fotspår i sanden

En natt hade en man en dröm. Han drömde att

han gick längs en strand tillsammans med Gud.

På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.

Han märkte att vid varje period i livet fanns

spår i sanden av två par fötter:

Det ena spåret var hans, det andra var Guds.


När den sista delen av hans liv framträdde,

såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han

att många gånger under sin levnads vandring fanns

det bara ett par fotspår. Han märkte också att

detta inträffade under hans mest ensamma

och svåra perioder av sitt liv.


Han frågade Gud om detta, "Herre, du sa att du

aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.

Men under de allra svåraste tiderna i mitt liv

har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå,

att du lämnade mig när jag behövde dig mest."


Herren svarade: Jag skulle aldrig lämna dig under

tider av prövningar och lidande.

När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.

mmmmm denna dikt är otroligt vacker,den får en att tänka på livet....hade besök av en god vän till oss igår kväll,vi satt och prata om livets betydelse och om hennes man som dog för några år sedan(stefans goda vän)och vad allt har betytt för henne och vilka som hon nu ser är hennes riktiga vänner....och vi kom till att prata om denna vers som har betytt mycket för henne...och jag håller med henne och jag älskar även denna dikt....
sen så ska vi på barnvälsignelse i dag för lille Sigrid,henens föräldrar är missions människor(kristna)och det känns såååå skönt att få vara vänner med dom att få bara komma hem till dom och ta en fika och bara prata!! VARFÖR?? jo dom DÖMER ingen,dom ser varje människa som en gåva från herren...jag är så glad att jag har dom vännerna i mitt liv...att jag har funnit dom....kan låta klyschigt men så är det..jag är ABSOLUT inte kristen,men sen jag blev "frisk"från min psykiska sjukdom,och sen att jag fick barn så kan jag säga så här,att det måste finnas NÅT däruppe iallafall....men sen kan man ju undra alla jordens miljöförstöringar,krig,svält osv varför händer,finns deom???? ja det är inte lätt att förstå..men men alla tror på det dom vill..

AV LÄNGTAN TILL DEJ



I en evighet levde jag som om du inte fanns
I alla drömmar var du ändå nära
så underbart nära
Och jag trodde jag fann dig
men du var någon annanstans
Varenda gång jag funnit någon
så såg jag att drömmen inte var sann

Tänk alla famnar jag lämnat av längtan till dig
För jag trodde att du fanns och väntade mig
Alla dagar jag vandrat så sorgsen och trött
För att möta den vackraste människa jag någonsin mött

Det var enkelt och vackert
du sa att du väntat mig
Jag kunde ana att det fanns en himmel
på jorden jag såg den
Och du bad mig leva
mitt liv alltid nära dig
Jag följde dina steg och allt jag någonsin
drömt om fanns där för mig

Det finns ingen som lockat
mitt hjärta så underbart
Med all din ömhet får du sorg och smärta
att sakta försvinna
Alla skuggor,
allt mörker som förr var uppenbart
Det skingras, och tillsammans ser vi ljuset,
som stiger med solens fart


PUSS PÅ ER MINA VÄNNER OCH TA HAND OM VARANDRA...OCH FÖRLÅT...............


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0