JOBB???

En fråga är jag dum om jag skulle börja jobba kvällar och helger??? jag vill JOBBA och det finns jobb varför kan jag då inte få ta schansen att både jobba och vara mamma ledig??
jag spar mamma dagar och stefan jobbar på dagarna,då sköter jag barnen och hushållet,då kan väl jag få jobba kvällar och helger som vikare inom vården som jag ÄLSKAR!!
varför kan man inte som mamma få både vara mammaledig och jobba??
det blir så mycket snack om detta..är jag en sämre mamma bara för att jag tar några jobb pass?? Tindra ammas inte,hon är snart 7 månader,och jag missar inte så mycket om jag jobbar ibland...eler gör jag det?är jag en DÅLIG mamma??? är jag det??
jag vill jobba,jag vill försörja MINA barn....och jobbar jag så tjänar jag bra med pengar och vi kan leva ett mer "rikare" liv på många sätt inte enbart ekonomiskt!!
det är inge tal om att en pappa jobbar!!! för det är så "SVENSSONS" att karln ska försörja familjen och dra in dom stora pengarna!!! men om det är tvärtom då?? i det här fallet så är det JAG som drar in dom stora pengarna och har alltid varit så..
så säg mej vad är fel om en mamma vill jobba??? trots att barnen är under 1 år???
pappan är hemma på kvällar och helger och tar hand om barnen då,och det är en självklar het att så måste det bli/vara om jag ska jobba..och jag tror bestämt att det är bra/nyttigt både för barnen och pappan att få ta hela ansvaret för barn och hushåll ibland,så dom får en inblick i vad mamman gör på dagtid då mannen arbetar....
så egentligen finns det inge negativt i detta tycker jag själv!!
men det finns andra som säger motsatsen och dom tycker jag resonerar fel som vill börja jobba nu redan när Tindra bara är snart 7 månader!!!!
WTF!!!!! jag skadar för fan inte mina barn genom att jag jobbar!!! jag vill jobba,jag vill tjäna pengar,jag vill kunna försörja mina barn....jag vill kunna vara mamma på heltid samtidigt som jag jobbar och studerar på distans(senare)
är det fel att vara en ansvars full arbetande mamma med små barn???


Kommentarer
Postat av: Erika

Nej Jessica du har helt rätt! Vill du jobba så gör det. Vi lever på 2000 talet liksom skit i alla gammelmodiga idioter och gör det som är bäst för er. Du är absolut ingen dålig mamma låt ingen få dig att tro det! Älskar dig/er! PUSS

2011-01-15 @ 10:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0