missfall:(

ja som ni säkert vet så var jag gravid ju..
natten mot söndagen så åkte jag gula faran in till eskilstuna akuten..
jag tar det från början..
mina troll somna vid 19...
kolla lite på tvn sen vid 20.30 kände jag en konstig molande värk i megen,presis som mensvärk..
men tänkte inte mer på det,jag var sååååå trött så jag somna direkt vid 21 tiden då jag gick till sängen och bädda ner mej.
vid 22.30 vakna jag av att det var en stor blod pöl i sängen där det oxå var en massa klumpar i,jag fatta direkt vad som hade hänt..ringde 112,väckte stefan och sa att jag måste in till sjukhuset och att han fick se till så att inte oliver vakna och bli rädd när inte mamma låg bredvid han..
så ambulansen kom efter ca 20 min,och dom tog blodtryck mm och dom for i ilfart in till eskilstuna.
jag fick komma in direkt på akuten och las i en sal där läkaren kom i ilfart in...han tog ett nytt blodtryck och sänka,plus att han tog ett VUL och mina misstankar var riktiga..
MISSFALL ;(
läkaren trodde att jag var omkring v 6.så det var ett tidigt missfall.:(
allt hade nästan lämnat kroppen så nu fick jag tablett som ska ta bort ev rester som kan finnas kvar,ska på återkoll om 14 dagar för att kolla så att allt är borta.
jag fick ligga kvar där i ca 3 timmar efter att läkar kontrollen och det var klart och att tabletten fick värka ett tag,för jag kan säga så här,FY FAAAAAAAAAAN vad illa och dåligt man mår av denna hemska tablett!!!!
värre än alla garviditets synmtom som man kan tänkas ha...
så jag kom hem igen vid 5.30 på morron och barnen sov fortfarande och hade gjort hela natten,så dom ahde inte märkt att mamma hade varit borta,det kändes skönt ska ni veta..
sen vid 6 då vakna min prins och sen vid 6.30 så ville sessan upp...ja då börja min dag igen...en natt helt utan sömn och vetskapen om att "pyret" nu var borta:(:(
messa mamma och fråga om jag och barnen kunde komma ut nån timme..så hon hämta oss och vi var där ett tag men  jag orka inte vara kvar så länge för jag var heeeeelt jävla slut..
men det konstiga är att jag känner mej LÄTTAD!!!!
kan låta jäkligt dumt,men jag är lättad för att missfallet skedde så tidigt i graviditeten,för man har lixom inte fått dom känslorna än och man har inte heller riktigt fattat på allvar att man var gravid.så jag tar hellre detta..än att kanske få ett sent missfall elr nåt sådant.
visst i helvete smärtar det mej att få ett missfall,men det är kroppens försvar att ta bort det som inte är bra,som en nära vän till mej skrev...
och det var även det som läkaren sa och att det kan bero på stress och en massa andra saker.men oftast beror det på att embryot inte är friskt från början och då tar kroppen och stöter bort det i tidigt skede...
men nu så får jag ej äta preventiv medel på ca 4 veckor,så läkaren sa att chansen att bli gravid igen under denna tid är STOR!!
för jag är en sån kvinna som tydligen har lätt för att bli gravid och utsöndrar många ägg vid varje Ägglossning..
så nu måste jag ha detta i bakhuvet.
ska ringa min gynekolog i strängnäs för ett besök om 4 veckor,för en rutin kontroll och se om jag kan sätta in en hormon spiral istället så jag slipper äta p-piller eller mini piller(pga att jag blir gravid trots att jag äter detta)
USCH!!
detta gör mej så jävla arg,jag har såå lätt att bli gravid,men sen att föda barn det går tamefan inte..då funkar inte min kropp...varför,kan det inte vara tvärtom istället,lite svårare att bli gravid och att jag kan få föda en vaginal förlossning istället????
är det för mycket begärt??
ja livet är inte lätt.
men som jag alltid har sagt,ALLT HAR EN MENING!!
och detta var väl meningen att "pyret" inte skulle bli vår...
jag känner mej inte så ledsen heller som man kanske kan tro..det beror nog på att det har varit så mycket runt om denna graviditet,med att tanken fanns att göra en abort för att det var fel tillfälle för en liten till att komma,plus att setfan inte ville ha en liten till så tätt inpå Tindras födelse..visst det är förståligt på ett sätt men samtidigt så fattar jag det inte..
men men nu sa kroppen ifrån...
nu är det bara att börja om från noll..och fortsätta sin vardag med min familj och med vänners om verkligen finns när man behöver dom som mest!!!
som det känns nu så får det faktiskt räcka med mina 2 troll jag har här hemma,min fina prins och min fina prinsessa..jag är så priviligerad att jag har fåttt dom till mitt liv..
visst min längtan efter en liten 3a kommer alltid att finnas där,det vet jag.men det kanske oxå bara får bli en just,längtan,en dröm...
vem vet om 2-3 år då kanske tiden har kommit då t.o.m stefan vill ha en bebis till,men OM inte nej då får 3an bli min dröm&min längtan....
och det kan jag leva med....jag lovar....
mammas hjärtan...:love:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0