:(:( sad eyes

Att vara stark är inte 
att aldrig falla, 
att alltid veta, 
att alltid kunna. 

Att vara stark är inte 
att alltid kunna hoppa högst eller vilja mest. 
Att vara stark är inte 
att lyfta tyngst, 
att komma längst eller att alltid lyckas. 

Att vara stark är att se livet som det är, 
att acceptera dess kraft, 
att ta del av den, 
att falla till botten, 
slå sig hårt och komma upp igen. 

Att vara stark 
Är att våga hoppas 
när ens tro är som svagast. 

Att vara stark 
Är att se ljus i mörkret och 
att alltid kämpa för att nå dit.

loved you once..
love you still..
always have..
and always will..

 

usch och fy helvete säger jag.
detta är ett rent helvete.
jag ÄLSKAR Stefan..
HELVETE,HELVETE,HELVETE..

varför finns känslor överhuvudtaget???
varför ska allat kännas så svårt..
varför ska beslutet kännas som om det inte är rätt?
varför ska allt kännas så fördjävligt??
varför ska ALLA andra säga vad jag ska göra och vad som är bäst för mej och bla bla bla?
varför älskar jag en man som faktikst har gjort det som man absolut inte får eller ska göra?
varför finns det vänner som säger att dom är vänner när dom inte äns kan respektera mina tankar och känslor?
undrar jag om ni var i min situation hur ni  skulle göra???
släkt och vänner ska finnas där i vått och torrt oavsett vilket val man väljer,annars är dom inget att ha.THATS IT!!

jag säger inte att jag ska ta tebax stefan,absolut inte,vi ska ha varisn lgh och allt sånt,men jag kommer iallafalla att träffa stefan och fortsätta finnas där,både för min och barnens skull.jag älskar han fortfarande och hade jag inte gjort det så hade allt känns så mycket enklare.tro mej.
men en varsin lgh och allt sånt är ett måste,annars kommer inget att funka.och tar inte stefan all hjälp han kan få nu så då vet jag inte om jag kommer att finnas där till slut för honom oavsett vad jag känner:(
han har nu fått en lgh i flen på missbruks enheten tills vidare,han var och kolla på lgh i går här i byn,nu väntar han bara på svar.
han jobbar fortfarande och det är en trygghet för han just nu att ha den grunden så inte allt faller.
det VÄRSTA i allt detta är att stefan INTE kommer ihåg ett dugg från den helgen och vad han har gjort mot mig och barnen!!!!!
han VET INGET!!!
han bara grinar,har sån jävla ångest för vad han har gjort.och han säger att han innerst inne hoppas på att han får dö istället för att ha denna ångest för vad han har gjort!!!
och detta gör så ont att se/höra och veta att han verkligen inte vet vad han har gjort.plus att jag vet att det INTE är Stefan som har gjort detta mot mej egentligen.utan ALKOHOLEN!
när alkoholen kommer in så kommer oxå psykopaten in i stefans kropp.presis som på alla andra missbrukare tuvärr:(
hade inte alkoholen funnits med i bilden så hade allt varit så annorlunda,vi hade haft en hel familj fortfarande.



Kung Alkohol...

Känner du mig?

Jag är den störste brottslingen i historien.

Jag har dödat flera människor, än som fallit i alla krig i hela världen.
Jag har gjort människor till vrak.
Jag har förvandlat förhoppningsfull ungdom till hopplösa samhällsparasiter.

Jag har fört oräkneliga miljoner in på dåliga vägar.
Jag har förstört de svaga och krossat de starka.
Jag har gjort visa män till dårar.
Jag har lagt ut snaror för den oskyldige.

Den förtvivlade, fattiga hustrun känner mig.
De hungriga barnen känner mig.
De föräldrar, vars hår grånat i sorg över barnen, känner mig.

Jag har ruinerat miljoner och ska försöka ruinera många miljoner till.
Mitt namn är Kung Alkohol!


SINNESRO BÖNEN!!!!



Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan,
och förstånd att inse skillnaden.

Låt dock aldrig min sinnesro bli så total
att den släcker min indignation
över det som är fel, vrångt och orätt.
Att tårarna slutar rinna nerför mina kinder
och vreden slocknar i mitt bröst.

Låt mig aldrig misströsta
om möjligheten att nå en förändring
bara för att det som är fel är lag och normalt,
att det som är vrångt och orätt har historia.

Och låt mig aldrig tvivla på förståndet
bara för att jag är i minoritet.
Varje ny tanke startar alltid
hos en ensam.




Kommentarer
Postat av: madde

gumman finns här vad du än beslutar dig för.kram <3

2011-04-07 @ 10:56:07
Postat av: anette

Jag kan inte göra nåt förutom att tala om att jag "lyssnar" och faktiskt förstår!!! hoppas att du nånstans känner det stöd jag försöker skicka till dig via cybern....

kramar om varmt o länge/ anette

2011-04-07 @ 12:17:46
Postat av: linda

hej gumman hoppas att allt ordnar sig... du gör ju vad du vill med ditt liv. miss u

2011-04-07 @ 13:36:55
URL: http://lindamonthan.blogspot.com
Postat av: Nina

Känslor rår man inte för och känslor och förnuft går sällan hand i hand....

Jag tycker du har tagit ett starkt beslut, att låta Stefan finnas kvar i era liv, men ändå visa att det han gjort inte är okej. Jag tror att du kommer fixa det här och att allt kommer bli bra i slutändan. Även om du har lång väg kvar. Vägen upp är ju alltid så mycket längre och jobbigare än vägen ner....

Vill du ha nån "utomstående" att prata eller fika med nångång så är det bara att säga till.



Kram

2011-04-07 @ 17:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0