fredag igen

ja då var det fredag IGEN!!! herre gud vad veckorna går fort...men det är ju skönt på ett sätt...
idag vakna jag på ett pissigt humör...jag har inte sovit bra alls inatt,vete sjutton varför.
jag har ju 2 barn som verkligen är underbara med sin sömn och sover natten igenom.undantag för några nappinstoppningar och ev välling för ollie...sen vaknar ju tindra vid 6.30 och ska ha sin morgon välling.sen ligger barnen och kollar på barnkanalen innan vi gick upp och åt frukost... sen är det full rulle,oliver börjar pussla och röja som en galning dirket..tindra sätter jag på golvet på sin lekmatta,så får hon sitta där och leka och jollra en stund,innan det är dags för henne att ta sin fm sov stund ca 1 timme brukar det bli:)
sen är det lunch time och lekstund.sen är det middags sov stund för ialla fall tindra.oliver bestämmer själv om han vill sova eller inte..jag kan ej tvinga honom men jag säger så här,han skulle behöva sova middag varje dag 1 timme högst pga att han blir så övertrött och mer trotsig och hemsk än vanligt..men men det är sånt man får ta,man får vara hård,bestämd men rättvis mot honom...
skulle egentligen ha gått till öppna förskolan idag men när jag kände att jag hade vaknat " på fel sida" så tänkte jag nej det blir inget idag vi är hemma istället..tar öppna förskolan nästa fredag istället..
ja händer annars då..
ja som ni vet så har jag klagat mycket på att stefan aldrig fick tummen ur röven och skaffa ett jobb förut ju!
nu klagar jag på att han aldrig kommer hem istället...
igår åkte han 7.23 bussen på morron och kom hem 22.30!!!!!!!! gissa om jag blir tokig..då hade stefan stått och mekat en bil med hela jävla motorn som hade pajat och den måste lixom chefen hans ha i jobbet..så det var bara för stefan och chefen att börja mecka sönder/ihop bilen..och det tog den tid det tog...pga att stefan jobbar på en bondgård som ladugårds dräng och allt i allo så är det ju oxå oregelbundna arbets tider,och det måste jag börja acceptera...jag måste inse att det är inte 8-5 som gäller för bönder..tuvärr..och jag säger så här jag är så jävla glad över att stefan har fått denna chans till jobb så jag får helt enkelt se det positiva i det och sen är det ju ett plus om det blir f.o.m sista mars en löne praktik oxå..då är det verkligen ett stort plus och ännu bättre för oss alla...då slipper vi även soc som stefan nu har för att komplitera vårt underskott...så nej starkt jobbat av stefan att verkligen jobba arslet av sej...det fanns folk som trodde att stefan bara var lat,men han har visat att så var ej fallet..för nu jävlar jobbar han som en galning..jag tycker faktiskt att han jobbar för mycket ibland.men men det är bara att gilla läget,för en sak till,stefan älskar detta jobb och han trivs som fisken i vattnet...och det är väl det viktigaste...stefan går och mockar skit,utfodrar djuren,det är kött djur som dom har ej mjölk kossor..sen får stefan vara med och snickra och ja göra allt som chefen hans måste ha lite hjälp med..så nu gäller det för stefan att börja ta sitt körkort det blir så mycket enklare för hans del då...då kanske vi t.o.m kan få hyra en stuga på landet på 6 rum och kök där ute där han jobbar...det är  ju så jag vill att mina barn ska få växa upp,på landet presis som jag gjorde när jag var liten...
oliver är lite stolt över att pappa jobbar med kossor:) han säger när han ser kossor,pappa jobba kossa:):):)
ja annars då,jag sitter och tar fram foton på barnen som jag sen ska försöka fixa till i photoshop så jag kan skicka iväg dom för framkallning och förstoringar...
sitter även och läser för körkortet ibland...jag vill ha detta körkort i min hand..men det är dyrt och jag vet inte om jag har råd.jag kanske inte klarar av att ta körkortet,med tanke på att jag har  kuggat 5 gånger tidigare på teorin..nu får jag börja om från början med halkan och allt..men men det kanske är värt det..
vill helst att stefan tar sitt först då han kommer att klara av det fortare då han haft körkort förut..det kommer att bli billigare om han tar det först..sen kan jag satsa på mitt senare..
jag ska ju även börja plugga till uska på distans oxå...när Tindra börjar dagis i höst..
ev ska jag börja jobba helger nu inom vården..för kvällar går ju inte med tanke på stefans arbets tider.men helger går ju då är han ju hemma och ledig...då får ju jag oxå en paus från hemma livet och får jobba och göra en annan sak som jag älskar,nämligen att jobba och ta hand om gamla..
jaja det är mycket man vill..
nästa vecka så ska oliver få gå till dagis igen gud så han tjatar om detta dagis,han saknar det,han saknar sina kompisar säger han:(
men på tisdag så får han vara ledig då ska han till doktorn för öron/ögon koll.sen ska barnen och jag ta bussen till flen på em för att hälsa på min fina Linda med familj:)
ja sen på måndan ska ju jag på spa behandling!!!!!!! på spa källan i etuna...ska bli så skönt....fick ju ett present kort när jag fyllde 30 som jag nu måste använda..så det blir kanon...längtar så efter denna 1 timmes behandling av hela kroppen..då kommer jag verkligen ladda mina batterier...jag kommer ut som en ny fräsch mamma/fru....
imorgon är jag bortbjuden av min mamma och styvpappa..vet ej vad jag ska göra..vet bara att dom hämtar mej vid 11 sen vet jag inget..ska bli spännande att se vad dom har hittat på:) inte ens barnen skulle med,dom ska stefan ha..hmmm vad har dom i kikaren mån tro...
ja sen har jag fått en bra sms kontakt med min bror:)han ska komma en dag nästa vecka och hälsa på.jag ska bjuda på lite mat och fika..så vi kan prata ut med varandra..det känns skönt..då får han oxå träffa barnen,Tindra har han aldrig träffat bara sett på bild..Oliver såg han när han var nyfödd...
så det kommer att bli ett stort ögon blick för oss alla......
jag längtar till jag får krama om min "lille" bror...
och jag hoppas jag kan hjälpa honom med det jag kan..
men som jag har förstått det hela så kommer han att åka utomlands snart för att arbeta...men jag skulle få mer information om detta när vi träffades sa han..
så nu hoppas jag att han kommer oxå som han har sagt...men som sagt var man vet aldrig när det gäller min bror...tuvärr...
nej nu ska jag leka och mysa med mina små troll ungar.....
Tindra myser med pappa
ÅHH MAMMA ÄLSKAR ER:)
vad vore mitt liv utan er..inget NI,inget JAG,inget VI.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0