sinnesro bönen:)

denna bön kommer från 12 stegs programmet inom missbruks terapin och den säger ju ALLT!!! ni som har följt min blogg och ni som känner mej vet att jag är gift med en missbrukare....och att jag tidigare har levt i missbruks förhållanden och har en hel del missbrukande vänner....och det jag vill säga är att även om man har ett missbruk så är man inte en sämre människa!!! jag har ställt STORA krav och ultimatum till min man ang detta pga våra barn....misstag kan alla göra och återfall kan alla få,tuvärr så är fallet,sanningen är hård....men ALLA måste få en schans,min man har fått fler en en schans jag vet...men jag VET nånstans djupt inne i mej att han VILL vara nykter/drogfri...och det är just den lilla tron i mej som gör att jag håller mej kvar och inte skickar in skilsmässopappren...dom ligger i byrolådan ifyllda och allt...utifall att...men som vi lova inför prästen "I NÖD OCH I LUST TILLS DÖDEN SKILJER OSS ÅT"man säger och lovar inte en sån sak om man inte menar det och försöker att fullfölja det...jag vet MÅNGA som tycker att jag är en stor IDIOT!!! som är kvar i förhållandet och även att jag blev gravid med Tindra...men det är MITT/VÅRT val....acceptera det ellr SKIT i oss....låt varje människa leva sitt liv som dom vill...varför lägga energi på saker som dom inte har att göra med???
jag tar emot råd och hjälp det är inte det,men jag vill bara att ni ska förstå en sak,JAG ÄLSKAR STEFAN!! Oavsett hans missbruk......men jag vet att jag EJ kan leva med honom om han skulle missbruka hela tiden.....det skulle helt enkelt inte funka....jag har blivit så bränd och sårad i dom förra missbruks förhållandena jag har haft så jag skulle brytas ner totalt IGEN då....och det kan jag bra inte tillåta nu....DET GÅR BARA INTE!!!! varför!!! det finns 2 enkla svar på den frågan!!!dom heter OLIVER&TINDRA!!!!!därför vet jag att jag ALDRIG skulle tillåta mej själv att leva så...för mina barn är mitt ALLT!!!

och jag vet vilka som är mina riktiga vänner,dom som accepterar mitt val och som älskar mej för den jag är trots mitt val att jag stannar kvar hos stefan...det betyder mycket för mej....

ha det gott mina vänner......puss&kram och ta hand om varandra

Kommentarer
Postat av: linda

folk är bara oroliga för dig gumman..kram

2010-09-06 @ 19:00:03
Postat av: madde

jag vet gumman.vet du vem den där påminner mig om???kram <3<3<3<3

2010-09-08 @ 07:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0