ny dag,nya möjligheter


Måndag igen då..herregud säger jag,vad tiden flyger fram i en väldig fart..
gick upp 6.30 som vanligt.fixa kaffet först..sen fixar jag barnen med morgon rutinerna,fixar frulle åt dom..läser tidningen osv..borstar tänder på barnen och mej.sen tittar ollie lite på tv innan det är dags för påklädning vid 7.50..och det kan vara en riktig pers med oliver som inte vill ha på sej vad som helst..det ska vara på hans egna sätt och han ska helst välja sina egna kläder själv lika  så skor och ute kläder.men där måste faktiskt mamma sätta stopp ibland...ehhh det går inte och gå i sommar sandaler ilksom ute just nu.....HAHAHAHAH.men det tycker min lille oliver att det gör det väl.men NEJ det gör det baske mej inte.
så mamma får rätt till slut..
så morgonens färdiga resultat blev denna på oliver:)

Tindra har sovit rätt dåligt inatt pga hennes hosta,fick ge henne ventolin och mollipec vid 10 sen vid 3 då hon vakna och ville ha mat..det brukar hon aldrig annars göra då hon alltid brukar sova mellan 21-6.30.
men inatt och några nätter innan så har hon vaknat vid 2-3 och vill ha mat och då även har fått denna jäkla hosta på kuppen..
hon är i den åldern,8 månader då dom brukar drömma mycket,tänderna spökar och hon är i en tillväxt period så det är mycket som händer i kroppen på henne  och det är väl därför sömnen oxå blir lite sisådär oxå:(
men men man ska inte klaga,det är underbart att vara mamma oavsett om det inte blir så mycket sömn!!!
ska ev till barnkliniken med Tindra så hon får en inhallator istället då jag vet och tror att det är det hon behöver..
en mamma vet och känner sånt på sej,elr hur?
och jag säger en sak,läkarna här på vc är inte kompetenta!! då är det lika bra att åka till barnkliniken direkt för där får man iallafall hjälp och dom LYSSNAR!!!!
Ja men iallafall,
herrgud barnen är små under en så kort tid så man ska inte klaga på att man inte får sova så mycket...visst jag förstår dom föräldrarna som har barn som inte sover knappt alls på natten och det ska snuttas och matas och krångla på natten,men så har jag aldrig haft det med mina,aldrig..dom har sovit bra sen första stund...så jag är priviligerad,verkligen.men jag  lider verkligen med dom föräldrar som verkligen har det kämpigt med detta..

jaja nu halka jag in på nåt annat helt plötsligt..hahahha.

här kommer Tindras färdiga resultat på morgonen när det var dags för dagis lämning av storebror:)


ja så nu sitter man här,med kaffe koppen i högsta hugg,och glor på datan,sitter nästan bara här när oliver är på dagis eller när barnen sover eller så,man har lixom inte tid annars,det är sååååå mycket som ska göras ändå,hemmet ska vara rent och snyggt,tvätten ska skötas,mat ska lagas,det ska lekas och pysslas med barnen ja gud vet allt..när ska man lixom ha tid för datan??? jo det tar man sej tid när det finns...man överlever utan datan jag lovar,men den är viktig!!! det erkänner jag,för att få information snabbt osv..ja sen blir man ju lixom lite skadad oxå,kan säga så här mycket denna förbaskade facebook,det är ju som en drog..man blir helt fast vid denna sida,fast egentligen så är den bara sååååå tråkig!!!! men ändå så känner man sej tvungen att logga in där så fort tillfälle ges...konstigt alltså,varför är facebook så beroende framkallande???jag fattar det då inte..

jaja men så är det iallafall.
nån som glor på den underbara serien solsidan då??
jag är helt tokig i den serien och det är söndagens höjdpunkt här..jag skrattar så jag ligger dubbel vikt ibland och då framför allt pga den underbara Anna!!

jag älskar denna kvinna,mia skäringer.jag upptäckte henne när hon hade serien "mia&klara" jag tyckte den var as bra och jag garva läppen av mej när jag titta på serien,underbar.
jag har läst hennes bok "dyngkåt och hur helig som helst" jag vet inte hur många gånger och jag skrattar lika mycket varje gång:)
ett gott skratt förlänger livet heter det ju,då får jag  leva väldigt länge!!!!!



Blir det inget ligg nu? nej jag tror att musslan slöt sig faktiskt

ja nu ska jag fortsätta med tvätten,det är ett jäkla donande med tvätten har blivit då jag måste tvätta olivers kläder separat,då han inte tål parfym i tvätt medlet..jag har alltid funderat på varför oliver har sån knottrig känslig hud och han alltid kliar sej..då har jag alltid fått tipset ta bort parfymerat tvätt medel.så nu vid storhandlingen så köpte jag "neutral" tvätt medel åt honom,och vipps så blev det så mycket bättre på än gång!!
tänk att så lite kan göra sååå mycket.så nu måste man sortera och tänka efter att detta måste tvättas i oparfymerat tvätt medel osv..

den 22 a ska oliver in till öron kliniken och träffa en överläkare som ska kolla om han har vätska bakom öronen om det är det som är problemet och om han verkligen har nedsatt hörsel,och om det kanske kan bli tal om att operera in plaströr..
usch sen ska oliver in till allergi läkaren på barnkliniken  oxå snart,så han får sina allergi mediciner utskrivna nu när pollen säsongen börjar på allvar..usch och fyyyy..
ja är det inte det ena så är det andra....

nu ska jag ge Tindra lite välling,hon har vaknat nu och ligger och pratar (jollrar) i spjälsängen:) hon pratar med sin lilla docka...så himla mysigt....

ha en bra dag på er.
jag och barnen ska till underbara Caroline med sina barn på em och fika lite.ska bli skoj och väldigt skönt att få ventilera sej lite oxå..kan verkligen behövas ibland...
och ikväll blir det familjen annorlunda och en unge i minuten:):)
bebisar bebisar bebisar..myyyyyys......



Kommentarer
Postat av: sandra

tack gumman =) du är underbar, jag älskar dig också!

2011-03-08 @ 08:59:18
URL: http://orginoox.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0