planerar dop

sitter och planerar dop för Tindra..har hittat låten som ska spelas....det blir "kärleksvisan" med sarah dawn finer
sen ska min Erika läsa 1 dikt...och sen ska gudfar/gudmor få dela på 1 dikt..

ja sen har jag funderingar kring att börja JOBBA kvällar&helger inom vården som vikarie!


dom skriker efter folk som vill jobba.och varför inte???jag tjänar mer pengar på detta och sen spar jag mamma dagar...Tindra äter från flaska och måste lära sej att det finns en pappa oxå..hon är fruktansvärt mammig av sej..och blir jätte lessen när inte jag är i närheten..oliver är oxå fruktansvärt mammig men det har blivit bättre nu när han har blivit större...så jag tror att det vore nyttigt för ALLA om jag börja jobba....och med tanke på att stefan jobbar dagtid så passar det perfekt att jag jobbar kvällar och helger...
ja jag tror att jag ska ta en riktig funderare kring detta...för jag VILL jobba men samtidigt vill ju jag ta till vara stunden med Tindra när hon är så liten..men det är klart jag förlorar ju inte så mycket om jag jobbar kvällar och helger ioförsej...hmmmm ja vi får se vad det blir...pengar går åt,och här kommer jag att tjäna bra,visst jag klagar inte på min mamma penning(har den högsta)men det känns ju ända bra att kunna jobba oxå samtidigt...om man nu kan det....
ja detta är mycket att tänka på.....

ja då var det ett nytt år här....2011
oliver fyller 3 år,den 10e januari..min stora prins...och allt inför hans kalas är klart...
den 5e februari döps Tindra...och det planeras för fullt nu:)
28e februari(egentligen 29e)fyller jag 31 år och firar 4 årig bröllops dag!!!

ja tjohej vad tiden flyger förbi...
och en sak som är säker är att detta år ska följas av bättre ekonomi(BUDGET TAVLAN ÄR RÄDDNINGEN)
stefan ska ta körkortet
jag ska börja plugga till USKA
jobba
ev ska jag oxå börja med körkortet(IGEN) 5e gången....
.
ja och mycket kärlek och att vi får behålla hälsan i behåll,vi och våra nära&kära.

GOD FORTSÄTTNING!



denna DIKT ska Erika läsa för Tindra
Ett barn är ett mirakel
väl värt att vänta på. 
Det största och det bästa
en mor och far kan få. 

En dotter kan förtjusa 
från början med sin charm. 
Och gärna blir hon buren 
av någon villig arm.

Men snart hon börjar tröttna 
på att bara vara rar. 
Och livet har så mycket 
som lockar och som drar.

Den tiden går så fort 
från liten tjej till stor. 
Dock är hon alltid älskad
långt mera än hon tror.


gudfar/gudmor ska få dela på denna dikt

ETT GUDBARN

Att få ett litet gudbarn 
är en gåva och en ära 
- att man är så betrodd 
att stå ett liv så nära.

Man länkas till varandra 
med ett gudomligt band.
Så själsligt är man nära 
fast man bara ses ibland. 

Ett gudbarns liv man följer 
av omtänksamma skäl. 
För man har fått till uppgift 
att se till barnets väl.

Och även i det tysta 
finns detta alltid kvar 
- att man känner något särskilt 
för det gudbarn som man har


Sen är texten på låten så himla fin,jag bara älskar den..
Var inte rädd. Jag går brevid dig.
Kom ta min hand. Jag håller i dig.
Här i min famn. Kan du våga tro.
Sänk dina murar. Jag ger dig ro.

För att jag älskar dig, så som du är
och jag vill ge dig allting jag har. 
Låt mig få bära dig när du är svag.
För du betyer allting för mig. 
Va inte rädd. Jag går brevid dig.

Nu är jag din och nu kan jag andas. 
Här blir jag kvar. För här vill jag stanna. 
Se på oss nu. Livet är vårt.
Ser du den framtid som vi, vi kommer få.

För att jag älskar dig så som du är 
Och jag vill ge dig allting jag har. 
Och låt mig få bära dig när du är svag.
för du betyder allting för mig. 

Ja, jag ska älska dig så som du är
och jag vill ge dig allting jag har. 
Så låt mig få bära dig när hoppet sviker. 
du betyder allt för mig. 
Va inte rädd. Jag står brevid dig.
För du betyder allt för mig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0