vår väder..äntligen..

Äntligen har våren kommit!!! elr?
ja bakslaget kommer väl när man minst anar det kan jag tänka mej.
igår var vi på mälarsjukhuset hela dagen,Oliver hade tid för öronen,stefan skulle på endoskopi undersökning och Tindra skulle kolla ögonen.
oliver hade ärrbildning+en hel del vätska bakom höger öra:(
han ska på återkoll om 2 månader igen för att kolla upp detta,pga att just igår så hade han en öroninflammation på just höger öra och läkaren kunde då  inte bedömma riktigt.så oliver måste tillbaka för återkoll och ev blir det tal om att operera in plast rör då:(
läkaren sa oxå att det är en bra ide att få en remiss till logopeden för olle med tanke på atta hn ligger efter med talet och det kan ha med detta med örat att göra,att han har nedsatt hörsel på det.
så jag ringde bvc sköterskan imorse och hon skulle skicka en remiss nu till logopeden.
stefans undersökning gick bra och allt såg fint ut..
Tindras undersökning såg oxå fint ut,inget skelande som bvc misstänkte..skönt.
så det blev en låååååång dag igår och barnen var trötta och vi var trötta.
idag har jag även ringt till min gynekolog och fått en tid 2a maj för undersökning och diskutera om detta med hormon spiral..under tiden har hon skrivit ut p-piller..så det känns skönt att ha en tid nu och kan få diskutera i lugn och ro ang detta.
sitetr oxå och kollar runt på ams(arbetsförmedlingens hemsida)
söker jobb till hösten:)
all ära åt mitt timvikarie jobb och pluggande i höst men jag vill ha ett FAST jobb!!!!!
får jag ett fast jobb,ja då skiter jag i allat annat,helt klart.
men jag måste ju börja nånstans,och plugga till uska och jobba som timvikarie det ska jag klara av!!!
börja ta detta jävla körkort oxå IGEN:)
men jobba först sen tar man resten lite då och då..
barnen har ju dagis först 15 timmar till och börja med,börjar jag sen plugga/jobba direkt när Tindra ska skolas in på dagis i september så då får ju jag automatiskt mer dagis tid för dom...men det får man ta då..
allt har sin tid.elr hur?
annars är allt faktiskt rätt oki här efter omständigheterna :s
har fortfarande  fruktansvärt ont i magen och är trött osv.men annars mår jag helt oki.
ska ta en promenad med mina troll efter dagis hämtning av ollie,och en tur till lekparken,sen vid 14 ska vi hämta mattias från skolan.oliver längtar såååå efter storebror:)
imorgon ska vi till flens badhus med barnen efter skolan,tar 15 bussen in.och 19 bussen hem..
ja sen är det snart helg igen.herrgeud vad veckorna går fort...
nej nu får ni ha det så gott på er därute..
jag ska fortsätta med mitt skit göra här,städa och tvätta,som vanligt...pust......
uppdatering 10.57
jaha då var det dags IGEN då:(
olivers dagis fröken ringde 9.40 och berätta att Ollie inte alls mådde bra,han gick bara omkring och grät och ville hem till mamma:(
så jag gick och hämta prinsen och han stod vid dörren och bara grät när jag kom..det smärtar mej att se honom så där.det gör sååå ont en mammas hjärta.(jag fick en tår bakom ögonvrån när jag såg min älskade bakom glasdörren)
jag krama om honom och fråga om han hade ont i örat,ja sa han och sen sa han att han hade ont im ögonen och ja det har han nog,dom var igensvullna..så det är säkert ögoninflammation på g oxå för han..
så han fick alvedon när vi kom hem sen fick khan en yogurt och lite välling sen satte han på barnkanalen och såg byggare bob och slockna i soffan.
så nu får han sova tills vi ska hämta mattias kl 14 sen måste jag till affärn och handla oxå..så imorgon blir det inget dagis för prinsen ej helelr nåt badhus..jag stannar hemma med dom små.så får pappa åka med mattias och markus till flen istället och bada..
jag vet att oliver kommer att bli skit lessen för att han ej får följa med men det är inget vi kan göra något åt..
och med tanke på att man ej behandlar öroninflammationer(om det inte har spräckt redan eller att läakren anser annat) så kommer jag ej gå till doktorn med oliver emd detta,för jag vet vad det är och vad doktorn sa igår.så det är bara att vänta och se...
men det är verkligen jättejobbigt att se prinsen må så här...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0