rensat och donat

ja jag har varit så flitig på morron jag fick ett ryck och tänkte nej nu fan ska jag ta tag i skiten..
alltså olivers rum..så sagt och gjort vi åt fruksot och jag dammsög vardagsrummet och köket..sen satte vi fart oliver och jag.vi rensa ut en massa leksaker som han ej använder,och gick ner i källaren med och ställde i förrådet..sen tog vi upp Tindras växa säng som hon ska ha sen när hon kan ligga i den,(ja det blir ju inte en på ett tag)men ialla fall lika bra att få den på plats.enklare då att veta vad som ska vara kvar och möblera efter när man vet vart sängen osv ska stå..
så nu blev det mycket större plats och lek yta för barnen..känns skönt..så nu sitter jag på tradera och letar efter fina Hello Kitty Wallies att klistra dit på hennes sida av väggen:)oliver har cars och tindra ska få hello kitty tänkte jag..det blir fint:)har hittat en del så vi får se vad jag vinner och inte...(denna är en av dom jag har budat på)
Klicka för att stänga fönstret
ja sen så sitter jag här och funderar på olivers bula under ögat...en massa tror att han har "MOLLUSK"
men jag vet inte alltså! jag har tänkt att ringa doktorn imorgon bitti för att få en tid.(han får vara hemma från dagis imorgon)för oliver säger att han har ont i ögat..då är dte lika bra att gå till doktorn så det lixom inte växer inåt ögat oxå...
se bilden här nedan på oliver...är detta en mollusk???ja jag vet då inte...jag sitter och goglar och läser en massa sidor,men jag blir mer och mer fundersam...så därför blir det en läkar runda ialla fall för oliver för säkerhets skull..

nu ligger oliver och myser med tindra i tindras spjälsäng...så ska snart ut och fixa lite lunch åt oss...sen blir det att fortsätta städa och fixa ordning barnens rum...
här kommer lite mer bilder från Tindras dop...



ja sen så har nu mackan äntligen fått sitt xbox live här hemma...efter mycket tjat och förklaring så fattar han att han måste lyssna på oss ang tv spels tid....2 timmar om dagen sen är det stopp!!!!!! så nu får vi se om det har gått in i huvet oxå:)::)
han fick sitt LIVE så han kan spela online med alla runt om i norden/världen och med sina kompisar..det kostar 69 kr i månaden och visst ska han få spela det som alla andra hans kompisar gör...men problemet ligger i att mackan inte förstår våra regler ang detta med vad vi tycker är rimligt med spel tid...och det måste han lära sej annars blir det inget live spel eller spelande överhuvud taget till sist...så nu får vi se hur det kommer att gå..

jaja men på er och sköt om er..och ta en lång promenad i det vackra "vår"vädret!!!!


UPPDATERING kl 21.12
ja vet ni vad jag gjorde på em??vete sjutton vad jag fick all energi ifrån idag,men jag gjorde trolldeg till oliver.

så under tiden han lekte med den och Tindra satt i sittern på köksbordet och jollra och kolla på när oliver "baka"kaker med trolldegen så tog jag tag i att stor städa köket och bakom spisen!!!!!!

erkänn hur många av er städar bakom spisen när ni städar??städar ni bakom spisen 1/månad???
eller bara vid flytt eller till jul eller nåt sånt??
är det bara jag som städar bakom spisen 1/månad????är jag knäpp som håller på och städar jämnt och vill ha snyggt omkring mej??? jag vill inte att barnen ska leva i skit och jag avskyr verkligen oreda och smuts själv..lite skit i hörnen än ett rent helvete...SÅ SANT SÅ SANT!!! men man kan väl hålla rent och snyggt omkring sej ialla fall....
och jag uppmanar till alla att städa bakom spisen 1/månad det gör så jävla mycket..
och använd det bästa av det bästa..CILLIT BANG!!!!!!!!! så himla bra och tar bort allt!!!!

ja sen ikväll när oliver satt och bada så sprack hans prick vid ögat och det kom en massa var/blod från såret..och man såg hur allt släppte..oliver grät och blev livrädd,han tycker inte om blod och blir jätterädd stackaren...så jag fick trösta han och försökte förklara för honom att det blir bra nu och han slipper att ha ont nu när allt försvinner...så det behövs inget doktor besök imorgon för prinsen,utan han får gå till dagis som vanligt...

nej nu blir det snart natti här...
hade bara lust att uppdatera bloggen lite:):)

vill oxå tala om för er att det bara lär bli 2 små hjärtan för mej/oss...vi har pratat igenom allt och kommit fram till att vi vill inte ha fler barn(inte just nu)visst är längtan efter en 3e stor men jag tror inte att läget är just det rätta för tillfället...och när det är rätt ja då kanske en liten 3a kommer..men jag är så glad över att få vara mamma till Oliver&Tindra,och det räcker så gott för mej...

Fem fingrar ska skydda dig 
Ett är månen 
Ett är solen 
Ett är polstjärnan bakom molnen 
Ett är hopp och ett är tro 
Handens fem fingrar
Vaggar dig till ro





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0