FG och dreggel lappar

NY SCARFS / HAKLAPP FRÅN DANSKA PIPPI
*L-GH* 3-pack scarfs-haklapp mönstrade lila,rosa,vit
japp herregud redan torsdag!! imorse var jag på FG med Tindra och träffa andra mammor och bebisar..plus att barndoktorn var där och prata om lite sjukdomar osv..jättebra.det är verkligen en höjdpunkt för mej.att få träffa dessa mammor..vi brukar även träffas privat för att inte tappa kontakten.detta är viktigt för oss mammor att få träffa varandra och prata om ditt och datt..så jag rekomenderar detta till alla mammor att gå på en FG....det är kanon för alla,både mammor/pappor och dom små bebisarna...för oavsett hur mycket man än älskar sina barn,så är det inte en dans på rosor att vara mamma/pappa..det är inte som att gå på rosa moln som man hade föreställt sej när man vänta sitt första barn..åhhhh nej....det är så betydligt mycket svårare/jobbigare än man trott.men ändå så helt underbart...
men man blir galen,arg,frustrerad helt skogs tokig på barnen ibland...och då är det ett så bra tillfälle att få dela med sej av detta till någon annan som förstår presis vad man menar!!
nästa gång på FG så ska dom försöka få till så det kommer dit en och pratar om syskon rivalitet/svartsjuka.och TROTSÅLDERN!!!!!!'
jag och en tjej till önska oss detta!! så vi får tips och ideer ang detta pga våra små trots ålders barn här hemma!! jag med min 3 åring och hon med sin snart 5 åriga son!!!! och jag menar då TROTS!!!!!!! ibland blir jag så arg och galen på oliver så jag vet inte vad jag ska ta vägen..har t.o.m blivit så ARG så jag har gått ut på balkongen(när det har varit -25 grader)men det är bäst för jag blir rädd för mej själv att jag ska göra nåt som jag ABSOLUT inte vill eller ska göra.....annars går jag bara och sätter mej i köket och där sitter jag tills jag har lugnat ner mej..och förhoppnings vis oxå oliver...
nej så jag hoppas att det kan ge något det mötet.lite ideer osv..
sen vägde jag Tindra samtidigt:) hon väger lite över 10 kg!!!!(10.105) och är 70 cm lång och har ett huvud omfång på 46 cm:)
japp sen tog jag och sessan en lång promenad innan vi gick och hämta store bror från dagis..sen gick vi hem och åt lunch med mattias&mackan..så nu sover oliver&tindra middag och jag sitter här och gör så att banken drar lite räkningar imorgon...betalar tradera vinster oxå...har fyndat lite dreggel lappar till Tindra...för det dregglas nåt enormt här....rena sjön...hahahaha..
söta dregglisar jag har hittat va??????
imorgon så har min bror lovat att komma på middag:) får se om han gör det oxå....hoppas verkligen att han gör det!!!
sen på söndag kommer Erika och hennes familj...får se om jag kan kidnappa Micke så vi kan åka och handla oxå..annars får jag åka och storhandla en dag nästa vecka!
jaha nu börjar oliver bli förkyld!!! är det inte nog snart med sjukdomar.jag får snart ångest varje gång han blir förkyld,för då VET jag att det blir öroninflammation och kruppen kommer!!!! men fick idag tips på att läkaren ska skriva ut en annan host medicin till oliver när kruppen kommer! han ska ej ha mollipec eller bricanyl.fast han ska ha det oxå men även en annan som är bara host dämpande...så det ska jag ringa och få ett recept på.
det är så jämnt,varje gång han blir förkyld.och det är så jobbigt,framför allt för honom:(
nej fy fan kan det inte finnas ett piller som tar bort alla jävla sjukdomar!!!
jaja men det är bara att gilla läget när man har barn!!! och kan man inte det så kanske man får tänka om lite!!
Barn blir sjuka,och ibland ofta och väldigt lätt.även vi vuxna!!
japp idag fick jag hem mina foton som jag hade framkallat:) dom blev lyckade! nu väntar jag bara på några förstoringar och en canvas tavla på barnen:)
japp nej nu ska jag fortsätta med mina räkningar och månadens budget.storhandlings lista mm mm...BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄ
så jävla tråkigt man får pengar,betalar räkningar och storhandlar sen vipps så har man om man har tur 1000 kr kvar...tjohej vad lattjo:)
jaja huvudsaken är att man har mat i frysar/kylskåp och skafferi.att barnen har kläder/skor.sen får man väl vara tacksam att man har varandra!!! det är fan så mycket mer värde fullt än PENGAR!!!!!!!
pengar är ett måste för att överleva! men ett jävla skit.skapar bara en massa problem...
ha det gott på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0