photoshop

jag sitter och försöker få detta med photoshop att funka för mej..men jag fattar nada....spelar ingen roll om jag sitter med användar handboken framför mej,det blir ialla fall inte som jag vill.blir galen...
jag har nämligen valt ut en massa foton som jag vill redigera innan jag skickar iväg dom för framkallning och förstoringar,men sitter fortafarande på samma ruta jag kommer ingen stans!!!
ska det verkligen vara så svårt med detta.alla säger att det är så lätt när man kommer på det,ehhhh jaha det märker då inte jag....men men jag kommer väl på detta om ca 10 år kanske...HAHAHAH.men som man säger trägen vinner.
och jag är envis..en dag så ska jag klara av detta med photoshop..jag har photoshop 4.0
vilket photoshops program använder ni utav och vilket är bäst/enklast??
tacksam för tips..


ja oliver börjar nu bli bättre från sin magsjuka..men är fortfarande fruktansvärt dålig i magen....han har ej sovit så mycket inatt då han har varit orolig och satt sej upp hela tiden och gråtit och sagt att han har jätte ont i magen..han har tittat på tv och vi har sprungit upp och ner och bytt blöja.och det luktar nåt så inihelvete äckligt..och det bara rinner och det läcker igenom totalt!!!! det bara sprutar där bak om stackaren...han får ju iallafall behålla maten som han får i sej,då han iallafall inte spyr upp längre.men det kommer ju bakvägen istället då så det är ju inte bra det heller..
ja måste även berätta om en skit konstig sak som hände igår kväll.
jag gjorde iordning ungnspannkaka med fläsk..så vi åt och sen så diska jag och oliver stod och titta ut genom fönstret på traktorn som ploga snö utan för oss.sen så gjorde jag ordning badvattnet..tänkte så oliver fick bada osv.
hade i badskum med honunglukt...
jag badar tindra..ser då på oliver att han står och kliar sej enormt mycket på ena foten...sen blir oliver alldeles lik blek i ansiktet och ser jätte konstig ut...kände på hans panna och den var kok het...frågar ollie om han mår dåligt...ja säger oliver..han går upp från badkaret sen sätter han sej på golvet och där sitter han..
jag säger att jag ska bara göra iordning tindra så kommer jag..
när jag kommer ut med tindra så ser jag oliver sitter på köks stolen,då har hans båda ben svullnat upp som 2 stora ballonger ända upp mot låren.dom är alldeles il röda med små vita prickar på...såg nästan ut som nässel utslag..och han kliar som en tok.
jag förstod på än gång att han hade fått en allergisk schock!!!!!!
men mot vad kunde jag ej förstå...
så jag gjorde iordning 4 st betapred tabletter åt honom sen fick han även Aerius.sen fick han även alvedon..
han drack ett glas vatten sen gick han in i soffan och la sej och han somna DIREKT!!!!
det jag tror utlöste hans anfall igår var badskummet,han tål nog inte honungen!!!!
det är det ända jag kan komma på som lixom var annorlunda..det var det ända som var nytt för honom...han har aldrig haft bamse badskum med honung förut...han har alltid haft andra badskum med andra dofter i om man säger så.



jag har nästan alltid kört med natusan serien till oliver.tycker den är så bra..nu tänkte jag byta serie när jag storhandla och hitta bamse serien med tvål och shampoo och badskum och billigt var det ju oxå på ÖB...hummmm såg nu att även shampoot och tvålen innehåller honung!!! men den har han ju inte reagerat på....då kan det ju nästan inte vara honungen då på badskummet heller??? elr vad tror ni???jag fattar då inget...vad kan det då han reagera på igår om det nu inte var honungen???jaja det kanske berodde på att han fick i sej lite badskum i munnen när han bada då kanske eller??det var därför han fick en allergisk schock??
usch nu sitter man här med tankarna snurrandes i huvet...fy fan.
jaja men jag reagera snabbt så det var ju inge fara då jag hade medicin hemma åt honom...tur var väl det för vem vet hur det hade gått annars??



ja är det inte det ena så är det fan det andra hela tiden...nej nu får det fan vara nog med sjukdomar och eländes elände..
MAN MÅSTE VARA FRISK,FÖR ATT ORKA VARA SJUK!!
mammas fina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0