åhhhhhh

har fått ett problem med min 3 åriga lille son här hemma....TANDBORSTNINGEN!!!!
har aldrig haft problem förut med detta,det har funkat kanon hela tiden..jag börja redan när hans första tand kom upp vid 4 månaders ålder sen har jag fortsatt och det har funkat så himla bra..jag har köpt roliga tandborstar och tandkräm åt honom och det har funkat kanoners..tills för ca 1 månad sen...NU VILL HAN INTE!!!!
HAN SÄGER HELA TIDEN "INTE TÄNDERNA,INTE TÄNDERNA"
varför?? varför har detta vänt så plötsligt,från att ha gått perfekt utan protester tills nu när han inte vill...jag får inte borsta hans tänder..han står själv med tandborsten och vill ha tandkräm när jag står och bortsar tänderna,men jag får inte hjälpa han....varför..?det har jag alltid fått göra annars ju..visst får han stå själv och borsta men det blir ju lixom inte ordentligt då...och nu är han fyllda 3 år och ska snart på sitt första tandläkarbesök....och jag vill absolut inte att han ska ha hål eller få dåliga tänder...jag är ju noga med mina tänder och det har ju resulterat i inga hål..och detta vill jag överföra till mina barn...TANDBORSTNING ÄR JÄTTEVIKTIGT!!!!!
så jag hoppas bara att det är en fas oliver är i där han vill göra allt själv..men att han kan förstå att mamma måste få hjälpa honom med tandborstningen oxå...
ja vi får se,jobbigt är detta ialla fall..

japp annars då,jo då jag lämna ollie på dagis och får se en anteckning "det råder magsjuka här på dagis"
HJÄLP,NEJ!!!! jag får panik nästan,inte för att man kan göra något åt detta med sjukdomar när barnen går i skolan och på dagis det är bara att gilla läget att så blir det..
och det får man räkna med när man blir mamma/förälderar..barnen blir sjuka och det är ett friskhets tecken...lät konstigt detta men det är ju sant...
men magsjuka är ju inte kul alls att få..så nu håller vi tummarna här att oliver inte blir sjuk...och att inte mackan drar hem magsjuka oxå för det förkom visst i skolan oxå sa han igår...fy och blä...

jag har själv lite ont i halsen och lite snorig men inget allvarligt utan det är sånt som hör till i detta vinter väder...

imorgon så händer följande lämning av ollie på dagis,hem till linda passa viggo...sen fika sen till föräldragruppen 9.30 för att prata lite med familjerådgivnings killen och träffa söta bebisar och deras mammor:) väga och mäta Tindra..
sen kl 14 träffa prästen för att prata och lägga upp dopet:)

Torsdag...lämna ollie på dagis...9.45 upp till BVC med tindra för 6 månaders kontrollen(då hon var sjuk senast hon skulle dit)
13.00 ska oliver till BVC på 3-års kontroll..
betala räkningar
sen fredag spelkväll och myskväll..
lördag STORHANDLA.....



en EFTERLYSNING !!!!!! Är det någon som har en TROFAST hylla att sälja???
behöver en till min oliver....så hör gärna av er om ni vet någon som inte vill ha kvar sin...
TROFAST Förvaringskombination med backar flerfärgad Bredd: 94 cm Djup: 44 cm Höjd: 91 cm
ja jag vill bara säga att jag ÄLSKAR serien familjen annorlunda på tv4...och framför allt familjen i märsta,familjen Norrström....en helt underbar familj med 10 barn....herregud att dom får vardagen att funka..dom är underbara....och det är dom andra familjerna oxå...dom är värda 100 rosor och all respekt för deras familjer.....men jag har fastnat totalt för denna familj Norrström,speciellt pappan som är så cool och lugn....i love him::)
hihihi



så ha det gott där ute så hörs vi.
och ta hand om varandra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0