spa,kläder och en jävla besvikelse

japp igår var jag på SPA!! Helkropps massage på spakällan i eskiltsuna:)det var helt underbart..present kortet var värt varenda krona!! men jag hade inte gjort detta om jag inte hade present kortet.nepp det tror jag ej.är för snål mot mej själv för att ens tänka tanken på att boka tid för spa behandling.men men nu hade jag ju schansen,och den tog jag och det var alldeles underbart.
man ladda om batterierna fast det bara var 1 timme.och man kände sej som en ny piggare och lite fräschare efteråt!
så jag kan rekomendera spakällan!!
http://www.spakallan.nu/
ja sen då.jag hade planer för denna vecka,idag skulle jag och barnen ta en buss tur intill flen för att träffa min fina linda med familj...och handla lite mat osv på willys för det behövs...ja men det sket sej totalt!!!! pga att det finns idioter och egoister!!!mer tänker jag ej säga..tuvärr så är det alltid vi som blir drabbade men det tänker inte människan på...tragiskt!
jaja men nu har jag planerat in ett flen besök nästa tisdag när ollie har slutat dagis.då tar vi bussen....så deså....
ja idag så var ollie ledig från dagis,istället så hade han ett läkar besök inbokat för ögon/öron koll..
ögat(ang pluppen) var inget att oroa sej för.det var en ögon infektion som antibiotikan/pencillinet ej hade tagit bort och då hade det blivit lixom varigt i nedre ögonlocket och sen hade det blivit en stor var bula utanpå...så det såg fint ut nu trots lite irritation men man kan ej göra något utan låta kroppen läka detta självt.
sen var det då hans öron..ja dom misstänker en liten nedsatt hörsel på höger öra,där reagerar han ej som han ska:(
så dom skickar nu en remiss till öron på barnkliniken i eskilstuna för hörsel tester mm...
så nu är det bara att vänta....
jag sitter just nu och lägger beställning på H&m på mackans kläder!!!han fick sitta och välja själv vad han ville ha..och det var mycket men han ska få allt som han hade valt...det är lika bra han behöver kläder.så 1300 spänn gick allt på.så mackans barnbidrag(800kr) nästa månad som vi får av hans mamma går åt till hans kläder..sen får vi lägga ut resten av pengarna..
sen nästa månad får jag lägga en till beställning på kläder till oliver och tindra..oliver ska ju ha sin skinn jacka:)
Tindra ska få lite bodysar och strumpbyxer och en fin vårjacka:)
sen ska även jag och stefan ha lite nytt....vi MÅSTE tänka på oss och inhandla lite nytt till garderoben..för det är faktiskt kris!!!
jag har hittat ett par snygga byxer som jag måste ha!!ser så himla sköna ut!!plus en rolling stones linne.
stefan ska ha jeans och lite t-shirts osv.
japp vi måste fixa lite åt oss själva oxå.men barnen först sen kommer vi...
ja sen har jag tänkt på att jag måste nog underhålla min frilla nu:)
nu har jag en kanon frisyr som jag verkligen älskar!!! om jag bara håller frisyren vid liv så kan jag färga håret hemma istället.på så vis blir det ju billigare för oss..mmm men sen är det ju oxå att försöka hålla sej till detta oxå,att jag unnar mej detta...vi får se helt enklet hur det blir med detta..
nu sover båda barnen middag...mackan har en kompis här och dom spelar xbox live....
men jag är lite orolig för detta..varför??
jo i söndags fick jag se på mitt konto utdrag när jag skulle handla att 600 spänn var borta!!! alltså det är mycket pengar och det var xbox som hade dragit! då blev jag skogstokig.så när jag kom hem så satte jag mej ner vid datan gick in på mackans konto på xbox live plus kolla hans mail..ja vad ser jag..då hade han köpt utan vår vetskap en massa poäng konton!!!!! han påstår att det står att det är gratis...jag vet inte.men både jag och stefan blir helt vansinniga pga att det är våra matpengar han har suttit nu och köpt bort på en massa jävla skit!!!!!så nu är det vi som står utan matpengar tills på fredga pga av hans jävla köpande.vi förklara för mackan att detta får han inte göra det är absolut förbjudet och att det är slut med detta.ett köp till så avslutar vi hans xbox live konto direkt!!!! det var tänkt att vi bara ska stå för 69 kr i månaden för hans xbox live konto inget mer!!!det var så det var sagt...
men men jag hoppas han har lärt sej en läxa av detta nu!
så vi hade ju trott av vi skulle få mackans bidrag av mamman igår(800 kr)
men men det var tydligen viktigare med annat krafs!
så nu får vi leva fattigt tills på fredag pga att 2 st har totalt tabbat sej ang pengar...så jävla tragiskt!
jaja nej nu ska jag bara länka en blogg adress till en helt underbar tjej,Nathalie..hennes blogg och tankar är så himla underbara och det ger en så många skratt!! läs och njut:)
http://nattisandthecity.bloggplatsen.se/
puss och sköt om er..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0