öroninflammation och lite annat

japp imorse så ringde jag akut tid för ollies hosta och fick tid en halvtimme efter att jag ringde..träffa en jättegullig läkare och hon konstatera att oliver hade dubbelsidig öroninflammation IGEN och förstorade hals mandlar...så han fick ej kåvepenin denna gång pga att den inte biter på oliver utan att han fick en annan pencillin..så den ska han nu äta 1 vecka så får vi se sen hur han mår..läkaren sa oxå att vi kanske får överväga att han ska få operera in plast rör i öronen pga att han har fått  så många öroninflammationer på så kort tid:( detta var ju inte det man ville höra tuvärr.men det kanske är ett måste i längden..det konstiga är att oliver aldrig gnäller på att han har ont i öronen,så han måste ha hög smärt tröskel som mamma hans..det enda jag kunde hålla koll med var att se om han fick hög feber pang på det är ett bra tecken på att det kan vara på gång med öron inflammation..och oliver får kanon hög feber direkt när han börjar bli sjuk så det är kanske sant..sen så har oliver FALSK KRUPP!!!!!!
och detta var absolut inte bättre att ha en vanlig krupp som den förra läkaren sa att ollie hade...oliver har inte krupp utan FALSK KRUPP!!! men men man får ta dom tipsen man har fått sen får man göra det bästa utav detta..läkaren sa oxå att det kanske kan vara en bra ide att åka till etuna barnkliniken för att få en inhalator som han kan andas in medicin på natten så andningen och det blir bättre,för hans krupp kan ha ett samband med hans allergi att göra..
så detta kanske blir nästa steg för min prins.

japp sen så sitetr jag och letar efter bil barnstol åt tindra då hon börjar bli alldeles för stor för sin stol hon har nu:(
dessa  stolar tyckte jag om...
men det som jag tycker är praktiskt är om stolen är lixom 2i1
dvs att den kan både vara bakåtvänd och sen framåt vänd när det blir dags för det..jag har hittat en liknande denna stol(den till vänster) som jag har mailat på och det var ett rimligt pris,men det jag inte vet är om den stolen var från 6 månader och uppåt:(hon skulle kolla upp detta sen skulle hon höra av sej:)tycker om den andra stolen(bilden till höger) det är en

Britax Secura Hi-Way Bilbarnstol

och är i kg 0-25 kg..så den skulle passa perfekt,men nack delen är att dom är för DYRA!!! även begagnade så är dom för dyra för vår ekonomi tuvärr...så man måste hitta en perfekt stol plus att den håller ett rimligt pris för vår budget...svårt men det ska gå..
det är en djungel av bilbarnstolar...och det är vikt och ditt och datt som ska stämma..
men men man får leta vidare om inte denna stol som jag har mailat på är den rätta för tösen..

Bilbarnstol Test Britax Multi-TechBritax Secura Hi-Way Bilbarnstol 0-25 kgjag sitter här och har Tindra sittandes i sittern och hon bara hostar hon oxå,så hon ska snart få bricanyl.oliver sitter och pusslar.
jag har hittat en jättefin dop present till tindra från oss...visst är den fin??? ett litet armband i silver,tyckte om denna direkt och tänkte den ska tösen få i dop present från mamma och pappa och oliver:)hoppas hoppas den hinner komma hem tills hon döps oxå..men det ska gå....
nytt**ARMBAND till BABY i 925 silver, DOP, present...!**
nej nu får ni ha en underbar kväll...nu ska jag upp till affärn sen blir det mat tajm..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0