jaha ja jaha ja...

vart ska man börja....
det är lika bra sanningen kommer från MIG!!! och inte från en massa jävla idioter på byn som bara sprider lögner och smuts kastar en massa skit hit och dit.
jag och stefan ska separera,skilja oss.vi ska ha varsin lgh..THATS IT!!!!!
detta beror på ett stort återfall för stefan och en stor blackout som gör att stefan EJ kommer ihåg vad som hänt eller vad han har gjort.
ni som säger att han har MISSHANDLAT mej gul och blå kan dra åt helvete nu på än gång..
han slog mej,JA det gjorde han,och detta är sååå fel som det kan vara..och detta kommer ej stefan ihåg att han gjorde heller pga denna jävla alkohol som förstör...och som nu har förstört ALLT...
men misshandel som ni säger och skvallrar om är rejält överdriven..håll käften istället när ni inte vet sanningen.
jag försvarar ej stefan och hans handlingar,för det får han stå för själv,jag skiter i det,men det som sårar mej och gör mej så arg är detta jävla skvaller/skitsnack hela tiden..håll er till sanningen,och om ni inte har den,så HÅLL DÅ KÄFTEN!!!!!!!
polisen hämta stefan i söndags och blev släppt tisdag em.det kommer att bli rättegång av detta och han riskerar fängelse.jag ska träffa advokat på måndag.detta är fan inge kul alls,men det måste ju bli så här,stefan måste stå för sina handlingar.sånt är faktsikt livet.
jag har berättat detta för några av mina vänner och då hoppas och TROR man ju att dom oxå ska hålla tyst om saker och speciellt  om såna här saker.så jag ber er att HÅLLA TYST!!!! jag berättar när jag känner för det,för allt kan bli så fel annars,misstolkningar osv.snälla kan ni respektera detta???det är INTE bara MEJ det drabbar,utan stefan oxå och framför allt barnen!!!
MIN sanning är att jag ÄLSKAR Stefan,mina känslor kan jag lixom inte bara förtränga,det går fan inte..men nu gick stefan över gränsen och jag måste tänka på mina barn först.därför väljer jag att skilja mej och bo i en lgh var.och att stefan bygger upp sitt liv ännu en gång från början,med missbruks vård och terapi och en massa annat...han är far till mina barn och jag tänker INTE tillåta att barnen inte ska få träffa sin pappa,ALDRIG!!! för jag vet hur barnen far illa av att inte få träffa båda sina föräldrar.barnen älskar sina föräldrar OAVSETT&VILLKORSLÖST vad dom än har gjort.så är det.det är ju faktiskt den bittra sanningen.så varför ska jag ta bort det från stefan?
nej,det kommer inte att ske..jag tar ensam vårdnad om barnen det gör jag,och det är för deras framtids skull och deras trygghets skull..men pappa kommer att få träffa barnen så ofta som möjligt och så ofta dom vill sen..självklart.
men just nu så får stefan börja med sitt nya liv och sitt nya behandlings plan mm...och han får träffa barnen när jag är med eller nån annan..
jag ska få stöd samtal från kommunen och kvinno jouren,och även oliver ska få lite hjälp.
för det som gör mej mest ONT och gör mej mest ARG är att barnen såg allt vad pappa gjorde..dom såg att pappa slog mamma,dom såg ALLT,fatta allt....oliver vet presis vad som hände och det ser jag tydligt på honom,och det måste han få bearbeta på sitt egna vis..men han saknar sin pappa sååååå mycket,han frågar efter pappa mycket och varför han inte kommer hem:( jag försöker förklara på det bästa sättet så han ska förstå,men det är inte lätt.men jag tror ollie förstår.jag kan ta vad stefan har gjort mot mej,men jag kan fan inte acceptera för vad han gjorde inför barnen,ALDRIG,det är oförlåtligt...
jag känner mej så HEMSK att jag tar pappa ifrån dom:(:(:(
men jag vet ju att detta är det ända rätta,jag vet att allt blir bra i slutänden,det måste det bli.
jag älskar stefan,men jag kan fan inte leva med honom under samma tak,det går bara inte:(
vi kan prata i telefon och kommunucera som vuxna människor,och vi båda vill våra barns bästa,nu måste han oxå se till att fixa detta för BARNENS skull...men ALLT är upp till honom,det är hans liv och hans beslut.stöttning,ja det kan jag ge,men jag kan inte bota hans sjukdom,det kan bara han själv göra..
vi skiljer oss som vänner iallafall,och det är bådas beslut att separera..
vi kommer att umgås som vänner,det måste vi,vi är vuxna och ahr 2 små godingar ihop,dom har inte gjort nåt för att få genom lida en separation av sina föräldrar.:(
men nu är det som det är,och nu får vi göra det bästa utav situationen.
jag har skickat iväg skilsmässo pappren idag:( så nu är processen igång,nu är det 6 månaders betänketid innan man kan bli "skild" på riktig så att säga..
nu måste man fixa allt annat praktiskt,som bostads bidrag mm. :mad:
fy fan säger jag.min värsta tanke är just nu,hur i helvete ska jag klara mej ekonomiskt?????jag vet tamefan inte och detta gör mej rent ut sagt,livrädd och en aning osäker :S på allt..
men jag kan inte tänka så heller,jag måste ju tänka på barnen först,och då är inte valet så svårt..
pengar gör mej inte lycklig iallafall,och har aldrig gjort,det är bara ett nödvändigt ont.men barnen gör mej oerhört lycklig varje dag,och dom behöver jag varje sekund i mitt liv.
jaja ekonomin löser sej väl den oxå på sikt när alla papper och allt sånt är iväg skickat och allt blir klart.
just nu måste jag fokusera på barnen och deras vardag och trygghet sen får man ta allt annat efter hand.
jag ska iallafall bo kvar i lgh och det känns skönt.sen får jag hjälp från socialen med försörjnings stöd då inte min mamma penning lär räcka..sen i höst då Tindra ska börja dagis och jag ska börja plugga på distans till uska och hoppa in och jobba extra så då får man väl oxå ta hjälp från soc det är ju inget att göra åt,för jag tänker ej ge upp hoppet om min utbildning bara för att vi ska separera,aldrig.men men nu tar vi en dag i taget.

Känner du mig?

Jag är den störste brottslingen i historien.
Jag har dödat flera människor, än som fallit i alla krig i hela världen.
Jag har gjort människor till vrak.
Jag har förvandlat förhoppningsfull ungdom till hopplösa samhällsparasiter.
Jag har förstört de svaga och krossat de starka.
Jag har fört oräkneliga miljoner in på dåliga vägar.
Jag har gjort visa män till dårar.
Jag har lagt ut snaror för den oskyldige.
Den förtvivlade, fattiga hustrun känner mig.
De hungriga barnen känner mig.
De föräldrar vars hår grånat i sorg över barnen känner mig.
Jag har ruinerat miljoner och ska försöka ruinera många miljoner till.

Mitt namn är Kung Alkohol!

ja visst är det så?? varför i helvete är alkoholen laglig i samhället??det kan man fråga sej,när det är den som förstör så många familjer...den HAR  förstört VÅR/MIN,och även 1000 tals andra familjer.VARFÖR??

 

jag vill tacka till min underbara vän Caroline :love:

du dömer ingen,du stöttar och ger råd oavsett om det gäller mej eller stefan eller nån annan som behöver stöttning i sina liv.du är en viktig person i mitt liv,och kommer alltid att vara.du tror på gud,för mej är du en skydds ängel utan vingar.du har din tro,din kyrka,du är en underbar vän..                                                                 





Kommentarer
Postat av: Nina

Stor kram till dig.

Så tråkigt när folk inte kan sköta sitt utan måste skvallra om andra och sånt dom inte har med att göra. Sen att allt förstoras :(

Jag tror att du kommer lösa allt på bästa sätt för dig, barnen (och Stefan) Kram

2011-04-02 @ 12:47:41
Postat av: Anonym

hej jag tänker på dig gumman!! kram <3<3<3

2011-04-03 @ 09:50:47
Postat av: Viveca

DU Är tametusan den starkaste människa jag känner!! Du vet vad du måste göra och gör det,ävan om det bär emot!! Massor med kramar till dej. Du vet var jag finns. <3

2011-04-03 @ 10:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0