måndag...

Måndag morgon...igen...
gick och la mej med oliver 8 igår kväll..såg på handbollen....JIPPE!!! vilken matsch det blev..kanon....
oliver somna vid 20.30..jag hade världens migrän anfall....tog tabletter mot det,och somna sen själv vid 21.30....vakna 2.30 då oliver ville ha nattvälling och rulla hår....sen vakna jag 6.30 då lille tösen ville ha mat.sen gick vi alla upp för att äta fruksot.stefan stack till jobbet...jag drack mitt kaffe..tog på ungarna kläder sen bar det av till dagis...sen hem och ringde en massa samtal,advokaten,mm mm...
så nu sitter jag här med min 5e kopp kaffe...har fortfarande ont i huvet men inte alls lika kraftigt som igår kväll...
så nu är det bara att ta det lugnt tills det är dags för att hämta ollie kl 12 sen ta en promenad upp och handla välling och lite annat sen till banken 13.30 och prata med min rådgivare där ang bättre sparfonder osv till barnen...sen hem och äta lite mellis med barnen...
måste få tag på fastighets skötaren oxå,har försökt hela morgonen utan resultat...för det luktar APA i våra avlopp....det är hemskt....så han måste komma hit  och titta och lukta på det och göra något åt detta problem för så här kan vi inte ha det...
japp har suttit och skrivit storhandlings lista tills på lördag oxå..puh vilken lista det blev...men då ska det handlas på öb och willys....så då blir det en del...runt 4-4500 kr brukar mat notan bli varje månad..då ingår det blöjer och allt sånt til barnen plus öb inhandlingen av schampo,tvättmedel och sånt..och sen blir det ju lite strö inköp oxå till barnen,strumpor och sånt som dom behöver...måste nästan hitta nya regnkläder till oliver...så han kan ha en uppsättning på dagis och en här hemma...han har ju redan men han behöver lite nytt och det han har nu börjar bli lite smått:(tuvärr... 92 är gräns fall...det beror på klädmärket och stl i sej...han behöver ha 98/104..och det kanske får ingå i storhandlings budgeten...
så det är väl inte så farligt.....det tycker då inte jag..sen ska jag fixa så räkningarna dras på torsdag oxå..då jag får mamma pengarna.....och hoppas då att stefan får sitt soc bidrag på fredag...då kan jag betala räkningar för mina pengar och sen storhandla för stefans soc pengar..hoppas hoppas..men han borde få utbetalt tills fredag iallafall...
ja men det löser sej väl ändå annars..
sen nästa vecka så ska jag och mamma och barnen till strängnäs och hämta tindras nya bilbarnstol...sen kanske vi tar en fika eller nåt på vägen hem...
vi får se..
nej men vad ska man hitta på nu då...jag börjar bli hungrig IGEN.....fan äter hela tiden...tror jag ska ta äggmacka snart och en kopp varm choklad...
bye bye och ha en bra dag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0