den elaka styvmamman:(:(

VARFÖR???? jag blir så jävla förbannad/sårad/lessen och jag tänker att nu skiter jag i allt!!!allt handlar om stefans rätt till umgänge för sina barn!! jag träffa min man för 5 år sedan men blev ej ett par förns för 4 år sedan...jag visste att han hade 3 barn sen tidigare och  det acceptera jag..stefan levde i en lgh smutsigt och allmänt misär kan man säga faktiskt,plus att han hade ett ganska stort missbruks problem,där levde oxå 3 barn varannan vecka,och det gick så bra tydligen,sen träffa stefan mej och han var ofta hos mej men när han skulle ha barnen så var han i sin lgh och det var ju helt oki för han var ju tvungen att träffa sina barn och vi ville inte att barnen skulle se oss ihop hela tiden heller när vi inte visste om det bara var en flirt eller om det skulle bli seriöst...

så det gick bra så här tills stefan och jag satte oss ner och berätta att vi var ett par och att det aldrig mer skulle bli stefan och deras mamma igen,utan vi ville leva våra liv ihop och flytta ihop....då börja problemen igentligen och värre har det blivit....att bli styv mamma är inte lätt men jag har försökt,ansträngt mej ja jag vet inte allt men inget hjälper och jag är osynlig..sen stafan och jag blev ett par så har oxå barnen skjutit ifrån sej sin egen pappa och vill ej heller träffa honom lika ofta/inget!!! i början av vårt förhållande så hade stefan alkohol missbruk och har verkligen kämpat för det och för barnen för att visa att barnen betyder allt,men VARFÖR???? barnen,barnens mamma,soc,JAG ja alla sa att stefans missbruk var PROBLEMET!!!! jaså var det verkligen så,vi gifte oss efter 1 månad ihop,det kanske var snabbt men vi var så säkra på oss,och vi  planera rätt snart att bli gravida men det jag inte visste då i mars när vi börja planera att bli gravida var att jag faktiskt redan var gravid...jag hade slutat med p-piller 1 vecka innan jag tog gravtestet och det visa positivt så jag vet inte antingen så blev jag gravid med p-piller elr så blev jag gravid den veckan jag sluta med pillren....inte vet jag men så var det..vi var överlyckliga över beskedet att vi skulle få en bebis och barnen verka va lyckliga över att få ett syskon...månaderna gick och oliver föddes 08...barnen var hos oss men problemen blev större,stefan kämpa verkligen mot alkoholen och fick praktik plats och allt men barnen tog avstånd från pappan...jag kände hela tiden att JAG var problemet,den elaka styvmamman som klampa in i pappas värld med en massa regler och att nu hade dom ju inte pappa för sej själva längre....jag gav upp en dag och tog oliver och stack till min mamma då stefan kom hem en kväll full och allmänt jävlig han hade då tagit en massa piller oxå....då sa jag att nu var det slut och vi skrev på skilsmässopapper..men stefan ringde böna och bad att få en sista chans han skulle visa att han skulle bli ren och nykter,jag tog kontakt med missbruksenheten och dom skulle ta emot honom omgående på ett villkor att han ringde dit själv,så jag ringde upp stefan och berätta det och han ringde upp dom och vi åkte in dit dan efter och han blev inskriven i programmet och jag gav han sista chansen och flytta hem,mot min mammas vilja men jag sa att detta var sista schansen och mitt val....detta var då jag fick stefan att inse allvaret för 9 månader sedan.jag blev gravid rätt snart när jag hade flyttat hem igen,och vi berätta detta för stefans dotter,hon önskar sej en liten lilla syster presis som hon gjorde när jag vänta oliver..sen den dagen har hon blivit annorlunda..vet ej varför..och detta är otroligt jobbigt och smärtsamt..
barnens mamma säger att barnen inte vill vara här,men när barnen är här så vill dom ju vara här säger dom,men jag börjar faktiskt tro att det inte är så..jag och stefan börjar tappa hoppet nu,jag vet att vi har regler och sånt här,det tycker dom inte om,det ska vara lite slappt och dom ska kunna sitta vid datan och tv spel hur mycket dom vill,dom ska inte behöva hjälpa till hemma för att få sej en liten extra slant allt ska vara slappt då passar det...men så funkar det inte hemma hos oss...jag blev uppriktigt sagt jävligt förbannad/lessen härom dan då stefan sa till mackan på SKÄMT!!!! att pappa skulle flytta till egen lgh så mackan fick sitt rum och dom andra barnen det andra...vet ni vad mackan sa då,ja varför inte det blir nog bättre då!!!!!!!!!!!!FY FAN SÅ LESSEN OCH FÖRDJÄVLIG JAG KÄNDE MEJ!!!!!!då kan man ju oxå förstå varför det blev som det blev med dom andra barnen oxå då.....vi försöker med allt för att barnen ska få det bra här,pappa är drogfri helt ren går fortfarande 1/veckan och lämnar prover och tar antabus för BARNENS skull och för sin egen skull,ja men då vill inte ens barnen vara här,så var fan löigger problemet var det inte pappans missbruk från början sas det??? tydligen så var det ju inte sanningen....jag börjar faktiskt tro att problemet är JAG!!!! varför,jo för när jag kom in i deras pappas liv så blev det regler här hemma,och saker som dom inte är vana vid och dessa regler ska följas pga att oliver ska lära sej oxå att det ej äts godis i veckan,att man städar efter sej OSV!!! oliver hjälper mej redan med saker han är 3år!!!!! medans dom andra barnen skiter i allt trots att reglerna sitter i köket.....jag tycker inte detta är kul och det märker dom säkert av men så är det här i vårt hem det finns regler,framför allt ang data/tvspels tid....tycka vad dom vill om det men det är bara så.jag tänker ej sätta mina barn framför tv/data som nån jävla barnvakt oliver tittar knappt på tv pga att jag har aldrig satt honom vid tvn som bebis som MÅNGA föräldrar gör,jag har umgåtts och lekt med min son och tänker göra likadant med Tindra.....visst fan ska mina barn få lattja med datan och tv spel självklart men det får inte styra deras liv!!! och tuvärr så gör detta det för stefans andra barn,sorgligt men helt sant..och om jag är den elaka styvmamman som har kommit in i deras ensamma pappa värld så kommer jag att GE UPP ALLT!!!! då tar jag mina barn och flyttar!!!men dom plus deras mamma och alla andra ska veta en sak jag har gett allt till stefan och hjälpt han ur sitt missbruk/misär!! utan mej så hade han antagligen suttit kvar i sin sunkiga lgh om han huvudtaget hade levt idag är ju frågan??!!!så jag tycker att barnen borde se sin pappa idag lycklig och ren/nykter en pappa som kämpar för sina barn men får inget tillbaks!!! fattar dom inte att detta sårar pappa enormt mycket,det gör hål i hans hjärta att sina egna barn inte vill träffa sin pappa..och jag kan erkänna att detta sårar även en styvmamma djupt....och deras lillebror/lilla syster fattar mer än vad ni tror!!!! tycker faktiskt synd om oliver/tindra ibland..hur länge ska man orka kämpa för en sak som egentligen är självklar,barnens rätt till båda sina föräldrar?????
vill oxå tala om för er som läser och tänker varför jag känner så här för..jo för ända sedan stefan och jag blev ett par så har barnens mamma sagt att hon ALDRIG ska skaffa en ny kille i sitt liv för det FÖRSTÖR barnen!!!! detta sitter djupt inne i min själ och gör ont att veta/höra det! för tänk om barnen verkligen tycker så här att jag har FÖRSTÖRT deras liv som tog deras pappa!!!!
vi gör allt för barnen men vi KÖPER ej barnen och deras kärlek,utan vi ger KÄRLEK!!!! .barnen är vana att få matriella saker som nya mobiler,tv spel,data spel och såna saker..vi är inte matriella av oss utan vill ge barnen KÄRLEK!!!! jag ger oliver/tindra mycket och kanske lite väl mycket ibland men dom är inte bortskämda!!! och det matriella är inget mot vad KÄRLEK är för ett barn
ska oxå tillägga att mina styvbarn är 13,12 och 10 år gamla...tonåringen är en tjej dom andra 2 pojkar...
jag vet inte vad jag ska göra längre för att bli den styvmamma som dom vill ha!!! JAG VET INTE!!!
vi har kämpat med socialen vi har t.o.m varit ända upp till familje rätten med detta ang stefans rätt till sina barn.och vad händer? INTE ETT JÄVLA SKIT!!!! vi står på samma ruta igen....ruta nr 1!!!!

ena styvsonen bor hos oss på heltid,och det funkar bra men han lyssnar inte på mej och han frågar bara pappa om det är nåt.sen så frågar stefan mej om saker är oki osv.det känns fördjävligt att han inte vill/kan prata med mej tydligen...
styvsonens xbox spelande styr hans liv,han vill knappt komma ut och äta när det är mat.vi har nu sagt 2 timmar max i veckorna och lite mer på helgerna,men lyssnar han på det??NOT!!!!!!!!! jag har även sagt likaså stefan att hjälper han till och diska,städa hans eget rum osv så kan han få mer spel tid eller data tid men då på helger...sen kommer det ju kompisar hit osv och då är det bara spelande som gäller och då funkar inte spel tider heller..va fan ska man göra?? ska tv spelande ta över en snart 13 årings liv???
jag vill köpa kläder /skor åt mackan men han har ju inte ens tid att sitta och kolla igenom katalogen så jag kan beställa åt han...så nu blir det så att jag beställer kläder som jag tror han vill ha..vet ungefär vad han gillar och inte gillar....sen får det bli som det blir..och skor vete fan hur vi ska göra med heller...vi får ta och släpa upp han till sko affärn på byn en dag....han måste ha nya skor till våren...
jag känner mej så jävla dålig som styvmamma...känner mej som en häxa!!!!
jag vet att jag har varit grinig och varit väldigt "nere" ett par veckors tid nu...har gråtit och skrikit och bråkat med stefan utan anledning...och detta har säkert mackan märkt av..och det är inte min mening..men jag har varit nere i en depp period,och har känt att jag drar ett för tungt lass här hemma..jag behöver just nu egen tid och avlastning från allt...men jag vill att allt ska funka i familjen att alla ska leva i harmoni och att jag ska respekteras och uppskattas för det jag gör/är,jag är fru,mamma och styvmamma!!! är inte det värt nåt??
jag sköter ALLT här hemma PRECIS ALLT!!!! och vad får man för det?? INGET!!!!!! sen tycker vissa att det är konstigt att man är trött...och inte alls förstår varför man sitter och gråter utav trötthet och utmattning!!!!!!
det är väl konstigt...
här nedan för kommer en länk till en bok som jag har beställt....vet ej varför jag har beställt den,men känner mej totalt värde lös som styvmamma just nu...fruktan svärd känner jag mej...jag FÖRSÖKER att vara en bra men känner att jag absolut inte är det...inget verkar duga..:(:(
http://existo.se/etiska-fragor/20389-bli-en-lycklig-styvmamma--en-arlig-bok-om-ilska-angest-och-losningar-som-fungerar-9789197753104.html
jag är en BRA fruktansvärt bra mamma till Oliver&Tindra det vet jag om och det säger alla i min omgivning...alla säger att Tindra verkar så trygg....ja visst är hon det,är man trygg i sej själv så får man trygga barn,så enkelt är det...oliver var oxå väldigt trygg när han var bebis och är fortfarande trygg men på ett annat sätt nu...nu är han i trotsåldern med råge och är OTROLIGT jobbig emellan varven så man håller på och bli galen...men jag älskar min prins för det....
varför är jag då inte en bra styv mamma?????? vad gör jag för fel???
vi vill ha en 3a men vågar vi som situationen ser ut just nu??? nej är svaret!!!!så jävla sorgligt men jag vill inte...vågar inte riskera nåt med tanke på stefans andra barn:(inte nu,kanske sen,får ialla fall hoppas.HOPPAS!!!!!!!
Stefan jobbar hela dagarna,och om ca 1 månad så får han löne praktik!!!!!! jippie...äntligen...
men styvsonen tycker inte om att pappa jobbar....för han vill att pappa ska vara hemma när han kommer hem från skolan..och varför kan man då undra?? ja det beror väl på att han inte vill vara hemma med MEJ!!!!!! styvmamman:(:(:(
känns skit jobbigt!!!
ledsen,fundersam styvmamma som gör allt i sin makt för att vara en god styvmamma och en god mamma till sin son och dotter och en stöttande fru till en sårad nykter/drogfri pappa..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0