mitt liv börja

mitt liv börja när jag blev MAMMA!!! ja så är det..innan mina barn kom till världen,innan jag blev gravid så hade inte jag ett liv..elr jo det hade jag såklart.men inget betydelsefullt liv...det blev så mycket mer självklart när man stod där med gravstickan och det visa plus...fan jag ska bli mamma!!! fatta hur stort det är att få den gåvan att få bli gravid och få bära ett barn och sen föda det och få uppfostra ett litet barn till en egen individ!
man kan inte fatta storheten och lyckan man känner just då...
den är helt obeskrivlig.
nu har jag gåvan att ha 2 fina barn,en son&en dotter,älskade oliver och tindra..det är mina skatter här i livet..mina underbara skatter.inget kan ta dom ifrån mej,dom är mitt hjärtas allt,och det är dom 2 som betyder mest i mitt liv.och den kärlek jag känner för mina barn kan inte beskrivas på nåt annat sätt än GRÄNSLÖST!!!!
Och det är dom jag spenderar mest tid och pengar på....så är det bara...jag vill inte vara utan mina barn 1 sekund...men det måste jag ju..det är ju faktiskt så livet är och handlar om,barnen ska bli egna individer och då måste dom ta ett eget ansvar och även kunna lämnas bort till andra som tex dagis,mormor osv...och detta har jag fått lära mej iallafall detta med bortlämning då jag har haft ett rent helvete med att lämna ifrån mej oliver..har fått sån ångest bara utav tanken på att inte ha han hos mej..men jag vet ju att man måste få tänka på sej själv och ladda om batterierna oxå..och då är det faktiskt skönt ibland att mormor kan ta oliver och bara göra saker med
honom och jag får ladda om batterierna..samma sak gäller ju tindra nu...
ja när man har barn då får man tampas med ångest och oro hela livet....inte för sin egen skull utan för att det ska hända barnen nåt...
det är bara att se när dom blir sjuka,man kan inte sova ordentligt man oroara sej hela tiden.i onödan många gånger!! men man gör det ändå,för man är så rädd att det ska hända nåt...det är inte mänskligt men man gör det ändå...man mår inte bra psykiskt då det tar på krafterna nåt enormt att gå och oroa sej och få ångest,men man gör det ändå...varför??
jo för barnen är det viktigaste vi har!! det mest värdefulla vi äger..inget kan ersätta dom!! inget i världen!!!

så jag kan ärligt säga att NU har mitt liv en mening,en stor och ren kärlek i mitt liv....jag kan känna LYCKA!!! lyckan att jag har Oliver&Tindra....




vakna imorse med att oliver hade röda små utslag på hela magen(ej tredagars feber)vete sjutton vad det kan vara,många säger början till vattkoppor,värme päpplor mm mm...elr tvätt medel/sköljmedel..
men har kört med samma tvätt/skölj medel...har ej bytt.men allergin kan ju kanske komma nu då han har fått pollen allergin nu...ja vi får väl se vad utslagen blir...

Tindra har fått sova hela natten utan hosta i sin egen säng!!! så skönt...hon fick mollipec och ventolin innan hon skulle sova igår kväll och det funka så denna natt har jag oxå kunnat sova rätt så bra och det känns skönt för både mej och självklart för Tindra...
men nu är hon jättedålig i magen det bara rinner.....jag tror det beror på medicinen för det sa läkaren att dom kunde bli riktigt dåliga av,både kåvepeninen(som hon har för öroninflammationen)och ventolinen...för hon är absolut inte dålig annars...
leker och är vaken...ingenfeber och inget annat..så jag tror det är medicinen som är problemet!!

Tindra igår på fårfällen:)visst är hon fin???

sitter nu och gör inköps lista för lördagens kalas för ollie....det ska bakas 2 tårtor och sen ska det iväg till kubben imorgon och köpas kaker,mazariner och lite annat gotti gott..
japp sen tror jag att t.o.m all planering för Tindras dop är klart oxå...herre gud vad mamma är duktig....
ha en bra dag och ta hand om varandra
man vet aldrig om det blir en ny morgon dag:(

läs denna blogg och inse en vacker dag tar ALLT slut:(:(
http://lindaskriver.blogspot.com/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0