stjärntecken

 JA idag vakna oliver kl 5.30...puh...vakna av att han satte på barnkanalen sen kom han upp i sängen igen och kröp in och gosa in sej hos mej...så mysigt...morgonmyset är det bästa,det guddomligaste på hela dagen:)sen vakan Tindra 7 då hämta jag henne och la henne bredvid oss,så hon oxå fick mysa med oss.oliver ska alltid ha morgon mys med tindra,annars blir han lessen och ARG!!! sen sa Oliver att han skulle ut och "MATA DOIS"han skulle alltså ut och mata chinchillan DORIS! det är noga med detta att dom får sin mat på morron presis som vi ska äta frukost då ska doris&smulan oxå ha frukost tycker då min lille pojke....absolut säger mamma ska oliver ha frukost så är det klart att doris&smulan oxå ska ha det...så då ger oliver frukost till djuren:)så himla duktig,och så ordentlig...han är verkligen "MAMMAS POJKE,MAMMAS HJÄLPREDA"nu sover ollie middag sen blir det en pyssel dag här hemma med ritning,klistra och klippa,leka med troll deg mmmm....vi ska bara ha en mys/pysseldag idag....imorgon börjar ju vardagen igen....sitter just nu och kollar på chinchilla sida på nätet där man kan beställa hem mat,sand och lektunnlar..jättefina saker och jättebra mat som är speciellet anpassat för just chillor....så det är ju bra att veta att man kan beställa via nätet om man vill och så...sen sitter jag och kollar sider efter julklappar och presenter till olivers 3 års kalas....har hittat lite så vi får se vad det blir i slutänden...sen sitter jag med månadens räkningar och budgeten..har skrivit storhandlings listan till nästa vecka då det blir willys och öb sen till djuraffären i strängnäs och köpa chinchilla mat för 1 hel månad framöver....elr om storhandlingen blir till eskilstuna denna gång istället,då blir det en tur till tropik huset och inhandla maten till djuren.men som sagt jag tror det blir strängnäs....sen ska jag betala in lite räkningar nu den 20e då barnbidraget kommer,då jag ligger efter med några räkningar från förra månaden,så då betalar jag in dom nu den 20e istället så jag kommer ifatt,sen betalar jag in dom andra restrerande viktiga räkningarna den 27e då min mamma penning kommer...ja fy fan för pengar och sånt skit men det är ett nödvändigt ont idetta samhälle,presis som det är att man måste arbeta och framför allt om man har barn,då ska man jobba och kunna försörja sina egna barn och familj...men alla som känner mej och följer min blogg vet vad jag ståri denna fråga och synpunkt så det kommer jag ej ta upp nu här....jag skriver denna blogg för att mina vänner,min familj ska få ta del av min vardag,mina barns utveckling,ja MITT/BARNENS/FAMILJENS liv,vardag helt enkelt..

nej nu ska jag fortsätta kolla runt här medans prinsen och sessan sover så sött....ha det gott nu:):)
puss puss

hitta en sida oxå om stjärntecken,så här nedanför kommer mitt och barnens stjärntecken...
FISKARNA.DET ÄR lilla JAG:)

Detta stjärntecken har kallats för de två fiskarna sedan äldsta tider. Neptunus, den föränderliga egenskapen och vattnets element kombineras här och ger som främsta och starkaste egenskap att vara anpassningsbar och känslig. För fisken är det inre känslolivet mer verkligt än den yttre världen som ibland ter sig hård för honom.

Den känsliga naturen gör fisken mottaglig för andra, ibland till den grad att han verkar sakna egna åsikter. Han hjälper gärna andra, och detta är han väl lämpad för. Hans empatiska egenskaper gör honom ofta till en god vän eller älskare. Liksom tvillingarna är han något av en intelligent dubbelnatur.

Det finns ett djupt rotat behov att fly bort hos fisken. Både känslomässig och fysisk flykt är nära att tillgripa. Det har inte med feghet att göra utan är mer en undermedveten drift. Flykten kan ta sig uttryck i konst, inåtvändhet eller psykiska gåvor. Det finns en Neptunuskoppling till hav, drömmar och sömn.

Element: vatten Kvalitet: föränderlig Polaritet: negativ
Nyckelord: Neptunus, inspiration, lättpåverkan, medkänsla, humanism, sömn, flykt och elfenben.
Positiva karaktärsdrag: vänlig och receptiv.
Negativa karaktärsdrag: slarvig och hemlighetsfull.
Människokroppen: fötter och tår.


STENBOCKEN är lilla prinsen OLIVER

Stenbocken, eller getfisken, symboliserades tidigt av en get med fiskstjärt. Då Saturnus härskar över Stenbocken kan han ofta vara ett gammalt klokt huvud på en ung kropp. Strävan efter kunskap och högre mål är central för denne klättrare. Han kräver dock fasthet under klövarna, och utvecklingen kan därför te sig sakta men stabil.

Stenbocken besitter ofta jordens kvaliteter som trygghet, tålamod och beslutsamhet. De arbetar disciplinerat och metodiskt. De kan dock visa upp tendenser till känslokyla och överdriven försiktighet. Deras självständiga attityd kan ibland tyvärr få dem att sätta käppar i sina egna hjul. Stenbockens till en början rätt torra humor, kan ibland plötsligt få omgivningen brisera i skratt. Hans ihärdiga strävan har en tendens att så småningom attrahera det bästa av livets goda, inklusive rikedom och relationer.

Element: jord Kvalitet: ledande Polaritet: negativ
Nyckelord: Saturnus, koncentration, försiktighet, metodik, kyla, ansvarskänsla, metallen bly och lördag.
Positiva karaktärsdrag: ekonomiskt sinnad, disciplinerad och humoristisk.
Negativa karaktärsdrag: envis och kantig.
Människokroppen: hud, leder och benbyggnad.

KRÄFTAN är min sessa TINDRA

Förr i tiden ansågs människornas själar härstamma från kräftans stjärnbild. Månen härskar över kräftan, och moderlighet och beskyddande är centrala begrepp för honom. Han sätter ofta hem och familj i första rummet. Detta är kräftans sätt att tänka och han kan mycket väl betrakta sin arbetsplats eller sina vänner som sin familj som han beskyddar.

Känslighet och impulsivitet är också centralt för honom. Till det yttre kan kräftan verka hård, men i själva verket är han oerhört känslig. Ibland gömmer han sig bakom sitt skal, när känslorna blir för starka. Liksom krabban är han en tapper krigare när han eller de han beskyddar är i fara. Ibland kan dock krabbmentaliteten få honom att röra sig i sidled.

Månen och månadens cykel har en viktig betydelse för kräftan. Lynnighet och månens dragningskraft kan både inverka gott och ont över honom.

Element: vatten Kvalitet: ledande Polaritet: negativ
Nyckelord: Månen, intuition, anpassning, känslighet, impulsivitet, hem, familj, minne, metallen silver och lördag.
Positiva karaktärsdrag: varsam, försiktig och har stark släktkänsla.
Negativa karaktärsdrag: lättrörd och överaktiv.
Människokroppen: mage och bröst.

jag och mina hjärtan,mitt ALLT<3 mammas fiiiiiiiina:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0