länge sen sist

Ja jag har varit dålig på att blogga;( Sorry!
Men som sagt var så har jag mått skit har varit så deprimerad och har bara suttit och gråtit för allt i stort sett.
För saknaden efter S.
Och för att jag ÄLSKAR s så mycket fortfarande.
Som ni få som läser min blogg kanske redan vet så är jag och S fortfarande tillsammans och vi tänker fortsätta vårt äktenskap.Kärleken övervinner allt,bara man kämpar och TROR på kärleken.
Stefan har sagt upp sin lgh i Hälleforsnäs han vill ej tillbaks dit och han vill kämpa för nykter/drogfri heten och det kan han ej göra där.
Så nu är läget så att S ska prata med socialen och missbruks enheten om en jour lgh i flen och se om han kan få en akut pga läget.
sen efter ett tag när jag vet och ser och är 110% säker på hans nykterhet så kommer han att flytta hem till oss igen....
Men det blir senare i höst/vår dagar..Han ska operera in antabus och gå på behandling sen ska han ju få skyddstills syn i 12 månader och 2 månaders sammhälls tjänst den ska han börja den 4e augusti i katrineholm.där ska han jobba med ett projekt som heter "Caring Daddy"
ett projekt med flera killar som arbetar med förebyggande och konsekvenserna av ett missbruk.....det är riktat till killar med familjer och barn...
så detta är något S ser farm emot och som jag hoppas kan ge han perspektiv på sitt problem och vad konsekvenserna blir..
just nu så är allt jobbigt rent psykiskt/känslomässigt!
jag är nere i en svacka,depp period där tårarna aldrig tar slut och jag vill bara att allt ska vara över eller att jag kunde vrida tillbaks klockan.
För det enda jag vet just nu är att jag älskar S och det är han jag vill leva med...kan ej rå för det tuvärr,sanningen är så..och ja kärleken är komplicerad.
Det värsta just nu är att det finns en jävla pundar hora som har gått och kärat ner sej i min karl!!!! som håller på och smsar,ringer och allmänt terrar S nu och även mej genom att hon ringer på hemtelefon när hon är full/pundig!!! Trots att S har sagt till henne!!
Men det känns ändå som om S inte är ärlig mot mej ang denna kvinna;(
jag har hittat sms i S mobil från henne osv och konfronterar jag S så säger han att hon är en psykopat och att han inte vill ha henne förutom som en kompis...men ändå så vill han inte såra henne pga att det är synd om henne pga av vad hon har gått igenom....
sårad har hon ju nu blivit då S har sagt att han har valt mej pga att han älskar mej och vill vara med mej och barnen..
Men jag har ej fått höra dessa samtal själv då jag inte har fått,S har valt att ringa när jag inte är med...
Det är detta som gör att jag känner mej osäker på honom just nu...
Är det verkligen detta han vill?????
eller har han känslorna nån annan stans och att han ej vill såra mej,med tanke på att han ej vill såra den andra kvinnan???
Ja men jag måste lita på S och det han säger för att slippa allt tjafs som uppkommer genom dessa konfrontationer...men det är svårt när man mår som jag gör just nu..
Men jag mådde ännu SÄMRE när jag inte hade S i mitt liv och jag inte visste vad han gjorde osv,då mådde jag uruselt.
så på det viset så mår jag väl rätt oki just nu,men bra,nej det är det inte.
men som stefan säger hela tiden det kommer att bli bra,vi kommer att få det så bra som vi hade det förut men vi måste jobba på det och få tillbaka tron/tilliten till varandra igen...
vi vet att vi älskar varandra det är det viktigaste...
ja det är väl så.....
ja sen då,jag har kanske fått jobb i höst;) Jippie!!!!!
det är på ett korttids boende här i byn.
http://www.solhagagruppen.se/tjanster/gruppboende-65__143
Min bästis Erica jobbar inom samma arbetsgivare fast i Hälleforsnäs nu över sommaren och sen blir det tim vik i höst!!
Och jag har ansökt dit och Erica har pratat med chefen och dom är jätteintresserade av min ansökan och pga av jag hade  skrivit att jag ska skola in Tindra i september så tar dom hänsyn till det och kommer att höra av sej när det börjar närma sej inskolning osv!så ja det låter ju för bra för att vara sant nästan!!
Sen har jag även skickat in cv till Hedens äldrboende och då främst till deras kortidsboende men även till dom andra avdelningarna att jag vill hoppa in och jobba som tim vik då jag även ska studera till uska i höst!
Väntar på svar därifrån...
så ja får jag jobbet som tim vik här som jag har länkat så då krävs det att jag har S som kan ställa upp 24/7 för barnen.för det kan innebära kvälls/natt/helg jobb..dag tid är det ju inga problem då barnen har dagis men sen är det ju värre..
ja sen så har jag pratat med komvux/medlearn där mitt pluggande ska va..och dom tror att jag ska klara av min utbildning på ca 1,5 år....kanske ett halv år extra pga att jag måste läsa in gymnasiet...
sen kan jag efter min utbildning välja inriktning tex demens vård eller nåt annat.eller så kan jag välja att studera vidare till sjuksköterska!;)
ja den som lever får se som sagt var..jag har ialla afll satt upp mål för mej själv nu och ska tamefan klara av detta oxå!!!
Trots den berg&dalbana som mitt liv ser ut just nu...
Ja annars då...Oliver är BLÖJFRI!!!! Äntligen!!!!!!!
som man har  kämpat men nu sa mamma till på skarpen inga blöjer på dagen!!!
det var gallskrik första dan men jag gav mej inte....det blev mycket byte av kläder och mycket kissande på golvet....men nu så fattar han att man ska på toa!!
visst han kan kissa på golvet i ren protest då han inte får som han vill eller inte hinner på toa men det är ju sånt man får ta!!!
nu har man nappen som ska bort!!!!
försöker att han bara ska ha den när han ska sova men det är fan inte lätt.
men till julafton då blir det att skicka napparna till tomten!! det är ett som är säkert!!!
napp helvetet ska BORT!!!!!!!
MIN LILLE NAPP POJKE;)
ja Tindra hon håller på och bli helt invaderad av sina baktänder nu stackarn;(
hon har feber,diaree,och allmänt skit grinig,klängig och ja det känns blä vissa dagar...
men men vad ska man göra?
sen så är det inte långt kavr tills hon går själv nu gäller det bara för tösen att våga ta steget och släppa taget..
hon släpper taget redan nu och står helt själv men så fort hon upptäcker att hon står själv så sätter hon sej ner på rumpan eller tar tag i nåt...gåvagnen är en riktig favorit just nu där hon kan plocka ner en massa saker i vagnen oxå;(
Mina fina hjärtan...Mamma älskar er,glöm aldrig det!
FRÖKEN SVÅR.
Du kanske sa nånting som ingen alls förstod 
Och som du ångrade men som du ändå sa 
Du kanske gick ett steg för långt för dom försoffade 
Så att dom inte såg att det var bra 

Du ville ändra på dig själv och på din värld 
Men fick då ofrivilligt se att den var seg 
Livet är en dans på rosor 
Men det är en dans med svåra steg 

Du ville visa att du fanns och att du levde 
Och att inte allt var lika dött som dom 
Du ville se alternativ i allt som inte var nåt bra 
Och att det gick att göra om 

Du ville bara hjälpa till och vara snäll 
Mot som som praktiskt taget ingenting förstår 
Du ville bara göra gott och ändå fick du namnet Fröken svår 

Och du fick höra utav vänner och bekanta 
Att "Nu tar vi allt, för allting här är vårt"! 
Dom sa att framtiden var ljus 
Nu har dom bil och mat och hus 
Dom sa att ingenting var svårt 
Och du fick höra att livet var en dans på rosor 
Och det blev en dans som stack dig hårt

Text och musik av lars winnerbäck,depp musik och ja jag är just fröken svår;(
ha det gott mina vänner och puss jag älskar er alla på mitt sätt glöm inte det.
och jag vet vilka som är mina vänner oavsett....och ni som inte kan acceptera mitt val i livet har inget i mitt liv att göra!
Jag sådde några blommor en för varje vän, jag tror att det var fyra men särkilt minns jag en.

Det blev sen höst och vinter och blommorna de dog, på våren kom de åter men bara tre stod kvar och log.

Så kom då regnet med moln så stora grå och nästa gång jag fann demm så var de bara två.

Så kom då solen med allt det ljus det har och plötsligt stod där ensam en liten blomma kvar.

Du härdades i solen, du drunknade i regn, men ett är ändå säkert. Du är en riktigt vän!
ja ni Vem är min vän som finns där oavsett???hmmm ja just nu känns det ovisst;(
men jag får väl skylla mej själv säkert,det är så ni resonerar jag vet...
;(
nej nu kaffe intag sen ut med barnen,posta paket,handla,lekparken,en promenad sen hem.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0