lördag igen då.

jaha ja lördag igen då...fy sjutton vad dagarna går.
igår var jag och styv pappa till nyköping och hämta ollies present!! en stor och fin mammut garderob...
barnen var hos mommo under tiden.när vi kom hem så lasta vi upp garderoben och sen drog jag oxå ut till mamma och barnen..där oxå monika(styv syrran) och hennes barn max och moa kom oxå...så då blev det pulka åkning och jag och monika åkte slang efter kajs fyrhjuling..jävlar vad det gick ska jag säga...men fan så roligt....
ollie satt framför moffa och körde fyrhjulingen och var sååå stolt så min prins..
sen blev det korvgrillning och vi hade en jätte trevlig em...
sen bar det av hemmåt,och ollie fick se sin present där den stod i hans rum..ojojoj vad glad han blev.han krama mamma av lycka sen blev det att göra ordning hans kläder och det tyckte ollie var skoj..tindra satt och höll koll och jollra hela tiden och skratta åt oliver som lekte titt ut med henne..så söta så.
ja så idag är tindra genom förkyld,näsa bara rinner och hon nyser..och hostar gör hon fortfarande stackaren.
oliver är bråkig och trotsig som vanligt.han har presis nu somnat av ren utmattning av allt gråt och skrik pga att han inte får som han vill...men men så ärd et inget att göra åt..sånt är livet..
ska ta tag i detta NAPP elände nu oxå en gång för alla..
nappen ska bort!!!
han får skrika,gråta bli vansinnig,presis som monika sa igår,det är bara att bestämma sej att nu är det slut nappat...lättare sagt än gjort men innan 4 års åldern måste nappen vara borta!!!
så nej nu ska nappen väck!!!!! får se hur det kommer att gå?HAHAH
ja sen så har jag gått med i en bok klubb till Tindra och sen även till ollie "GOBOKEN" tindra blir ju ålders baserad men för ollie så gick jag med "ABC" och "123"
där lär han sej bokstäver och siffror.
har varit med goboken förut när ollie var bebis men gick ur den,men nu så tänkte jag why not? att läsa är ett perfekt sätt att mysa med barnen och samtidigt ger det kunskap..
ja vad händer sen då...inget faktiskt..
imorgon måste jag till affärn och fixa så jag kan göra en tårta på måndag till ollie...då kommer mommo och moppa.lena,max,moa och monika för att fira min prins 3 års dag..så det blir ett mini kalas med cars här hemma då...sen på kvällen kommer eva "min extra familj" och firar ollie med sena julklappar till ollie och till tindra..sen på lördag smäller det då blir det ett större kalas för prinsen...
så ja jag vet vad jag har att göra iallafall..
usch börjar bli lite nervös inför tisdagens inskolning för ollie oxå..men det går säkert kanon...
man måste ge det ett försök.
nej nu ska jag oxå gå och vila medans barnen sover...



Kommentarer
Postat av: Nina

Du ska se att dagis kommer att bli bra :) Tillan går på samma avdelning som Oliver ska gå på. Hon stortrivs och både personal och barnen är jättebra.

2011-01-08 @ 17:13:35
URL: http://tjejmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0