alla har fel..

alla har vi fel och brister...INGEN ÄR PERFEKT!!!!
jag står upp för min familj i alla lägen...jag skyddar min familj..
jag släpper in alla hos oss och alla är välkomna..
här finns det alltid mat till dom som inte har en bit mat hemma..
här är alltid dörren öppen för dom som behöver det.
men jag accepterar INTE att det förekommer droger/alkohol innan för min dörr..är det så svårt att fatta detta..måste jag skaffa alkotest mätare och sätta in i käften på folk som kommer hit!!!!!!stefan har haft ett helvete med sitt missbruk och kämpar fortfarande...och då menar jag KÄMPAR!!! men han är oxå en människa,ska jag tala om för er som pratar skit om han bakom hans rygg och det gäller då även mej,att det pratas bakom ryggen på mej oxå då..jag gillar inte och prata skit bakom ryggen på folk(men gjorde det i förra inlägget)det är inte jag lixom..men var tvungen att få ur mej detta...
om jag inte TRODDE långt inom mej att stefan skulle klara detta,tror ni då att jag skulle skaffa barn med honom???
jag försvarar inte stefan,jag vet att han har/gör fel....och det är inte bara med missbruks delen att göra utan ALLT!!
men han försöker och det är mer än vad många i denna by gör....han har skaffat sej en ny praktik plats som han älskar att gå till varje morgon...det är skönt att veta att det är ett bra ställe och att jag vet att han är där han ska vara...
kan bli långa dar ibland för honom då han jobbar på en bondgård,men hellre det än att han gör en massa annat skit...
han försöker att kämpa för sina andra 2 barnm,men får bara skit tillbaks att det är bara HANS fel att dom inte vill vara här...hur kan man bara skylla på ena föräldern??man är väl 2 att göra barnen??då är man väl 2 oxå om uppfostran?
men varför kämpa,varför lägga ut en massa pengar på rättegångs kostnader(familjerätten) en massa turer till socialen och allt sånt utan resultat..vi står och stampar på ruta 1 igen!!!!
inget händer..nu ska vi lägga in en anmälan till social styrelsen...
är det bättre att barnen fosterhems placeras istället för att deras egen pappa och hans nya familj får ta hand om barnen varannan vecka eller några dagar i månaden...??
är det så farligt att träffa sin egen pappa??
alltid har det snackats om att det är stefans missbruk som har varit problemet!! jo tjena...jag ser det..vad är problemet egentligen!!!!!???han kämpar och kämpar för dessa 2 barn..
men dom VILL INTE HIT!!!! det är det ända vi får höra..
ska jag vara ärlig så tror jag att  stefan nu har tappat allt hopp nu...och det är sorgligt att se...
hur kan det blir så här och hur kunde det bli så här????
allt är sorgligt...tycker så synd om mina små som inte får träffa sina halv syskon...oliver lider verkligen av detta...men vadå han har väl inga känslor tydligen.han är ju så liten och bråkig...
mackan brukar säga att oliver inte fattar nåt för han är så liten.
och då blir både jag och stefan arga och säger att oliver fattar mer än vad vi tror.så det jag vill säga är att oliver fattar MASSOR!!!!
han är inte dum
det ända han vill är att träffa sina halvsyskon nån gång!!!!
Tindra då,min sessa...hon vet inte ens om att hon har halvsyskon,det är ju så tragiskt så det är ju inte klokt!!
men nu skiter vi i detta...
det får vara så här....vi kan inte göra mer..
vi har gjort allt som står i vår makt,nu ORKAR vi inte mer..
vi tar hand om våra 3 barn här hemma..vi har "räddat" mackan till ett bättre liv,bättre skolgång,bättre hälsa och allt..ja detta är inte vi som har sagt utan ALLA andra..
så jag känner mej rätt stolt som styv mamma att få vara en del av mackans utveckling......
sen undrar jag oxå varför det hela tiden är pappans fel i såna här familje tvister????
varför kan det inte vara så att det är mamma oxå som är problemet!!!!??
det är en stor fråga jag har!!!!!
och allt skit slängs på pappan hela tiden....det är jävligt konstigt tycker jag!!!!
är man inte 2 i föräldra skapet undrar jag??

nej men hoppsan nu hoppa jag från ämnet lite märkte jag..men iallafall vi är alla människor med fel och brister.
MISSTAG ÄR TILL FÖR ATT LÄRA SEJ!!!!
och jag säger så här mycket vilken familj är perfekt????
jag kan säga så här jag gör ALLT för min familj och mina barn....
kan man inte ta hand om sina egna barn pga det ena efter det andra skaffa då inte barn!!!!!! det är dom som blir lidande,,tro mej jag vet,har sett det på mycket nära håll....som ni kanske förstår......
jag har mått psykiskt dåligt i hela mitt liv...och mår till och från fortfarande fruktansvärt dåligt...
men jag skulle aldrig kunna försumma mina barn pga att jag mår dåligt...ALDRIG!!! mitt mående får aldrig gå ut över barnen..jag kan bli rosenrasande på oliver när han är trotsig och alljämnt jobbig men jag måste behärska mej och tänka på annat....det funkar ibland och ibland inte..jag brukar få avleda olivers jobbig het med nåt som han tycker om,rita eller läsa eller bara pyssla...då brukar det bli bra igen.men sen vissa dagr så funkar inget och då får oliver skrika och bråka så är det bara...jag har 15 timmars dagis för att han ska utvecklas och att han ska få träffa andra barn osv....jag tycker detta är jätteviktigt....
sen får jag egen tid med tindra...och sen när ollie kommer hem så blir det ju full rulle igen..
ja det är livet som mamma..men jag ÄLSKAR det...vill inte byta bort det mot något annat...kan inte tänka mej livet innan som mamma.nej och åter nej..OLIVER&TINDRA ni är mammas allt...




dessa apor är vi svenska folket!!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0