öronoperation,inhalator & tingsrätten:(

Ja i tisdags så var jag och S in med barnen till sjukhuset..Oliver var till öron där det konstaterades att vänster öra hade ett undertryck(vi har alltid trott och även läkaren på VC att det var höger öra :O ) men det visa sej vara tvärtom,vänster öra har han nedsatt hörsel på pga undertrycket och alla dessa öroninflammationer han har haft..så nu ska han få plast rör inopererade.så fort som möjligt.men det kan även bli efter sommaren pga semester tider:( men med tanke på hans tal så ville läkaren att rören skulle opereras in så fort som möjligt så han kommer igång med talet ordentligt,då hans sena tal beror på hörsel osv..USCH jag lider med ollie men vet att detta är ett absolut måste för hans del så han slipper detta problem och att han får ett bättre tal så han blir förstådd utav alla och inte bara utav mig,för som det är just nu så är det nog bara jag som förstår ollie helt 100% vad han vill säga och vad han menar med sitt tal och kropps språk...jaja känns skönt att detta blir av nu iallafall.




Tindra var på barnkliniken för koll på lungor/luftvägar.pga hennes envisa ,rossliga ,pipande och kämpande av luft vid hennes förkylningar.Läkaren sa att det beror på hennes överkänsliga luftvägar(förkylnings astma)
så nu har hon fått en opti Chamber (inhalator)



och 2 olika sorts mediciner som hon ska inhalera in direkt när förkylningen sätter fart på henne...
känns faktsikt SKÖNT att äntligen få det man misstänkt på barnen BEKRÄFTAT!!!!
Men ojojoj vad man har fått kämpat och bråkat med dessa läkar besök,VC,BVC mm mm,som säger att det inte är något,fast JAG har hela tiden sagt att det är nåt som är fel...Och nu så har vi fåtrt svaret,precis det jag har sagt från början!!!
ja man blir inte klok på läkare det är ett folkslag för sej!;)
ja sen i onsdags så var det ju rättegång för S i nyköpings tingsrätt!.jag bara grät därinne under förhöret och S satt och stor grina med nedsänkt huvud:( han mindes ingenting av händelsen och detta måste ha gjort fruktansvärt ont att höra...
S erkände sej skyldig pga av att jag ej skulle hitta på något sådant och att jag talar sanning om händelsen och att han var så full därav minnes luckorna.
så straffet blev 2 månaders samhällstjänst med skyddstillsyn.11000 kronor i skadestånd till mej,mellan 3-5000 kronor vardera till barnen i skadestånd pga att dom bevittna hela händelsen.
så detta ska nu genomgå en stor process genom brottsoffer jouren tror jag det var och en massa handlingar som ska fyllas i osv innan allt är klart..så barnens pengar går direkt till deras sparkonto!!!
för mej känns det skönt att han tog sitt straff och att han erkände sej skyldig och att det blev ett avslut där!!
nu kan vi alla ta tag i resten och försöka läka såren som har blivit...
ja det var en liten uppdatering om veckan som har varit...nu är det JUNI redan och Tindra blir 11 månader idag..
GRATTIS min älskade dotter,min fina prinsessa:love:
:love:
Tiden går så otroligt fort,vart har tiden tagit vägen,det var ju inte allas länge sen ajg födde dej min fina känns det som...Men nästa månad fyller du 1 år:) herregud,du skolas in på dagis i september!!
ja Tindra har fått dagis plats 1a september! samma dagis som oliver går på.känns jättebra att få båda barnen på samma dagis,då det är ett syskon dagis..och det är även då min resa börjar med pluggande och jobbande och jobb sökande....
:love:
:love:
Mammas fina,mammas skatter.älskar er too the moon and back....
nej nu ska jag faktiskt ta mej en stoooor kopp kaffe,Ringa min bästa fina och sötaste bästis Erika:love:
S och Oliver är i flen på willys och handlar,Tindra sover.
sen ska jag rota fram saker att lägga ut på tradera och sälja så jag får in lite pengar då jag ej fick några soc pengar denna månad heller!!!!!GRRRRRRRRRRRR..
men denna månad får jag pengar därifrån då jag kommer att hamna långt under normen pga att jag har gått ner i lägsta dagar på min mamma penning:(
jaja men ha det så himla bra nu mina söta vänner så hörs vi;)

Kommentarer
Postat av: Veronica

Synd att du haft sån otur med läkare till dina småtroll.... förra våren utredes Lukas mage (som jag ifs tjatat på BVC om) av en underbar läkare på barnmott. på lasarettet. Har byt BVC och efter samråd med nya BVC så ringde jag barnmott. igår av samma anledning fast nu är det Inas mage som krånglar..fick komma direkt..2,5 timme senare hade hon fått samma diagnos som Lukas och samma medicin.. Hoppas du har samma tur i fortsättningen som vi haft, för det är viktigt att man känner tillit till vården när det gäller barnen! Kram och lycka till med allt!

2011-06-09 @ 21:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0