jaha en ny lördag

lördag igen...gud vad veckorna går fort alltså...snart är det november och sen är det JUL.......herregud stressen och ångesten börjar kännas nu..men som man vet så kommer alltid julen och alltid denna hysteri och stress i julhandeln och denna enorma köp hysteri....men men som sagt allt handlar inte om julklappar..så det behöver inte kosta en förmögenhet bara för att det är jul....jag tycker maten är viktig sen att man har varandra....sen köper man julklappar till barnen men inte i överflöd,dom ska lära sej uppskatta sakerna och värdet av det oxå....det ska inte nödvändigtvis vara nåt jättedyrt utan de är tanken bakom och allt det andra som är det viktigaste och självklart ska dom få nåt av det dom önskar sej oxå om det är inom rimliga gränser osv..ja men detta är svårt när det väl kommer till detta med inhandlingen av julklappar,man har en tendens att överskrida budget och allt sånt..men jag vet vad oliver ska få i jul,mycket pyssel saker(det tycker han om)kläder,lite leksaker..pussel...lego..Tindra lite leksaker som låter,kläder, och lite annat små saker ska dom båda få...mackan får väl tv spel och kläder och en liten slant..dom andra 2 styvbarnen får nog en slant då kan dom köpa det dom vill,med tanke på att vi ej har dom så ofta så är det enklare att dom får pengar...
ja nog blir det nog mycket handla på tradera även fast det blir julklappar,speciellet lego och sånt....men det spelar ingen roll,man hittar mycket nya och fina saker där oxå....och mycket billigare,,,FYNDA är bäst för både oss och plånboken...
Igår fick tindrasina första smakportioner,till lunch fick hon majs&potatsis pure.och till kvällen fick hon gröt:)det smaska hon i sej så gott så tyckte sessan:):)så kul när hon börjar kunna äta lite mat oxå,det blir lite skojigare på än gång om man säger så....det är roligare överhuvud taget nu när det börjar hända mer saker och hon är mer vaken och sånt....till julen är hon ju 6 månader då kan hon kanske sitta själv hoppas jag:)gud vad jag längtar tills hon sitter själv och kan leka själv och sånt..ojojoj vad mamma längtar....den dagen kommer och den dagen blir mamma så stolt så.....presis som när oliver lärde sej gå första gången oj då fällde mamma en tår,en tår av lycka...min prins hade tagit sina första steg...och nu är han 2,5 år...min store"lille"pojk:)
idag har vi varit på loppis,mormor köpte en sparkcykel åt oliver,oj vad glad han blev..TACK MORMOR!!!!!
sen gick vi en tur till lekparken,sen gick vi hem och gjorde rent hos chinchillerna och jag dammsög,diska och slängde in en massa tvätt....oliver somna i soffan:)och tindra sover i mjukliften fortfarande:) när barnen har vaknat så blir det lite mellis,sen blir det pyssel för hela slanten...
blir lite morots pure och päron pure till Tindra,oliver och jag ska äta lite rårakor med sylt och lite päron halver....gotti gott....
ha det gott mina vänner:)puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0