inskolning:)

idag var det inskolning för ollie på nya dagiset..och det gick KANON!!!!! han smälte in direkt i gruppen.kändes så skönt....jag som har varit så orolig för detta...
men detta kommer att gå kanon det märkte jag och kände direkt..så han kommer att få gå måndag-torsdag 8.15-12.ledig fredagar..så det känns bra..dagis 4 dagar i veckan,15 timmar så han får leka av sej och träffa kompisar och få utvecklas på ett annat sätt än att bara få gå hemma..det är inget bra alls...(enligt mej)
ja sen så var jag upp och hämta tindras ventolin(astma medicin)
när jag var på akuten med Tindra så hade läkaren skrivit fel på receptet då skulle hon inhalera ventolin.så jag traska upp till apoteket och då säger dom men har du ingen mask åt henne.nej säger jag..så det var bara att gå hem och så jag ringde barnkliniken,och prata med dom.ja då hade det blivit helt fel i receptet,hon ska ha flytande ventolin.så dom ändra receptet så jag kunde hämta ut i morse medicinen..och förhoppnings vis ska hennes andning bli bättre nu.och blir det inte det så måste jag in med henne till barnkliniken iallafall för att få en inhalator så hon får andas in medicinen...
det har varit ett rent helvete med mina barns hosta och tindras andnings besvär.jag kan inte sova om nätterna pga att jag är så rädd att tindra ska kvävas..och hon kan inte heller sova pga att det är så igen täppt i luft vägarna på stackarn:(
och oliver har nu ialla fall blivit nästan helt frisk och hostar ej lika mycket och får sova om natten..det känns ialla fall skönt att han mår bättre..men fy fan man får oroa sej hela tiden när barnen är sjuka...men så är det inget att göra något åt..
men nu är det bara att se framåt och hoppas på att all medicin nu kommer att hjälpa och att tindra oxå blir frisk snart och hon slipper en inhalator...håller tummarna....
nu sover båda hjärtanen middag och då passar jag på att sitta här ett tag innan det blir dags för städning efter gårdagens kalas...
japp sen på lördag blir det ett stort kalas för oliver...ojojoj vad han blir firad och glad när det kommer en massa folk enbart för hans skull:) och med paket ännu roligare ju...och pricken över allt är ju ändå temat bilar!!! hahaha..enligt mamma då...tror fan att det är jag som älskar dessa bilar än vad lille oliver gör:):)hahaha..men men han älskar bilar han oxå...laddar upp lite bilder från hans mini kalas igår:)
ha det gott nu mina vänner och sköt om er..säger som nalle puh :)

Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat:):)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0