måndag,ny vecka

ja nu undrar ni säkert varför en massa frukt och grönsaker på bilden..jo för jag satt vid datan igår och kom in på en blogg där en mamma skrev om detta med frukt osv med sina barn..hon tyckte lixom inte att det var så viktigt att få in detta i den vardagliga kosten för sina barn pga att vadå det får dom ju i skolan och på dagis...och hon själv åt i stort sett knappt nåt utav detta heller...men däremot hennes make tyckte väldigt mycket om grönsaker osv men fick lixom dras med av detta pga sambon...
detta tyckte jag lät väldigt sjukt måste jag säga.
jag är väldigt noga med och försöker att få in både frukt och grönsaker i vår dagliga kost...och detta har även styvsonen problem med,grönsaker...men man måste få i sej detta det är viktigt för våra kroppar.och det är gott oxå..
oliver älskar grönsaker och frukt..och jag försöker alltid ha frukt hemma och grönsaker i frysen eller färska grönsaker men det är ju inte alltid man har råd till att köpa färska saker..så då får det bli grönsaker i frysen istället och det går lika bra det...köper en massa olika frysta grönsaker när jag storhandlar,det är enkelt och funkar kanon...
men jag kan ej förstå denna mamma som påstår att det räcker med det barnen får i skolan/dagis...hur fan resonerar man?
ja inte vet jag,men det kan ju inte vara med huvet iallafall..


japp på lördag döps vår Tindra...har allt fixat,förutom lite saker som en kompis till mej måste fixa då jag inte kan eller har hjärna till det:):)hahaha
det ska vi träffas om och prata om idag när vi hämtar våra små på dagis...
jag själv ska sätta mej ner och scrapbooka lite personliga tackkort till 2 speciella männsikor som ska vara med och medverka på dopet..mer säger jag inte..
dopklänningen testades igår och jag fixa dit rosa siden band......den passa på Tindra men det var på gränsen kan jag säga....hon är mycket större än vad oliver var när han döptes fast dom var i samma ålder.. det är samma dopklänning dom döps i:)
fast han hade givetvis blåa siden band:)hihihi det kanske ni förstår.nedanför är en bild av dopklänningen+ mössan hon ska ha på sej på lördag:)

här kommer lite  bilder  på oliver när han döptes:)






herrgud vad tiden har gått fort..här var han 7 månader..precis lika gammal som Tindra är när hon döps..
hon blir ju 7 månader på torsdag:)
ja men gud vilka underbara år det har varit och kämpiga.inte då med oliver utan med stefan..vi har verkligen kämpat och nu är allt på rätt väg..så skönt.ÄNTLIGEN!!!
nu fattas bara en liten Kevin eller Nellie♥

jaja tiden får utvisa vad framtiden har med sej..
CARPE DIEM!!!

nej jag sitter här och hostar som en idiot..så nu hoppas jag att läkaren skriver ut cocilliana så jag slipper denna hosta!!!den tar kol på mej både psykiskt och fysiskt!!!
skulle ha gått på sång och danslek med Tindra imorse men kände att jag inte orka pga att jag har legat och hostat halva natten..så känner mej ej så pigg tuvärr..
nu ska jag ge tindra lite mannagryns gröt med sylt och lite majskrokar som efterrätt:)...sen iväg och hämta oliver 12 från dagis sen hem och mysa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0