hmmmmm

när du står på toppen och tittar ner
och det är ljust vart än du ser
när du har vunnit
kom ihåg mig då
när du får spring i dina ben
och jordens dragningskraft är klen
när du är luften
kom ihåg mig då
när våren öppnar sina dörrar
och du tar den långa vägen hem
när du sitter på uteserveringen
där vi satt igen
kom ihåg mig då




:love:

Jag önskar dig inte guld, mitt barn 
ej heller pengar och makt. 

Jag önskar dig modet att vara dig själv 
och stå för det du har sagt.

Jag önskar dig inte en stenfri väg, 
men kraften att vägen gå. 

Jag önskar dig kärlek i rikligt mått 
och vänner att lita på.

--------------------




:love:

Jag är fin 
för du har skapat mig. 
Jag är dyrbar 
för du älskar mig. 
Skön är jag 
i dina ögon, 
en ädelsten 
i din hand 

Därför kan det kvitta 
om någon säger 
att jag är värdelös och dum. 
In i mitt hjärta 
viskar sanningen: 
att jag är värd 
mer än guld. 

Jag är din ögonsten, 
din hemliga skatt. 
Du är glad 
att jag finns till. 
Jag vill tacka dig 
så länge jag lever 
och aldrig glömma 
vem jag är.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0