Olivers 3-års kontroll,

igår var jag på 3-års kontroll med oliver på BVC...allt såg bra ut förutom en del saker ang hans tal utveckling:(
han ligger efter i talet och det vet jag om själv...så vi ska ha uppföljning om 3 månader på BVC och se hur det har blivit,är det ingen förbättring så ska oliver få en remiss till barnkliniken till en Logoped..
jag gick själv hos en logoped när jag var liten pga detta problem med sent tal..så jag vet vad oliver kommer att få gå igenom..men det är bra...mycket bra och jag känner inget negativt med detta utan bara positivt!!


det ska även följas upp på dagis detta...så jag prata med dom imorse där så dom vet om detta och vad dom ska jobba med för att oliver ska utvecklas...så det är bara att hoppas att hans språk blir  mera tydligt...jag förstår ju honom,men jag är ju hans mamma och kan tyda hans signaler och hans kroppsspråk...
dom ska även kolla hans hörsel då han har haft många öroninflammationer och det kan påverka hörseln på sikt..och det jag har märkt är att oliver använder ofta kroppen i sitt språk...han visar med händer eller använder olika kropps tecken (svårt att förklara)när han vill bli förstådd..bvc sa att  det kan bero på nedsatt hörsel:(
så vi får se vad läkaren säger...

sen tog jag även upp ett annat problem,eller inte problem utan en fundering kring olivers plupp vid ögat,se bilderna nedanför(kanske inte syns så bra)
han är ju född med en plupp vid örat...men denna plupp har kommit senare och nu börjar den bli röd och svullet..lite röd,lila runt om ögat på nederkant oxå:(så då blir jag orolig..
så dom kalla in en läkare för att kolla på det..men han sa att det absolut inte är nåt farligt men att vi skulle beställa en tid till en ögonläkare som får titta på ögat så det inte är så att plupparna går inåt mot ögat oxå:(då måste man göra ett ingrepp(operation).antingen bränner man bort det om det bara är ytligt,och går det inåt så måste man operera,USCH!! fy fan hoppas att det inte är så.hoppas fan inte....min lilla älskade kille...

jaja men annars såg allt bra ut..han väger 16 kg och är 99 cm lång:)

har suttit och betalat räkningar..skrivit kompletterings lista tills imorgon..då ska vi till strängnäs,mamma och jag och barnen..åker direkt efter dagis..hämta tindras bilbarnstol,sen ska vi till willys&ÖB...oliver har önskat sej en ny STOR bil från öb....så vi får väl se om han hittar nån som faller han i smaken:)
måste handla schampoo,tvättmedel osv på ÖB och mat och välling och ersättning och mera mat på willys...

har suttit och letat på nätet efter pysselbutiker med scrapbooking saker
ojojoj det finns en hel del..vissa billiga och även en del dyra nätbutiker..så det gäller att sålla...man ska hitta det billigaste men även med mycket grejer så man lixom får "mycket"för pengarna:):)

ska försöka att satsa på att bara göra födelsedags kort osv med scrapbooking det blir mer personligt då:) har en bok om oliver där jag sitter och fixar med scrapbook(liknande den på bilden)

så ska även köpa en till tindra oxå...dom blir ju lixom mer personliga än dom "första boken om mej"fast dom har varsin oxå:) men tänkte att det kan vara kul med en scrapbooking bok oxå..kan bli kul för dom när dom blir äldre om inte annat:)

nej nu får ni ha en underbar dag:)



Kommentarer
Postat av: Nina

Tips på en bra butik är

www.altheasmix.se

Bra priser och saker. Den ligger i Sparreholm, men har bara nätbutik, men om man hämtar sakerna där så får man 20% rabatt på priserna

2011-02-02 @ 11:15:35
URL: http://tjejmamma.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0