även kvinnan som har hand om medberoende samtalen på missbruks enheten för en tid...:(
Tindra ska in till barnkliniken den 31 hon oxå för att kolla hennes luftvägar/luftrör:( hon är så trång och rosslig när hon andas och inget hjälper för att ta bort detta... så det är lika bra dom får kolla upp detta.
sen har jag även pratat med meadleran ang mina studier där till hösten,hon skulle ringa tebax under veckan så vi kunde planera in ett möte för samtal ang kurs start osv..ska bli jätte skoj och jag hoppas bara nu att jag ska klara av detta.....
http://www.medlearn.se/
ja sen så har jag suttit och fixat så dom kan dra räkningar på onsdag(får underhållsstödet för barnen från FK då rekruativt) så jag betalar in räkningar som jag ligger efter med från förra månaden.känns så jävla skönt att kunna göra det och komma ifatt..
sen ska jag hämta ut min nya skrivare då oxå:(
hitta en ny på inkclub för endast 449 kr.och då kände jag att jag måste ta mej råd för att köpa denna...för jag klarar mej inte utan en skrivare....

denna fina skrivare blev det...
kika in länken...ni kanske oxå har råd till en ny fräsch fungerande skrivare??
http://www.inkclub.com/Product.aspx?CtryNo=752&LangNo=46&ProdNo=XE-DJ2050

sen måste jag handla mat och sånt..sen blir det storhandling när jag får mamma pengar den 27e:) då blir det öb&willys i strängnäs...

nej nu ska jag ta och fixa med tvätten och byta blöja på Tindra som har vaknat presis,hon sitter och leker i sin säng:) hon pratar med sin docka:)

jag måste ha en kopp kaffe och ett äpple tror jag bestämt!
sen blir det hämtning av ollie och lekparken....

ha det gott...

sen vill jag bara säga att Livet blir vad man gör det till - och ingen annan väljer hur du ska leva förutom du själv.!!!

mmm så sant så...om jag VÄLJER min väg och mitt liv så är det mitt val..men jag vet oxå att jag ej kan klaga i efterhand över mitt val...
men jag vet att jag kan leva med att vara sambo på helger och sen får vi fan ta en dag i taget för vem vet vad som händer om några år??
för INGEN INGEN kan ta bort mina känslor oavsett vad ni tycker om mitt val av man/pappa till mina barn,tuvärr...
och vad mitt hjärta säger är en sak och vad min hjärna säger är en helt annat...

"det är omöjligt sa tvivlet
det är farligt sa rädslan
det är onödigt sa förståndet
det gör ont sa hjärtat

men kanske du ska prova ändå viskade själen... ♥"

skrivet av fina Emma A......







:love:
:love:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0