funderingar

jaha ja det blev ett inlägg till idag då:)hihi har tråkit när barnen sover...och gubben och styvbarnen är i etuna och badar....ja idag börja stefan på sitt jobb och han verka tycka det var helt oki och det var rätt mycket ute jobb just nu som han tycker är kul och lite varierande arbets uppgifter...så det var kul både för han och för vår del....för hela familjen är detta nyttigt...och nu hoppas jag och vi att detta jobb kan leda till ett löne jobb eller att han kanske kan få ett annat jobb istället för praktik som han har nu...men detta är en bra början och en jätte schans för honom och för våran del och även för ekonomin....han har fått denna praktik genom soc och deras nya VERA grupp det innebär att för att få försörjnings stöd så måste man genomgå deras VERA grupp som innebär att man ska få nån slags praktik eller syssel sättning...och detta tycker jag absolut är rätt man ska inte sitta på arslet och ta bidrag om man nu kan jobba!!!!! dom som är sjuka eller har andra besvär ska absolut få hjälp ändå,men att få ta bidrag soc hjälp och som kan jobba ska fan oxå göra det..så detta är bara bra...jag betalar skatt och då ska fan folk som kan jobba oxå göra det,varför ska jag betala för deras uppehälle?? nej fy sjutton....stefan kan jobba och han säger att han vill jobba bara det är ett jobb som han trivs med...och han vill såklart ha ett löne jobb,men som sagt man måste börja nån stans...och han vet att jag ej tolererar en man som inte gör ett skit för familjen...man måste vara 2 som försörjer sin familj,THATS IT!!!!! och vi prata om detta igår kväll om att OM stefan får ett fast löne jobb och han får ett jobb som han trivs med då kan vi skaffa bebis nr 3!!!!! jag trodde aldrig att jag ville ha en till men längtan efter en liten bebis till har kommit nu,fast Tindra bara är 4 månader snart så är längtan efter en till STOR!!! konstigt....men för att detta ska bli verklighet så krävs det JOBB!!!!!!!!! jag tänker inte skaffa en till om inte jag har nån fast inkomst elelr stefan har ett jobb..ALDRIG!!!! man måste kunna försörja sina barn,sin familj...det är så viktigt att man ska ha en trygg bas att utgå ifrån när man har barn....det är viktigt att barnen får en trygg grund från start med föräldrar som jobbar och som försörjer familjen och ser till att det finns rutiner och struktur i deras vardag....så enklet är det....och barn kostar,med mat kläder,blöjer ja presis allt kostar.och det måste man ha råd med...och vissa i min omgivning skaffar barn för att då får dom barnbidrag osv det är en trygg ekonomisk säkerhet för vissa,men va fan hur tänker dom,man ska väl för sjutton skaffa ett jobb om man nu inte har det så man kan försörja dom.barnbidraget är ju bara en liten del utav en familjs inkomst som ska gå till barnen och mat osv...elr resonerar jag fel....??? ibland känns det som om vissa skaffar barn för att ja jag vet inte vad jag ska säga faktiskt...vissa barn lider oerhört i vissa familjer..där barnen alltid kommer ikläm pga ekonomin eller något annat..det är inte snällt att skaffa barn om man inte har råd att ha barn....alla har vi det kämpigt med ekonomin,det kan alla erkänna men vi som har barn får ABSOLUT inte göra så att barnen kommer ikläm för pengarnas skull....detta måste fixas på nåt sätt..barnen måste alltid komma som nr 1,gör dom inte det så för fan skaffa inte barn.....

jag är oerhört hård med detta att man ska skaffa jobb om man kan om man har barn detta beror på just försörjnings biten....och jag är en sån som verkligen inte vill låna pengar även om vi har det kämpigt....jag har en super snäll mamma och styvpappa som finns för mej eller rättare sagt för mina barns skull,deras barnbarn....men jag skäms att fråga om pengar om det skulle krisa sej ang barnen...därför ser jag ALLTID till att barnen har det dom behöver och att man STORHANDLAR varje månad direkt när man får sin lön/mamma penning så man har fyllt upp frys,kyl och skafferi...och blöjer och sånt...detta är super duper viktigt för mej...
därför är jag så oerhört glad att stefan har fått denna praktik och att detta kanske kan leda till nåt bättre i framtiden och att vi kanske kan skaffa bebis nr 3 inom nåt år.......jag är ju fortfarande "ung" hahahah....

jag ser på mina barn,min älskade prins,mammas pojke han är en stor pojke nu men ändå mammas lilla pojke...storebror,en sån stolt storebror....min älskade sessa,snart 4 månader och lilla syster.....mina underverk...mina fina...tänk och få en liten bror eller syster till dom,vilken enorm lycka....men som sagt det krävs en del innan det kan bli verklighet somdet ser ut just nu..men man ska ALDRIG säga aldrig....blir jag gravid så blir jag och en abort är uteslutet..har gjort en abort och det var fruktansvärt!!! men totalt nödvändigt just då....men jag äter p-piller....men jag blev ju faktiskt gravid med oliver fast jag åt p-piller så det är ju lixom ingen 110% säkerhet....
men just nu ska jag/vi bara ta en dag i taget och njuta av dagen som den kommer......imorgon är en annan dag.............

Ville ha Er redan innan jag visste att Ni var på väg. Älskade Er redan innan Ni vaVille ha Er redan innan jag visste att Ni var på väg. Älskade Er redan innan Ni var födda. Älskade Er ännu mer när jag såg Er. Såg era ansikten och blev förälskad. Jag skulle ge mitt liv för Er skull. Barnen är livets under ! Kopiera detta, om du har barn som du älsr födda. Älskade Er ännu mer när jag såg Er. Såg era ansikten och blev förälskad. Jag skulle ge mitt liv för Er skull. Barnen är livets under!!! OLIVER&TINDRA älskar er ...för alltid♥♥

Kommentarer
Postat av: Tess

Hej gumman!



Såg att du nämnde det om barnbidraget och att folk skaffar barn för att de får barnbidrag. Det är ju bara 1050 kr. Hur ska dem kunna ha råd med allt man behöver till ett barn? Jag håller verkligen med dig i det du skriver. För jag känner likadant. Nu har jag ju lite anledningar till att jag inte kan jobba och söka jobb och så, men jag har ändå råd till att ha en liten son.



Tack för det enorma stödet du ger mig!!! Kram

2010-10-27 @ 22:12:17
URL: http://thenewtess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0