ny dag,nya möjligheter

Ja här sitter man igen då,vid bloggen.
har haft en rent ut sagt en helvetes natt:(
Tindra är förkyld och har haft jättehög feber:( hon har bara legat och yrat och gråtit och gnytt hela tiden.
vid 4 imorse då la jag henne på min mage och hon somna direkt och jag somna oxå så där låg vi till 6 då oliver vakna.
så lite sömn fick vi ialla fall,men nu ligger tösen och sover och hoppas hon får sova ett tag nu..det behöver hon,jag med men jag kan inte sova just nu..
jag själv är oxå lite förkyld och har så ont i halsen,men den börjar att avta nu men jag känner mej absolut inte på topp,febrig,snorig och ja allmänt trött/sliten.

Igår kröp Tindra sina första riktiga krypsteg!! äntligen! så länge som hon har försökt men inte vågat ta steget,men så igår,tjofs så kröp hon,oj vad mamma blev lycklig:)





så här trött var tindra en dag så hon somna sittandes i sin säng:(
sötnöten där;)
ja idag så blir det en promenad efter dagis hämtningen,handla lite tills kvälls maten.
har städat/tvättat nu på morron så det är klart.men man orkar inte så mycket när man inte är så pigg.
men saker måste göras ändå,för det sköts inte av sej självt konstigt det där alltså..

ja annars då.det rullar på.stefan var här i helgen och tog ut oliver på en liten fiske tur så fick jag sova/vila lite,tindra hon sov hon oxå..så det kändes skönt.
det känns faktiskt skönt att stefan och jag funkar så bra ihop när vi inte bor ihop och ses varje dag.konstigt alltså.men så är det.
när han kommer så hjälper han till med barnen och hemmet,det har han aldrig gjort förut tex.
han säger att detta var nödvändigt för honom detta drastiska helt oförlåtliga misstaget,han säger att detta fick han att verkligen vakna upp och se vad som verkligen betyder nåt.
ja men varför kom det nu och inte förut?
det är min stora fråga?
varför måste det gå så här långt som att vi inte kan bo ihop och att man måste skilja sej innan han ska fatta nåt?
det är för jävla tragiskt rent ut sagt!
men om det är bättre för oss att vara särbos och ses på helger så är det helt oki för mej,och det blir även bäst för barnen då oxå ju,om både mamma&pappa mår bra.det är väl ändå det viktigaste;)
nu i påsk helgen ska stefan komma och vi ska måla påsk ägg och pyssla lite med barnen,äta lite påsk mat och frossa i en massa godis:):)
oliver har valt sitt påsk ägg redan;) så nu fattas det bara att fylla med en massa godis i.

så nu säger jag till er därute redan nu;)





Kommentarer
Postat av: linda

hej vad gott med påskmat....

2011-04-19 @ 10:59:43
URL: http://lindamonthan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0