trollunge och funderingar

här är resultatet!! oliver skulle ju vara troll på dagis idag:):) jag hade fixat svans på hans byxer sen kom mormor i morse och hade denna peruk med stora trollöron och örhängen på syns ej här tyvärr:(  sen en jätte stor trollnäsa plus måla han lite svart i ansiktet:) han blev sååå söt min lille prins,min trollunge:)

sitter nu här med en sovandes tindra,och jag sitter med tankar och funderingar...hade ju tänkt vara hemma 1 år med tindra,men vet ej nu om det är möjligt....detta beror på jag har ju haft aktivitets stöd från af,och för att behålla mina dagar som jag har kvar så måste jag påbörja det i feb/mars....och sen har jag ju jobbat som timvikare inom vården men nu ska mitt jobb läggas ner pga nedskärningar så därför vågar jag ej riskera något:( visste jag med säkerhet att jag får jobb efter mammaledigheten så skulle jag vara hemma 1 år,men nu när vi vikarier måste få nya arbets platser så kan man aldrig garantera något fast man har blivit lovad att det kommer att finnas MYCKET jobb....men hur säkert är det?? då kanske det är bättre att skriva in sej på AF igen i feb/mars och få aktivitets stöd samtidigt som man letar jobb och ev börja plugga då på distans till USKA och även hoppa in som vikarie inom vården.....då vet man iallafall att man har en stadig/bra ekonomi.....istället för att gå mamma ledig 1 år,ingen aktivitets ersättning,kanske inte mycket jobb,och då blir det soc istället...vilket väljer man om man är en mamma som vill försörja sina barn och vara en bra förebild och bygga en bra grund för dom?? ja för mej är ju valet lätt!!!!!!!!!!!!

jaja det är inte lätt detta....tänker ni rösta på söndag då?? jag har förtids röstat och jag tycker det är viktigt att rösta och göra sin röst hörd oavsett vad valresultatet blir...men man ska inte sitta och klaga om man inte gör sina val och ge sin röst! elr vad säger ni svenska medborgare??? vi måste faktiskt tänka på våra barns framtid!
gör vi inget nu så kommer inget att ändras!

ja jag har börjat äta mina anti depprisiva medicin nu (zoloft)och biverkningarna kom redan efter några timmar med illamående och kallsvettningar och frossa....inget kul,men tar hellre detta och sen få må bra...sen fick jag atarax för min svåra ångets oxå....den är väldigt bra men jag blir så otroligt trött utav den...men det beror ju oxå på att när ångetsen försvinner så kommer ju oxå tröttheten....sen fick jag immovan(sömntabletter)för att kunna somna,för oavsett hur trött jag är så kommer jag inte till ro att somna....och detta är ju otroligt jobbigt i längden....

japp sen har jag fått mitt KÖRKORTS TILLSTÅND!!:):) jippie så nu är det bara att börja med körkortet igen! och fan om jag inte klarar av detta nu alltså....har testat förut med intensiv utbildning men klara det ej kugga 5 gånger på teorin...klara halkbanan och allt men inte teorin...då gav jag upp:( men nu får jag inte ge upp.....får inte!!!
får kämpa och ta den tid det tar.....

puss på er:) och ta hand om varandra.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0