ny dag....

Ja då var det måndag igen då..herregud vad dagarna går..
lämna ollie på dagis,sen gick jag hem med sessan nu sover hon.
men hon är en liten knas boll,man har ju lixom spjälskydd i sängen för att dom inte ska fastna med benen imellan springerna.men Tindra hon fixar så att hon tar benen ovanför spjälskydett och drar ner det så hon får in benen mellan springerna..gissa om jag blir knäpp.jag blir ju sjuk av oro för att hon ska lyckas bryta benet eller nåt..men lika fort som jag är där och fixar tillbaka allt och bullar in Tindra i täcket så vipps så har hon lyckats ta tillbaka benen in mellan springerna..
vad ska man göra??
får väl köpa 2 spjälskydd till och vaddera hela säng gavlarna tydligen!! HAHAHAHAH..
min fina tokiga tjej...♥
Oliver säger "Bajs unge" hela tiden till Tindra,vet ej vart han har hörtd et ifrån,om det är från dagis kanske;)
men det är så gulligt för då skrattar båda 2 och det ska pussas och kramas och duttas,det är morgon myset varje morgon..
det gör en mamma så lycklig ska ni veta!!
:love:

ja usch nästa vecka på tisdan blir en häktisk och en massa läkar besök inplanerade i eskilstuna..plus lite fika med en kompis oxå...
först ska oliver in till öron och kolla,sen ska stefan in till endoskopi och bli undersökt sen på em är det Tindras tur för ögon koll(bvc sköterskan tyckete se att hon skela på höger öga) jag ser dock inte att hon gör det men men lika bra att få henne undersökt.

och under nästa månad ska oliver in till allergi läkaren för nya tester och få nya mediciner utskrivet till nu i vår då pollen säsongen börjar..:(
och Tindra ska in dit oxå för att bli kollad av en läkare så hon kan få en inhalator pga sin rossliga hosta och svårigheter och andas i samband med förkylningar osv..

ja detta är väl det jobbigaste att vara mamma tycker jag,alla dessa sjukdomar och läkar besök för mina små...
men ajg vet att det är ett måste och det är lika bra att gå och bli undersökt en gång för mycket än en gång för lite..det är min mening..

och man ska inte klaga..det finns dom som har det sååååå mycket värre.
tänk er japan i dags läget...fy fan säger jag.såg på morron nyheterna imorse:( dom har hittat 2000 människo kroppar på en strand utan för Miyagi.
när tsunamin drog fram så fanns det ingen schans att undkomma den.
när jag såg bilderna direkt på morron när detta hade hänt så hade ju tv 4 morron direkt bilder från japan och man såg dessa bilar,hus ja ALLT som svepte med denna havs våg..jag fick en klump i magen och man fick nästan lite panik..
varför sitter vi här i sverige och klagar på allt när det finns länder som råkar ut för dessa natur katastrofer.
och som leder till så många människo livs död??var finns gud i allt detta???
finns det nån gud så varför händer då allt ont i världen??
ja den frågan kan man ställa,men det finns inga svar..:s

nej man ska vara glad för det man har och vara rädda om sina nära och kära,för man vet aldrig när ALLT tar slut...


har nu hittat bläckpatroner till min skrivare som jag  har fått av min mor :love:

en Dell A940 allt i ett skrivare..kopiator-scanner-fax ja ALLT..
känns kanon skönt att ha en skrivare..
men man måste oxå hitta dom billigaste färgpatronerna oxå och det har jag nu gjort på nordicink..färg plus svart patron för 170 kr styck..det är jäkligt billigt..

nej nu får ni ha det så gott och hoppas ni får en underbar dag därute..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0