Hosjö race

Igår em var jag och barnen nere vid Hosjön,där dom hade "bondrace".
det var fyrhjulingar,isracing och motrorcross cyklar.Oliver fick nog en dröm dag..
han älskar ju sånt här med allt som har med brum brum att göra.sen så var ju vädret kanon och vi hade sol hela dagen,så det var verkligen jätte skönt!!

ja oliver och vi fick en helt underbar em i solen och jag tror att oliver tyckte detta var hans dröm:)
Tindra hon sov i allt motor dunder,och var vaken och titta nyfiket på allt som rörde sej..sen fick hon sin första åktur med moppa på fyrhjulingen:) det ska börjas i tid..


ja vad ska jag skriva om mera då..idag är oliver så trotsig och bråkig så det finns inte..det ska bråkas om ALLT!!! han är jättearg på lilla syster oxå.vet ej varför han blir så frustrerad ibland..
han är i 3-års trotsen jag vet det..men det är sååå jobbigt när det väl håller på.
jag försöker få ollie att tänka på annat,försöker lixom avleda hans tankar och trots i en annan riktning,ibland funkar det och ibland inte..idag är han så jäkla trött,så nu håller han på att somna.det är lite sent för hans del att sova middag på,men va sjutton,han måste ju få sova..
Tindra sover sen en 30 min tillbaks..

idag så blir det en inne dag med en massa pyssel och bus..


jag mår som en urvriden gammal golvmopp.
har mått illa i snart 4 dagar,har haft ett jätte tryck i underlivet och i ljumskarna,plus att det lixom drar i rygg slutet.har oxå lite ömma bröst.även en fruktansvärd huvudvärk+trötthet
jag vet vad ni tror nu,är hon gravid!!'
just nu så vet jag ej,jag tror inte att jag är det.men har BIM på fredag,har ej mensen kommit då nja då får jag göra ett grav test helt enkelt..
som jag mår nu plus symtomen så JA då är jag definitivt det,gravid alltså..men det kan vara så mycket annat i kroppen som spelar ett spratt oxå..
jaja den som lever får se helt enkelt..



jag sitter och har en massa tankar och funderingar kring detta,men tänker ej ta upp nåt här förns vi/jag vet...
så det
är ingen mening med att ni frågar en massa heller..svaret får ni sinom tid,isåna fall...

nej nu får ni ha det så gott,imorgon börjar vardagen igen med dagis för ollie,öppna förskolan med Tindra,och allt annat som måste inplaneras i veckan..


Älskade barn

Ingen handbok om livet jag har att skänka
där det enkelt föreskrivet står.
Hur du bör handla och tänka
men en mammas tankar och råd du får.

Det står i stjärnorna skrivet
ett öde speciellt tillägnat dig.
Det kommer olika vägval i livet
vad som väntar det vet du ej.

Tänk efter på det du säger och gör
vilka konsekvenser ditt handlande får.
Du alltid ett steg framåt blicka bör
så ingenting oklart för dig står.

Vara bara dig själv och inta ej en roll
du har styrkan att din egen väg vandra
Man kan inte alltid över livet ha kontroll
att fela är mänskligt älskade barn.
Ibland är livet som en ljuvlig dans
och fru fortuna mot dig ler.
Du binder av lycka och kärlek en vacker krans
med tindrande ögon du på mig ser

En mammas kärlek består av det starkaste band
även när du med hårda ord mig beskjuter
Jag sträcker då hjälpande ut en hand
och dig med min kärlek omsluter

Även en mamma har dagar så trista och grå
förlåt om jag ryade ej lyssnade på vad du sa.
Mitt vackra och kloka barn jag älskar dig så
vara vänner och inte bråka är ju att föredra.

Ibland vill du vara stor så stor
och själv möta vuxenvärlden.
Nästa dag en liten flicka/pojke inom dig bor
som önskar sin mamma med på färden

När allting känns hopplöst och svårt
låt mig få ledsaga dig på rätt spår.
När livet ter sig orättvist och hårt.
låt mig få smeka bort din tår.

Du är den dyrbaraste skatt jag har
och släpper försiktigt om dig taget
På egna vingar iväg du far
lämnar trevande det trygga bohaget

Vad som än händer finns jag alltid här
aldrig jag dig någonsin sviker.
Varthän livet iväg med dig bär


Kommentarer
Postat av: madde

gumman har du tänkt på att Olli kanske är svartis eller avis på Tindra.Isabella är det här hemma.kram <3

2011-03-13 @ 14:54:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0