inreda

Fredag morgon...vakna 6.30 då Tindra ville mat..sen vakna ollie sen gick vi alla upp för att äta frukost.stefan stack till jobbet och mackan till plugget..oliver ville till dagis men han är ledig på fredagar så vi får mysa hemma..men han ska till mormor i eftermiddag för att åka till eskilstuna och gå på bio,Anna och långa farbrorn:) sen gå och äta på mcdonalds...
så det blir en Tindra och mamma em idag..då stefan jobbar sent och mackan ska hem till sin mamma.
ja mer då??
har funderingar kring att börja inreda mackans rum lite så det blir mer killigt och tonårigt...lixom han blir 13 i höst...han vill ju ha döskalalr och lite kamoflage grejer..gardiner med döskallar är ju fixade.så det ska dit lite matter osv..sen vet jag inte om jag ska köpa tapeter eller om vi ska måla väggarna i hans rum..det är ett svårt val...men vi får se vi får ta lite i taget så det blir mer personligt för mackan..och att han får bestämma hur han vill ha det..
det blir säkert jättebra till slut..eler vad tror ni?
japp och idag ska jag betsälla spa behandling på spa källan i eskilstuna oxå,bara för MIG!!! lyx...måste utnyttja presentkortet jag fick när jag fyllde 30..
så jag ska ta en kropps behandling..massage...så skönt det ska bli...
ja jag gick och la mej med olievr 8 igår kväll och titta på handbollen..och vet ni han SOMNA!!!! så jag ska fortsätta att runt 8 snåret så tar jag han in i min säng så han vet att nu är det sov dags...för annars somnar han så sent och det vill jag ej att han ska göra när han ska till dagis i veckerna då måste han somna i tid så han orkar upp på morgonen vid 6.30-7..viktigt detta..han måste lära sej sov rutiner oxå..han får sova middag men inte mer än 1 timme..och det har funkat denna vecka han har vaknat själv efter ca 40 min...så det är bra...och jag hoppas att det kan fortsätta så här..
ja igår fick han sitt första "123" paket från GoBoken...och sitt första "ABC"
dessa böcker är för att dom ska lära sej läsa/räkna fast man kan göra det på ett lekfullt sätt..och det tycker jag är bra...sen så får tindra sitt bokpaket som är ålders anpassat...tycker dte är jätteviktigt med böcker till barn och framförallt till oliver då han ska börja lära sej att läsa/räkna..dom gör detta mycket på dagis..och då behöver man även göra detta hemma...så det är mitt tips till alla småbarns föräldrar!!! gå med en bokklubb för barnens skull..det är värt att lägga nån hundra lapp på detta!!!det tycker ialla fall jag...
har även fixat nya barnförsäkringar som är billigare till mackan,tindra och oliver!!!
sen på måndag ska jag till banken och prata med min rådgivare ang bättre sparfonder till oliver och tindra så dom pengarna jag spar åt dom ger dom den bästa avkastningen den dan dom blir 18 och ska få pengarna...jag spar ju 300 kr varje månad åt dom...150 per barn...och sen sätter jag in julklapps pengar/födelsedags pengar på deras sparfond oxå..så det blir ju en slant och ajg vill ju lixom att det ska bli den bästa avkastningen på det oxå..
så det är oxå ett MÅSTE!!! är man förälder så ska MAN öppna ett sparkonto/fond åt sina barn oavsett hur mycket man än spar åt dom så det lilla kan ge mycket i längden!! och en bra barn/olycksfalls försäkring!!!!
det är värt varenda hundralapp/tusenlapp!!!!
tänk om man inte har en försäkring och det skulle hända sitt hjärta nåt!!! USCH bara tanken gör mej livrädd och skräckslagen!
ja nej jag behöver en kopp kaffe till känner jag..fy fan jag dricker kaffe som jag vet inte vad.det är min drog absolut...kan inte leva utan kaffe...sorgligt men så sant...
måste berätta att jag fick ett mail på facebook här i veckan av en tjej som jag inte känner eller vet vem hon är...men hon skrev så här
"Hej ville bara säga att jag läste på din blogg...du skriver bra!ville bara säga det..."
TACK!!! snälla för dom orden till dej som maila mej dessa ord....
det värmer!! att man skriver bra och kanske rent av berör folk..jag skriver bara om min vardag och min familj och mina 2 små som betyder allt för mej och det är ju dom jag lever för...och min blogg är just min dagbok där jag skriver av mej och rensar skallen...jag är i behov av denna ventil...
jag är en bloggerska:):)
jag delar av mej av mitt vardagliga liv som 2 barns mamma,bonus mamma till 3 varav 1 bor hos oss...jag är alltså 5 barns mamma och är snart 31 år!!!
och ev en resa på vår 3e bebis äventyr..från månad 1 till förlossningen:):)
och allt däremellan,jobb och utbildning osv...
ja MITT/VÅRAT liv...
stefans resa med sitt kämpande med att fortsätta vara ren från alkohol/droger..
kämpandet med hans 2 andra barn som bor hos mamman.rätten till att få träffa dom!!!!
hans väg från praktik till löne praktik..
helt självförsörjande utan social hjälp (som nu stefan har)
stefans körkort!! han ska ha det till sommaren säger han...
ja ni som följer och läser min blogg ni får en resa av mitt liv...
ha det gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0