vardag igen skönt

ja då var påsken slut,skönt.
denna påsk har varit en påsk med sjukdomar,igen.
ollie har hostat tills han spytt och har haft feber toppar:(
Tindra har haft hosta och feber toppar.
jag har legat med hosta och snorig.men nu så börjar allt återgå till det normala,man får sova på natten så det underlättar en hel del.
jag lämna ollie på dagis imorse,sen gick jag hem mata tindra sen la jag henne,satte mej själv vid datan så jag fixa så dom drar hyran imorgon.får min mamma penning då så då måste jag  se till så hyran dras först.sen fixa jag tradera vinsterna så det oxå dras imorgon.
sen så får jag betala resten av räkningarna då jag får soc pengarna.förhoppningsvis så får jag dom på fredag.
såg nu på FK sida att jag har fått bostads bidraget godkänt oxå.2000 kr får jag..och den första utbetalningen är på fredag så då får man betala in lite räkningar.
sen får jag försöka köpa hem lite mat redan imorgon då jag&barnen  och mamma ska in till eskilstuna för att köpa lite blommor till min balkong.jag ska iallafall ha blommor på ena balkongen(har ju 2) men använder oftast bara den vid vardagsrummet så det blir den som kommer att bli blommor på.
sen så får resten av pengarna gå till mat och till barnen.för man är ju lixom inte rik om man säger så.
jaja men man klarar sej på nåt sätt.
ja sen är det valborg nästa helg,då kommer stefan hit och ska fira med oss.vi ska gå upp med barnen och kolla på brasan sen ska vi göra nån utflykt med barnen om vädret tillåter.
jag coh stefan är fortfarande IHOP!
men vi bor på varsitt håll och försöker att ses på helger.
och skilsmässa bli det!
vi funkar fan så mycket bättre särbos!!!!
och allt känns så mycket bättre så här.
stefan går på sina AA möten i flen där han även bor.han går även på AA möten på kvälls tid på onsdagar,han går på Sion kyrkan på tisdagar och äter och träffar andra människor sen så håller han på med körkortet på em tid i veckorna när han har jobbat klart eller är färdig på sina AA möten.
så just nu känns faktiskt allt rätt så oki!
fast visst ibland kan det kännas fördjävligt och enormt jobbigt!! men jag evt att allt blir bra i slutänden och jag vet att detta är det enda vettiga/riktiga beslutet!!! vem vet om 3-4 år vad som händer men just nu så finns det inget annat alternativ än just detta!!!
jaja men men vad har hänt mer,ehh nja jag vet inte.
jag sitter och tok läser en blogg:)
mirka 10 barns mamman:) vilken kvinna,vilken familj!!!
och till nyår kommer bebis nr 11!!!!!! tänk er 11 barn!! pappan i familjen har 2 barn sen tidigare så han blir 13 barns pappa!
det är så man storknar,men inte av att jag tycker dom är totalt knäppa,utan den enorma kärleken dom har till barnen och till varandra! att dom verkligen kan hålla ihop en sååååå stor familj med all den kärlek och omtanke dom ahr till varje barn och varje barn får UPPMÄRKSAMHET!!
helt fantastiska människor!
läs gärna mirkas blogg..den är fantastisk...
http://minbebis.com/blogg/tiobarnsmamma/
ja sen så måste jag fixa iväg lite kläd paket som jag har sålt på tradera oxå:) alltid lika kul att få in lite extra slantar,inte mycket men det är bättre att någon annan får glädje av kläderna,ska rensa ut lite mera saker här lite senare.
min skrivare får jag ej igång så jag måste låna en skrivare så jag kan skriva ut schenker avier,får fixa detta på torsdag så jag får iväg alla paket då..men det löser sej nog.
nej nu ska jag ta och slänga in tvätten i torkis.
men ni får ha en underbar dag:)
Oliver sitter och pärlar;)
Tindra är på ett riktig bus humör ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0